TDC spamfilter
Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-08-10 13:44

Vil blot dele et lille grin med jer.

TDC udsender nyhedsbreve, når man har sagt ja til det (og det har
jeg).

Selvfølgelig er det primært for at sælge noget.

I dag er der så et nyhedsbrev om Iphone.

Det ryger så i deres eget spamfilter.
--
Kerim
http://www.facebook.com/Khilafah.nu.Kerim.Ellentoft

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-08-10 16:41

On 17-08-2010 14:43, Kerim Ellentoft wrote:
> [...]
> jeg).
>
> Selvfølgelig er det primært for at sælge noget.
>
> I dag er der så et nyhedsbrev om Iphone.

Er det ikke dig selv der bestemmer hvor "hårdt" filteret skal sortere?

Mit filter fanger bla. "sales@...", men kun en gang imellem
"kundeservice@...".

Det er vist en hårfin balance - men til din fordel.

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-08-10 17:04

Karl Erik Christensen <karlerik@none.invalid.com> skrev :

>Er det ikke dig selv der bestemmer hvor "hårdt" filteret skal sortere?

Efter hvad jeg kan se, så kan man kun slå det centrale spamfilter
fra eller til.

Fra : Rado

Dato : 18-08-10 22:04

On Tue, 17 Aug 2010 18:03:46 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Efter hvad jeg kan se, så kan man kun slå det centrale spamfilter
>fra eller til.

Jeg har konsekvent slået det fra efter at de "opgraderede" det sidste
år, og nu mere eller mindre lader brugerne afgøre ved afstemning hvad
der er spam og hvad der ikke er. Og det kan de åbenbart ikke finde ud
af - de kan ikke huske hvad de selv har tilmeldt sig og melder en
masse af det som spam, hvorefter vi andre der også har tilmeldt os så
må hente det i spammappen.

Så er det lettere selv at selv at slette de spammails jeg får, direkte
emailprogrammet. Sjovt nok er det kun nogle få om dagen selvom min
emailadresse snart er 15 år gammel og har været spoofed flere gange
(det er iøvrigt også hørt op). Så spambekæmpelsen på nettet generelt
ser ud til at fungere rimeligt godt efterhånden (kan ikke rigtig finde
nogen anden forklaring på det).

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-08-10 00:05

Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev :

>Så spambekæmpelsen på nettet generelt
>ser ud til at fungere rimeligt godt efterhånden (kan ikke rigtig finde
>nogen anden forklaring på det).

Åbentbart for godt, for når TDCs egne nyhedsbreve ryger i deres
eget spamfilter, så er det lidt komisk, synes jeg.

Og det var sådan set bare det, jeg ville sige.

Fra : Rado

Dato : 20-08-10 20:41

On Thu, 19 Aug 2010 01:05:18 +0200, Kerim Ellentoft
<kerim@mail.tele.invalid> wrote:

>Åbentbart for godt, for når TDCs egne nyhedsbreve ryger i deres
>eget spamfilter, så er det lidt komisk, synes jeg.

Nu var det ikke spamfiltre hos ISPer jeg tænker på, det er jo bare en
nødløsning der fanger den spam der har held til af slippe ud på
nettet. Jeg tænker mere på de generelle tiltag til at forhindre
spammerne i overhovedet at sende deres mails.

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-08-10 00:16

Kerim Ellentoft wrote:

> Åbentbart for godt, for når TDCs egne nyhedsbreve ryger i deres eget
> spamfilter, så er det lidt komisk, synes jeg.

Det synes jeg nu ikke. Hvordan skulle et spamfilter vide om du har bedt
om nyhedsbrevet eller om det er spam? Indholdet er det samme... spam.

Du kan formentlig whiteliste bestemte modtagere så spamfilteret ikke
aktiveres på disse mails?

--
Jesper Lund

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-08-10 07:39

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> skrev :

>Det synes jeg nu ikke. Hvordan skulle et spamfilter vide om du har bedt
>om nyhedsbrevet eller om det er spam? Indholdet er det samme... spam.

TDC burde da ikke udsende spam, så nyhedsbrevene er vel kun til
dem, der ønsker det.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 19-08-10 09:20

On 18 Aug 2010 23:16:22 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Det synes jeg nu ikke. Hvordan skulle et spamfilter vide om du har bedt
>om nyhedsbrevet eller om det er spam? Indholdet er det samme... spam.

