oplysninger om motoren
Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 15-08-10 20:58

Hej NG

Nu er der endnu en der forsøger sig med min gamle Virago.

På motoren står der 5E5. Den er fra 1985 og er en japansk model.

Nu er det således at de bøger vi har adgang til lister kun UK og USA
modeller, kan man sammenligne den med nogen af dem?

Er det muligt at finde en manual til min, på nettet?

Og ved nogen hvilke gasspjældsnåle der er i?

På forhånd tak alle for hjælpen

Charlotte- Med den, stadig grimme ælling

Fra : Richard

Dato : 15-08-10 14:30

On 15 Aug., 21:58, "Charlotte P. Korsør"
<Taarnborgvejfjernde...@gmail.com> wrote:

> På motoren står der 5E5. Den er fra 1985 og er en japansk model.
> Er det muligt at finde en manual til min, på nettet?

Gode kilder til dele fra Japan - burde med i links-samlingen på
dmcn.dk:

http://japan.webike.net/ – skriv og spørg, hvis ikke de lister det, du
søger

http://www.mailorderjapan.com/yahoo-auction-japan/index.php - gennem
MOJ handler du på Yahoo Auctions (eBay i JP), du skal blot registrere
dig og indsætte et depositum, før du byder gennem dem. Men
selvfølgelig først, når du har fundet din manual/karburatornål i en
auktion.

http://ilovemotor.com/ilm/NewContactUsEn1.htm - brugte dele, just in
case

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 18-08-10 10:16

Det var ikke så nemt som man skulle tro.

Det ser ud til at ingen har oplysninger på den model, andet end den er
bygget i -81 frem for -85 som min registreringsattest angiver.

Importøren kan ikke komme med oplysninger, og det ser ud til at man ikke kan
skaffe de dele som ny.

Men det løser sig nok.

Tak for hjælpen.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-08-10 10:24

"Charlotte P. Korsør" <Taarnborgvejfjerndette@gmail.com> writes:

> Det ser ud til at ingen har oplysninger på den model, andet end den er
> bygget i -81 frem for -85 som min registreringsattest angiver.

Din registreringsattest siger ikke noget om hvilket år den er
produceret, kun hvornår den er registreret første gang.

Derfor skal man også være lidt varsom når man handler MC i Danmark. Vi
har det jo ofte med at købe overgemte modeller på tilbud.

Køber man fx en fabriksny 2008 model på tilbud i år, så vil der stå 2010
på registreringsattesten, og ved senere salg vil de fleste forsøge at
sælge den som en 2010-model.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-08-10 16:50

> [...]
> Er det muligt at finde en manual til min, på nettet?
> Og ved nogen hvilke gasspjældsnåle der er i?

Jeg søgte lige lidt rundt på nettet.. Der bliver skrevet lidt om det i
den her tråd:
http://tr1.de/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=987752220

Ser ud til at det er en Yamaha TR1 med en 5E5 motor, spørgeren har.

http://www.viragotech.com/fixit/xv750K.pdf

Her er en parts manual til en XV750K, og i den har højre krumtapdæksel
et varenummer der starter med 5E5. Jeg ved ikke om det betyder at
motornummeret som bliver stemplet i den så også starter med 5E5.

Hvis jeg så følger varenummeret til nålen i den manual, så finder jeg
disse sider:
http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-4X7-14916-23-00.html
http://www.ersatzteile.at/d2p/d2p?ALIAS=25402&PAGE=1470&LANGUAGE=DE&CLIENT=NEUBERT2&AFFILIATE=ersatzteile.at&BRAND=YAMAHA

--
Martin

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 18-08-10 23:59

Mysteriet breder sig, vist.
For det er ikke en TR1. den har den typiske dråbe tank, og kardan. Det er
heller ikke en SE, men der er vist dele der passer til den. og så er den en
guld virago, det er der vist ingen TR1ére der har/er.

Tak for linket til debat og del siden.

Charlotte

Fra : Richard

Dato : 19-08-10 12:31

On 18 Aug., 11:16, "Charlotte P. Korsør"
<Taarnborgvejfjernde...@gmail.com> wrote:

> Det ser ud til at ingen har oplysninger på den model, andet end den er
> bygget i -81 frem for -85 som min registreringsattest angiver.

Nåeh, klap nu hesten og søg lidt dybere, Charlotte

To af mine japanske mc-oversigter fr de år viser en '81 XV750 Special
med samme specs. Den ene viser en sort/rød tank, den anden med sølvgrå/
sort. Umiskendelig start-80er softchopper. Tekst på japansk
naturligvis, men du kan få et scan af den ene, den anden kan ikke
scannes.

Har Yamaha JP virkelig ikke noget historisk arkiv a la Honda JP's
Press Library? Hvis ikke du kan navigere på siden gennem google.com/
translate, så prøv at køre musen over de forskellige links på deres
japanske site og hold øje med teksten på URL'en nederst i browseren –
den er på engelsk i Honda's tilfælde, så der finder man hurtigt
'presslibrary', hvis ikke man har tålmodighed til at klikke gennem
mange hits i deres søgefunktion

> Importøren kan ikke komme med oplysninger, og det ser ud til at man ikke kan
> skaffe de dele som ny.

Spurgte du de japanske firmaer, jeg nævnte? – ellers prøv nu, hvor du
kender modelnavnet...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 21-08-10 08:06

On 19 Aug., 20:30, Richard <rpaderich...@netscape.net> wrote:

> Har Yamaha JP virkelig ikke noget historisk arkiv a la Honda JP's
> Press Library?

Selfullig har de det, drevet af nysgerrighed:

http://www.yamaha-motor.co.jp/profile/cp/history/motorcycle1980/index.html
- se under 1981

http://www.yamaha-motor.co.jp/profile/cp/history/motorcycle1980/xv750sp/parts/index.html

http://www.yamaha-motor.co.jp/profile/cp/history/motorcycle1980/xv750sp/interview/index.html

og der er sikkert mere, undersæt dem med google.com/translate

> Spurgte du de japanske firmaer, jeg nævnte? – ellers prøv nu, hvor du
> kender modelnavnet...

Ellers har CMS i Holland også dele til den europæiske '81 XV750 SE,
bl.a. nålene, find den gennem:
http://www.cmsnl.com

CMS sælger dele til japanske modeller af Honda, så mon ikke de også
kan skaffe dele til din? Spørg dem, de svarer ret hurtigt

Nævnte wemoto.com i UK viser også sliddele til \81-83 XV750 SE, så mon
ikke noget af det passer p[ din?

God jagt videre.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Charlotte P. Korsør

Dato : 22-08-10 20:42

Hej igen

Jeg kan ikke komme ind på min side i DMCN, så her er et link til en der
ligner meget. Min er bare ikke så pæn mere
http://www.dba.dk/guld-virago/id-67853101/

Jeg har set på de links du har givet, men min crome er ikke meget for at
oversætte, men jeg har fundet dem du talte om. Men de ligner ikke helt.

Hej igen

Charlotte