Et lille kort med vejr og vind
Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 13-08-10 17:41

Hej
Jeg har netop lavet et vejr-kort til en kommende hjemmeside. Hvad
syntes i?

http://vejret.b-hp.dk/weather.php

Den kommer også i S/H

http://vejret.b-hp.dk/?bw=1

Og i farveændring (color kan ændres til ønsket hex farvekode)

http://vejret.b-hp.dk/?color=FF0000

Og sågar i begge dele

http://vejret.b-hp.dk/?color=FF0000&bw=1

vh. Christian Budde Christensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Budde Chri~

Dato : 13-08-10 17:48

Christian Budde Christensen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hej
> Jeg har netop lavet et vejr-kort til en kommende hjemmeside. Hvad
> syntes i?
>
> http://vejret.b-hp.dk/weather.php

Rettelse, adressen er
http://vejret.b-hp.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-08-10 18:46

Christian Budde Christensen kom med denne ide:
>... Hvad syntes i? ...

Der er en gruppe til ris/ros.

http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/vejrobservationer.htm
Ikke helt så stort, men mere detallieret - i hver fald i DK.
Og mange farver ^^

Hvorfor genopfinde hjulet?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 13-08-10 19:03

On Fri, 13 Aug 2010 19:46:09 +0200, Birger Sørensen
<sdc@bbsorensen.com> wrote:

>Hvorfor genopfinde hjulet?
>
>Birger

Hvorfor findes der så mange forkellige typer tallerkener,glas eller
bestik...Det må vel være nok med et design....

Jeg ønsker ham i hvert fald held og lykke med hans projekt, hvem ved
om hans projekt en dag ikke vil blive standard.
--
Keld Rosenkrantz
Få gratis webhotel på www.splinternet.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-08-10 20:17

Keld Rosenkrantz sendte dette med sin computer:

> [...]
>
> Jeg ønsker ham i hvert fald held og lykke med hans projekt, hvem ved
> om hans projekt en dag ikke vil blive standard.

Jo, jo...
Bare han så ikke giver sig til at redesigne danmarkskortet. I så fald,
vil jeg godt have indflydelse på resultatet...
^^

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 13-08-10 20:42

On Fri, 13 Aug 2010 21:16:55 +0200, Birger Sørensen
<sdc@bbsorensen.com> wrote:

>Jo, jo...
>Bare han så ikke giver sig til at redesigne danmarkskortet. I så fald,
>vil jeg godt have indflydelse på resultatet...

Deet vil jeg da også om sommeren skal stranden ligge lige ud foran min
stue, om vinteren meget længeren væk....

Men skulle vi genopfinde danmark hvordan skulle det så se ud?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-08-10 06:49

On 13-08-2010 18:40, Christian Budde Christensen wrote:
> Hej
> Jeg har netop lavet et vejr-kort til en kommende hjemmeside. Hvad
> syntes i?
> vh. Christian Budde Christensen

hmmmm - PHP Weather er da vist nok lavet af andre, men det er da fint at
eksperimentere med det. Vi "låner" jo alle, hvor vi kan

Som andre skriver: DMI har en fin side om vejret hvor der kan hives RSS
feed fra - ide?

Da PHP Weather får informationer fra NOAA, eller METAR (lufthavne
globalt), kan det bruges til aktuelle oplysninger om vejret på
rejsedestinationen.

Demo filen er mere elegant (synes jeg), end det store klodsede kort.
Måske lidt mere elegant bare at vælge Land og Lufthavn og så linke til
Google Maps?

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-08-10 12:13

On 14-08-2010 07:48, Karl Erik Christensen wrote:

> Demo filen er mere elegant (synes jeg), end det store klodsede kort.
> Måske lidt mere elegant bare at vælge Land og Lufthavn og så linke til
> Google Maps?