???
Siden hvornår er et nyhedsbrev man selv har tilmeldt sig pludseligt så
kategorisk blevet til SPAM

--
Keld Rosenkrantz
Få gratis webhotel på www.splinternet.dk

Fra : Rado

Dato : 20-08-10 20:42

On Thu, 19 Aug 2010 10:20:20 +0200, Keld Rosenkrantz
<keld@splinternet.dk> wrote:

>???
>Siden hvornår er et nyhedsbrev man selv har tilmeldt sig pludseligt så
>kategorisk blevet til SPAM

Efter at TDCs brugere har fået lov at stemme om hvad der er spam og
hvad der ikke er...

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 10:19

On Fri, 20 Aug 2010 21:42:11 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Efter at TDCs brugere har fået lov at stemme om hvad der er spam og
>hvad der ikke er...
Altså der er afstemninger om hvilke mail's jeg ønsker at modtage....

Fra : Rado

Dato : 21-08-10 11:13

On Sat, 21 Aug 2010 11:19:00 +0200, Keld Rosenkrantz
<keld@splinternet.dk> wrote:

>Altså der er afstemninger om hvilke mail's jeg ønsker at modtage....

"Afstemningen" er baseret på hvad brugerne markerer som spam og
ikke-.spam. Jeg har klaget til dem over det og spurgt hvorfor de ikke
bare kan lade den enkelte bruger lave sine egen black- og whitelists
med første prioritet, men fik bare en masse udenomssnak og en
forsikring om at det nye filter var meget bedre end det gamle.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 11:17

On Sat, 21 Aug 2010 12:13:07 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> [...]
>med første prioritet, men fik bare en masse udenomssnak og en
>forsikring om at det nye filter var meget bedre end det gamle.

Godt man ikke er TDC kunde og selv styrer hvilke mails jeg ønsker og
ikke ønsker....

Det tager squ ikke lang tid at sætte er ordentligt spamfilter op idag.

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 11:29

Keld Rosenkrantz skrev:
> Godt man ikke er TDC kunde og selv styrer hvilke mails jeg ønsker og
> ikke ønsker....

Tjaeh, jeg er TDC-kunde og bestemmer det hele selv.. Hint: egen server.

> Det tager squ ikke lang tid at sætte er ordentligt spamfilter op idag.

Tjaeh, så er det jo underligt at der fiser så meget spam rundt, hvis det
er så nemt.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 11:40

On Sat, 21 Aug 2010 12:29:19 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Tjaeh, jeg er TDC-kunde og bestemmer det hele selv.. Hint: egen server.

>Tjaeh, så er det jo underligt at der fiser så meget spam rundt, hvis det
>er så nemt.
>
>/Hauge

Det forhindrer jo ikke afsendelsen men modtagelsen af spam...

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 12:13

Keld Rosenkrantz skrev:
> Det forhindrer jo ikke afsendelsen men modtagelsen af spam...

Nå?

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 12:32

On Sat, 21 Aug 2010 13:13:06 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Nå?
>
>/Hauge
Hvordan skulle min mailservere kunneforhindre udsendelse af spam fra
andre servere?

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:09

Keld Rosenkrantz skrev:
> Hvordan skulle min mailservere kunneforhindre udsendelse af spam fra
> andre servere?

Men din egen mailserver kan sørge for at *dine* maskiner ikke sender
spam ud, hvis de er inficerede med skummelt software. Og så er vi et
stykke på vejen.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:13

On Sat, 21 Aug 2010 14:08:49 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Men din egen mailserver kan sørge for at *dine* maskiner ikke sender
>spam ud, hvis de er inficerede med skummelt software. Og så er vi et
>stykke på vejen.
>
>/Hauge

Mon ikke jeg har check på det.

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:19

Keld Rosenkrantz skrev:
> Mon ikke jeg har check på det.

Så var det derfor du kastede sådan et tåbeligt spørgsmål?

Men kom så med lidt af alt den viden du har, for du er da tydeligvis ret
klog, men formår ikke at diske op med det.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:19

On Sat, 21 Aug 2010 14:18:48 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Så var det derfor du kastede sådan et tåbeligt spørgsmål?
>
>Men kom så med lidt af alt den viden du har, for du er da tydeligvis ret
>klog, men formår ikke at diske op med det.
>
>/Hauge
Har du forsøgt at få del i min viden?

