Nokia 5800 / Telia spørgsmål
Fra : Mate

Dato : 16-08-10 15:51

Hej.

En af mine venner har en Nokia 5800 med Telia-abonnement. Når han bruger
GPS'en går den åbenbart på "A-GPS" et øjeblik, for han kan se på sit
Telia-forbrug, at de beregner ca. 2 kr. hver gang han starter GPS'en. Er der
nogen, der ved hvordan man kan forhindre det?
Jeg har selv en Nokia E52, og jeg bliver ikke charged. Den er så ganske vist
lidt længere tid om at finde satellitterne.

NB: 5800 hører til de modeller, der kan benytte Nokias kort gratis!

/Poul.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-10 10:40

"Mate" <mate@novalid.dk> skrev i meddelelsen
> Hej.
>
> En af mine venner har en Nokia 5800 med Telia-abonnement. Når han bruger
> GPS'en går den åbenbart på "A-GPS" et øjeblik, for han kan se på sit

Nu har jeg ikke haft min N58 så længe så jeg har lært alle funktioner, men
så vidt jeg husker kan man, i indstillinger betemme, om den må bruge A-GPS.
Dog lader det til man ikke kan få rutevejledning/stemmestyret navigation,
uden den har mulighed for netforbindelse. Det kan man vel delvist planlægge
sig ud af, hvis man sørger for at lave sine søgning mens man er på et WLAN.
Jeg synes dog det er en hindring i funktionaliteten, så jeg har anskaffet et
3G abo, med fri surf. Det koster godt nok 80 kr/md, men så får man også alle
de andre ting man kan bruge nettet til.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Mate

Dato : 17-08-10 15:59

Hej Ole.

Jeg ved ikke af, at der findes en Nokia "N58"...
/Poul.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-10 21:04

> Hej Ole.
>
> Jeg ved ikke af, at der findes en Nokia "N58"...
> /Poul.

Nej det er da rigtig. Så N5800 eller Nokia 5800 Express Music for at være
helt nøjagtig.

--
Hilsen Ole Axelsen. (5771)

Fra : Mate

Dato : 17-08-10 22:12

Hej igen.

Du skrev i dit første indlæg følgende:

"Dog lader det til man ikke kan få rutevejledning/stemmestyret navigation,
uden den har mulighed for netforbindelse".

Dertil kan jeg kun svare, at jeg på min "E52" både har rutevejledning og
stemmestyring uden at betale noget hos teleselskabet, men det betyder så, at
der kan gå op til et par minutter, før den har fundet satellitterne.

Vh Poul.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-10 08:28

> [...]
> stemmestyring uden at betale noget hos teleselskabet, men det betyder så,
> at der kan gå op til et par minutter, før den har fundet satellitterne.

Jeg er heller ikke helt sikker. Som jeg tidligere skrev, har jeg ikke haft
den så længe. Den er købt brugt, dog godt nok i en Telekæden-butik, men jeg
har ikke nogen manual/vejledning til den.

Der går nok nogen dage før jeg får set mere på det. Jeg har faktisk "forbud"
mod at bruge både telefon og computer, da jeg lige har haft en kraftig
hjernerystelse**, og stadig er noget bims i låget. Har lige prøvet, at
gennemgå menuerne på telefonen, men kan slet ikke samle tankerne og
koncentrationen om det.

**(Væltede af en ATV, og slog baghovedet i jorden)

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 18-08-10 08:41

Ole Axelsen:
> [...]
> koncentrationen om det.
>
> **(Væltede af en ATV, og slog baghovedet i jorden)

Ta den med ro så skaden ikke bliver permanent! - det er ikke at spøge
med

(skal selv sidde med foden oppe i 12 dage efter 2 knogler blev savet
over - dog af en kirug )

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mate

Dato : 18-08-10 08:47

> [...]
> tankerne og koncentrationen om det.
>
> **(Væltede af en ATV, og slog baghovedet i jorden)

Jamen så vil jeg lade dig få ro indtil videre, og ønske dig god bedring!
Når du bliver frisk igen, kan du downloade en manual på denne adresse:

http://www.nokia.dk/produktsupport/produktsupport/5800xm/vejledninger

Vh Poul.