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:25

Keld Rosenkrantz skrev:
> Har du forsøgt at få del i min viden?

Absolut ikke, men når nu tråden går ud på spamfilter og du kloger dig
som du gør, så kunne du jo øse ud af den enorme viden du måske har, så
andre kunne blive klogere.

Men jeg behøver ikke din viden, jeg klarer det fint selv.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:15

wrote:

>Nå?

Derudover er det jo langtfra kun mailservere der udsender spam.

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:19

Keld Rosenkrantz skrev:
> Derudover er det jo langtfra kun mailservere der udsender spam.

Det er derfor modtagermailserveren har spamfilter. Tadaaeehh...

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:21

On Sat, 21 Aug 2010 14:19:25 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Det er derfor modtagermailserveren har spamfilter. Tadaaeehh...
>
>/Hauge

Nå er det bla derfor at jeg filterer indkomne emails, det anede jeg
slet slet ikke....

Men glad for du kan informere mig om hvorfor jeg gør det.

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:28

Keld Rosenkrantz skrev:
> Nå er det bla derfor at jeg filterer indkomne emails, det anede jeg
> slet slet ikke....

Helt seriøst, det tror jeg på.

> Men glad for du kan informere mig om hvorfor jeg gør det.

Men som sagt, jeg bruger TDC, min server får alt ind direkte, men
filtrerer fint spam væk. Så hvorfor *du* tuder over at du er glad for
ikke at have TDC som udbyder, da de filtrerer, siger jo en del om hvor
meget viden du har om tingene?

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:43

On Sat, 21 Aug 2010 14:27:34 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>filtrerer fint spam væk. Så hvorfor *du* tuder over at du er glad for
>ikke at have TDC som udbyder, da de filtrerer, siger jo en del om hvor

Nu er vi jo så begge så heldige at kunne lave vores egne løsninger..

Jeg er glad for som alm bruger ikke at være TDC kunde og de med
afstemninger vedtager hvad jeg skal modtage af post....

Det er er tråden ligger, ikke at man skal opstille egne mailservere og
bla. bla...

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:48

Keld Rosenkrantz skrev:
> Jeg er glad for som alm bruger ikke at være TDC kunde og de med
> afstemninger vedtager hvad jeg skal modtage af post....

En almindelig TDC-kunde, og selvfølgelig alle andre, kan da bare bruge
gmail og hvad de andre gratisløsninger nu ellers kaldes.

> Det er er tråden ligger, ikke at man skal opstille egne mailservere og
> bla. bla...

Men almindelig tankegang er ikke ulovlig, selvom man ikke stiller sin
egen mailserver op, vel?

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 14:07

On Sat, 21 Aug 2010 14:47:46 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Men almindelig tankegang er ikke ulovlig, selvom man ikke stiller sin
>egen mailserver op, vel?

Så du mener at TDC kunder som er utilfredse med TDC's spamfilter skal
gå en gratis gmail adresse, med de irritationer der kan komme ved at
skifte email adresse.

Den holder ikke...

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-08-10 13:23

Hej
On 21-08-2010 14:14, Keld Rosenkrantz wrote:
> Derudover er det jo langtfra kun mailservere der udsender spam.

Af den grund er det ogse ret vigtigt at du har spærring af alle dine
pc'ere på netværket, så det kun er din mailserver der kan forbinde til
eksterne mail-servere.

/Martin

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-08-10 13:06

Hej
On 21-08-2010 12:39, Keld Rosenkrantz wrote:
> Det forhindrer jo ikke afsendelsen men modtagelsen af spam...

Så er det op til dig at filtrere i det modtagne. Mere kan du ikke gøre.

/Martin

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:14

On Sat, 21 Aug 2010 14:05:56 +0200, "Martin [TMM]"
<tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> wrote:

>Hej
>
>Så er det op til dig at filtrere i det modtagne. Mere kan du ikke gøre.
>
>/Martin
Mener jeg nu heller ikke for kunne man det var problemet jo løst og vi
kunne arbejde videre med andet...

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-08-10 13:21

Hej
On 21-08-2010 14:13, Keld Rosenkrantz wrote:
> Mener jeg nu heller ikke for kunne man det var problemet jo løst og vi
> kunne arbejde videre med andet...

For et par indlæg siden mente du at det var meget nemt at sætte et godt
spamfilter op. Hvorfor gør du så ikke bare det, og kommer videre? Du
undgår også at udstille din egen uvidenhed yderligere, her i gruppen...
(Igen).

/Martin

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:23

On Sat, 21 Aug 2010 14:21:10 +0200, "Martin [TMM]"
> [...]

>spamfilter op. Hvorfor gør du så ikke bare det, og kommer videre? Du
>undgår også at udstille din egen uvidenhed yderligere, her i gruppen...

Det har jeg da allerede gjort for længst.

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-08-10 13:28

Hej
On 21-08-2010 14:23, Keld Rosenkrantz wrote:

> Det har jeg da allerede gjort for længst.

Ja!

/Martin

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 13:29

On Sat, 21 Aug 2010 14:27:42 +0200, "Martin [TMM]"

..-)

Husk nu at citere korrekt...

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-08-10 14:00

Hej
On 21-08-2010 14:28, Keld Rosenkrantz wrote:
> Husk nu at citere korrekt...

Jeg citerede det der var nødvendigt for at få meningen frem!
Du havde altså allerede udstillet din uvidenhed, og ønsker at gøre det
igen. Fair nok.

/Martin

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 15:53

On Sat, 21 Aug 2010 15:00:25 +0200, "Martin [TMM]"
<tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> wrote:

>Jeg havde altså allerede udstillet uvidenhed, og ønsker at gøre det
>igen.

Det gør du bare, det er jo et frit land og jeg kan tåle at høre om
din påståede uvidenhed

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-08-10 16:00

Hej
On 21-08-2010 16:52, Keld Rosenkrantz wrote:
> Det gør du bare, det er jo et frit land og jeg kan tåle at høre om
> din påståede uvidenhed

....Du har da tydeligvis mere humor end det ser ud til. Du havde travlt
med at jeg QF'ede, og så laver du det nummer der... Hehe, du er jo til grin!

/Martin

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 15:59

On Sat, 21 Aug 2010 16:59:34 +0200, "Martin [TMM]"
<tmm@--FJERNDETTE--trutter.dk> wrote:

>...Du har da tydeligvis mere humor end det ser ud til. jeg er jo til grin!

Det er som man ser på det...

Fra : Martin [TMM]

Dato : 21-08-10 16:50

On 21-08-2010 16:58, Keld Rosenkrantz wrote:
> Det er som man ser på det...

Fjols!

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 16:54

On Sat, 21 Aug 2010 17:50:27 +0200, "Martin [TMM]"

Kan man ikke tåle sin egen medicin?

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 17:32

Keld Rosenkrantz skrev:
> Kan man ikke tåle sin egen medicin?

Han citerede trods alt en hel sætning, uden at klippe enkeltord ud i
midten..

Men skidt nu med det, du er nået punktet "langt ude", når du laver FUT
til mudder, uden at ville være ved det, så jeg gider ikke spilde mere
tid på dig, klovn.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 17:44

On Sat, 21 Aug 2010 18:31:33 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Han citerede trods alt en hel sætning, uden at klippe enkeltord ud i
>midten..

Der er briller på tilbud.....

Som der blev skrevet...direkte citeret
>Jeg citerede det der var nødvendigt for at få meningen frem!

Og for at du kan se deer er en FUT så

FUT >dk.snak.mudderkastning

Hvilkett du som så erfaren bruger du vil vise du er burde have fra
starten af din flame

Men nok om det, min uvidenhed gør så at jeg må lave den for dig...

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 17:49

Keld Rosenkrantz skrev:
> Men nok om det, min uvidenhed gør så at jeg må lave den for dig...

Lave hvad?

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 17:53

On Sat, 21 Aug 2010 18:49:10 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Lave hvad?

Du kan vist ikke læse , bad pænt om at videre snak i denne tråd
foregik i dk.snak.mudderkastning

Så kan vi udforsre hinanden i håndteringen af mailserver som du er så
glad for du har....

Hvis du altså tør?

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 18:00

Keld Rosenkrantz skrev:
> Du kan vist ikke læse , bad pænt om at videre snak i denne tråd
> foregik i dk.snak.mudderkastning

Derfor FUTede du ikke til mudder?

> Så kan vi udforsre hinanden i håndteringen af mailserver som du er så
> glad for du har....

Tror vist du burde udforske flaskerne lidt mindre eller lade være med at
skrive når du er hysterisk.

Men FUT til dk.snak, det passer vist bedre til dit tuderi,
mudderkasterne har lidt flere brikker at flytte med, de vil smide dig ud
af gruppen.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 18:09

On Sat, 21 Aug 2010 18:59:49 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men FUT til dk.snak, det passer vist bedre til dit tuderi,
>mudderkasterne har lidt flere brikker at flytte med, de vil smide dig ud

ok.

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 13:29

Keld Rosenkrantz skrev:
> Det har jeg da allerede gjort for længst.

Enig. I hvert fald hvis det svar er kommentar til det sidste i det
indlæg du svarer på.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 19:18

On Sat, 21 Aug 2010 14:28:48 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Enig. I hvert fald hvis det svar er kommentar til det sidste i det
>indlæg du svarer på.

# telnet 93.166.245.134 25
Trying 93.166.245.134...
Connected to 93.166.245.134.
Escape character is '^]'.
220 smart-tech.dk ESMTP MDaemon 8.1.3; Sat, 21 Aug 2010 20:07:37 +0200

Måske det er på tide at du opdaterer, sender dig lige et link da den
er udgivet i version 11

http://download.cnet.com/windows/alt-n-technologies/3260-20_4-107716.html?tag=mncol

Glæder mgi til at se du opdaterer din mailserver

Prøv at brug lidt tid på f.eks http://secunia.com/ for st se hvorfor
jeg skriver dette...

Men som du skrev tidligere du har intet at lære, Jo Du har netop

Jeg næger simpelthen at skulle skrive hvorfor du skal opdatere, for
skal jeg det viser det netop hvor uviden du er og det plan vil jeg
ikke ned på.

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 19:21

Keld Rosenkrantz skrev:
> Måske det er på tide at du opdaterer, sender dig lige et link da den
> er udgivet i version 11

Kan glæde dig med, at den adresse jeg bruger her, ikke er en jeg selv
hoster..

Mvh Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 19:26

On Sat, 21 Aug 2010 20:21:27 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Kan glæde dig med, at den adresse jeg bruger her, ikke er en jeg selv
>hoster..

Glæder mig da også... men mon ikke du så skal kontakte TDC som du
bruger til smart-tech.dk om at den eneste server de bruger som er
outdated er den dit domæne svarer op på?

Men smart-tech.dk er påske ikke dit?

whois 93.166.245.134
% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See http://www.ripe.net/db/support/db-terms-conditions.pdf

% Note: This output has been filtered.
% To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '93.166.244.0 - 93.166.247.255'

inetnum: 93.166.244.0 - 93.166.247.255
netname: TDC-BREDBAANDSADSL-STATIC-NET
descr: TDC BB-ADSL users
country: DK
remarks: +--------------------------------------+
remarks: | For abuse and security issues please |
remarks: | contact abuse@post.tele.dk |
remarks: +--------------------------------------+
admin-c: AS5071-RIPE
tech-c: AS5071-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: TDK-MNT
source: RIPE # Filtered

role: AS3292 Staff
address: TDC A/S
address: Sletvej 30, A-039
address: DK-8310 Tranbjerg
address: Denmark
e-mail: staff@ip.tele.dk
remarks: contact info: http://noc.tele.dk/peering/
admin-c: MILY1-RIPE
admin-c: NINA1-RIPE
tech-c: NCB1-RIPE
tech-c: MILY1-RIPE
tech-c: HV72-RIPE
nic-hdl: AS5071-RIPE
mnt-by: AS3292-MNT
source: RIPE # Filtered

% Information related to '93.160.0.0/13AS3292'

route: 93.160.0.0/13
descr: TDC
origin: AS3292
remarks: +---------------------------------------+
remarks: | For abuse and security issues contact |
remarks: | csirt@csirt.dk, http://www.csirt.dk |
remarks: +---------------------------------------+
mnt-by: AS3292-MNT
source: RIPE # Filtered

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 19:31

Keld Rosenkrantz skrev:
> Men smart-tech.dk er påske ikke dit?

Joda, men betyder det at jeg selv hoster det?

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 19:31

On Sat, 21 Aug 2010 20:30:56 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Joda, men betyder det at jeg selv hoster det?

Hvis dine ord om at du selv har din mailserver ståen hos TDC så
ja....

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 19:35

Keld Rosenkrantz skrev:
> Hvis dine ord om at du selv har din mailserver ståen hos TDC så
> ja....

Jeg tror umiddelbart at TDC har andre kunder end mig, ved dog ikke hvad
du tror eller ved.

Men uanset hvad, så er det mig ret ligegyldigt hvad du tror, jeg ved, og
det er rigeligt for mig.
At serveren burde opdateres, det er vi enige om, og det bliver den ret
sikkert, men det bliver ikke hos mig.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 19:38

On Sat, 21 Aug 2010 20:35:19 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> [...]
>det er rigeligt for mig.
>At serveren burde opdateres, det er vi enige om, og det bliver den ret

Så siger vi det ikke er din...helt ok med mig..men
Du bruger CUTsmart-tech.dk som afsender adresse...

Dette domæne er ikke dit. du bør bruge et helt andet og skal det ende
på et tld så brug .invalid men det behøver jeg vist ikke lære dig du
har jo intet at lære.....

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 19:44

Keld Rosenkrantz skrev:
> Du bruger CUTsmart-tech.dk som afsender adresse...

Jæpsi.

> Dette domæne er ikke dit. du bør bruge et helt andet og skal det ende
> på et tld så brug .invalid men det behøver jeg vist ikke lære dig du
> har jo intet at lære.....

Næeh det behøver du ikke lære mig, det er mit domæne, hvor svært er det
at forstå?

Skriv en mail til den adresse, uden CUT, og lad mig paste det her.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 19:51

On Sat, 21 Aug 2010 20:43:32 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Jæpsi.

>Næeh det behøver du ikke lære mig, det er mit domæne, hvor svært er det
>at forstå?
>
>Skriv en mail til den adresse, uden CUT, og lad mig paste det her.

Ved du hvad.... du har allerede vist hvor lidt du ved om noget du
udtaler dig skråsikkert om....

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 19:54

Keld Rosenkrantz skrev:
> Ved du hvad.... du har allerede vist hvor lidt du ved om noget du
> udtaler dig skråsikkert om....

Tøsedreng.

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 19:57

On Sat, 21 Aug 2010 20:54:23 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Tøsedreng.

Kom an... lav en udfordring...
Du vælger udfordringen....

Men skift lige tråd så...

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 20:19

On Sat, 21 Aug 2010 20:54:23 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

Hej Brian,

>Tøsedreng.
>
>/Hauge

Jeg venter på udfordringen....
Den skal måske dreje sig om sattelit/radio kommunikation?

Eller en side hvor over skriften er
Dansk DVB-T / DTT oversigt - Opdateret 28 Juni 2010

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 20:27

Keld Rosenkrantz skrev:
> Den skal måske dreje sig om sattelit/radio kommunikation?
>
> Eller en side hvor over skriften er
> Dansk DVB-T / DTT oversigt - Opdateret 28 Juni 2010

Hehe, han er jo dum..

/Hauge

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 20:37

On Sat, 21 Aug 2010 21:27:12 +0200, Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

>Hehe, han er jo dum..

For din egen skyld lader vi den ligge der...

Men du turde ikke viste du...

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-08-10 22:05

On Sat, 21 Aug 2010 23:00:46 +0200, Keld Rosenkrantz wrote:

> som sagt tidligerer skift tråd hvis vi er på der plan...

Det kommer du så ikke til at bestemme.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-08-10 21:55

On Sat, 21 Aug 2010 22:48:19 +0200, Keld Rosenkrantz wrote:

> Mine mails går til srv5.splinternet.dk.
> Den er fuldt ud opdateret og ikke som diin sidestr opddateret i 06

Tror du ikke, du skulle checke headers? Jeg tror, du forveksler mig med Hauge.

Men det går måske for hurtigt for dig?

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 21:57

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-08-10 21:29

On Sat, 21 Aug 2010 22:22:19 +0200, Keld Rosenkrantz wrote:

> Netop og jrg bruge de sktullle på pågældende tidspiunkt...
> Men du villle udfordre mig..

Mig? Nej, jeg er pænt ligeglad.

Du forekommer blot at være lige så clueless som du er påståelig.

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-08-10 21:36

On Sat, 21 Aug 2010 22:26:26 +0200, Keld Rosenkrantz wrote:

> Men hvis du tør dele din viden som jeg så vl synte jeg vi skal lave en
> duel om viden.

Skru du bare ned for charmen.

> hvordan klarer du en ehlo

EHLO fra client efterfølges typisk af Hello fra SMTP-serveren.

Og ja, jeg kan godt sende mail udelukkende ved brug af telnet -
jeg har nok brugt (mindst) lige så lang tid på nettet som du.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 21:48

On 21 Aug 2010 20:36:07 GMT, "Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> wrote:

> [...]
>
>Og ja, jeg kan godt sende mail udelukkende ved brug af telnet -
>jeg har nok brugt (mindst) lige så lang tid på nettet som du

Netop typisk...

Men lad os tage en duel....

Kan da kun komme alle til gode
Eller er du den tøse dreng du viser du er....

Håbre du tør lave en tråd hvor tiden er med elller dom du sikkert gør
som hidtil...snakkeer udenom og nedladende...

Duer velkommer til at udfordre mig... ligger gerne ud...

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 21:52

Keld Rosenkrantz skrev:
> Netop typisk...

Ja det er typisk at du ikke har fundet ud af hvem eller hvad du svarer..

Gå nu i seng, jeg tror du har sniffet for meget lim eller lign.

/Hauge

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-08-10 21:51

On 21 Aug 2010 20:36:07 GMT, Sonny T. Larsen wrote:

> EHLO fra client efterfølges typisk af Hello fra SMTP-serveren.

Eller mere specifikt - HELO af Hello, EHLO af capabilities.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 22:01

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-08-10 14:08

Keld Rosenkrantz <keld@splinternet.dk> skrev :

>Godt man ikke er TDC kunde og selv styrer hvilke mails jeg ønsker og
>ikke ønsker....

Man kan slå spamfilteret fra.

Og ellers ryger spam i spammap, som man kan se på webmail.

Man kan vælge, at få tilsendt en mail, med oplysminger om nyt
spam i spammappen.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 14:09

On Sat, 21 Aug 2010 15:07:59 +0200, Kerim Ellentoft
> [...]

>Og ellers ryger spam i spammap, som man kan se på webmail.
>
>Man kan vælge, at få tilsendt en mail, med oplysminger om nyt

Skal man selv aktivere spamfilteret er det okay på den måde for så er
man jo klar over der kan ske fejl.

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 14:14

Keld Rosenkrantz skrev:
> Skal man selv aktivere spamfilteret er det okay på den måde for så er
> man jo klar over der kan ske fejl.

Det er rart at man som lille har sin mor til at lære en at tørre sig i
bagdelen, ellers ville det dælme være gået galt for nogle stykker. Især
med så små ting til at give problemer.

/Hauge

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 21-08-10 21:18

On Sat, 21 Aug 2010 20:26:03 +0200, Keld Rosenkrantz wrote:

> Glæder mig da også... men mon ikke du så skal kontakte TDC som du
> bruger til smart-tech.dk om at den eneste server de bruger som er
> outdated er den dit domæne svarer op på?

I den sammenhæng er MX-record for domænet nok mere relevant.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 21:22

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 21-08-10 21:26

>I den sammenhæng er MX-record for domænet nok mere relevant.

Hvis du ikke kommer med en seriøs udfordring angående mailservere og
spam som denne tråd omhandler.... så stopper jeg tråden her...

/
Men hvis du tør dele din viden som jeg så vl synte jeg vi skal lave en
duel om viden.

Jeg er klar... er du?
F.eks

hvordan klarer du en ehlo

Fra : Hauge

Dato : 21-08-10 21:30

Keld Rosenkrantz skrev:
> Hvis du ikke kommer med en seriøs udfordring angående mailservere og
> spam som denne tråd omhandler.... så stopper jeg tråden her...

Du burde være stoppet for længe siden, du dummer dig gang på gang. Og
fred være med det.

/Hauge