Nå ja - kunne ikke dy mig for at afprøve ideen

Du kan se resultatet på:
http://www.tyveri-check.dk/iphones.php

Har dog ikke linket til Google Maps - men det burde ikke være noget problem.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 14-08-10 13:39

On Sat, 14 Aug 2010 13:13:01 +0200, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

>Nå ja - kunne ikke dy mig for at afprøve ideen
>
>Du kan se resultatet på:
>http://www.tyveri-check.dk/iphones.php

?????..... hvad har det med det oprindelig vejrkort at at gøre...

Måske tempetaturen på en iphone..... men kan ikke se noget om udsigten
til regn i min iphone.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-08-10 14:30

On 14-08-2010 14:39, Keld Rosenkrantz wrote:

> ?????..... hvad har det med det oprindelig vejrkort at at gøre...
>
> Måske tempetaturen på en iphone..... men kan ikke se noget om udsigten
> til regn i min iphone.

Af at eksperimentere bliver man kun klogere - har du prøvet det?
Kan helt klart anbefales.

Nå, havde nu regnet med respons fra folk der var interesserede, men alle
er da velkomne

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 14-08-10 14:54

On Sat, 14 Aug 2010 15:30:15 +0200, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

>Af at eksperimentere bliver man kun klogere - har du prøvet det?
>Kan helt klart anbefales.

Som prøgrammøer siden 1981 må jeg spørge tilbage, hvad tror du selv.

Nej jeg har aldirg kastet mig ud i noget helt nyt, ting og steder jeg
måtte bruge oceaner af tid for at finde id af og lære... du har da hel
ret.. så nej undkskyld min uvidenhed...

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-08-10 16:05

On 14-08-2010 15:53, Keld Rosenkrantz wrote:

> Som prøgrammøer siden 1981 må jeg spørge tilbage, hvad tror du selv.

Så vil jeg mene at man kunne forvente anderledes kommentarer fra dig.

Fortsat god dag.

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 14-08-10 16:13

On Sat, 14 Aug 2010 17:05:19 +0200, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

om prøgrammøer siden 1981 må jeg spørge tilbage, hvad tror du selv.

>Så vil jeg mene at man kunne forvente anderledes kommentarer fra dig.
>
>Fortsat god dag.
Det samme til dig, men det er svaret du får herfra,.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-08-10 18:42

On 14-08-2010 13:13, Karl Erik Christensen wrote:

> Har dog ikke linket til Google Maps - men det burde ikke være noget
> problem.

Link til Google Maps tilføjet (for de interesserede )

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 24-08-10 14:32

On 2010-08-14 19:41, Karl Erik Christensen wrote:

> Link til Google Maps tilføjet (for de interesserede )

Lidt sent, men va':

Din fortolkning af METAR'en fra kølle er lidt luftig....

> and no cumulonimbus clouds.

det er ren fantasi: kun aktuelt observerede fænomener anføres!

> The overall visibility was greater than 10 kilometers (6.2 miles).

9999 skal forstås som "visibility 10 kilometers or more"

/ Bjarne (flyver)

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 26-08-10 07:01

On 24-08-2010 15:31, Bjarne Jensen wrote:

> [...]
>
> det er ren fantasi: kun aktuelt observerede fænomener anføres!

> 9999 skal forstås som "visibility 10 kilometers or more"

Hej Bjarne (flyver)

Jeg forstår ikke helt det du skriver (men jeg er også kun "flyver" som
passager).

Det er phpWeather som generer rapporterne - ikke mig
Men jeg skal gerne forsøge at ændre noget, hvis du kan sige mig, hvad
der er forkert.

Du har åbenbart set rapporten på engelsk? - Du kan jo skifte til dansk,
eller andre sprog, som du lyster.

Det med sprog var lidt af en udfordring, da siden er lavet med utf-8.
Men så vises specielle nationale karakterer som volapyk (fransk, tysk,
svensk osv.).

Har dog løst problemet på snedig vis (skift til iso-8859-1 efter behov).
Så selv tyrkisk vises korrekt (så vidt jeg kan bedømme)

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 29-08-10 20:46

On 2010-08-26 08:01, Karl Erik Christensen wrote:

> Jeg forstår ikke helt det du skriver (men jeg er også kun "flyver" som
> passager).

Velkommen omboord ;)

> Det er phpWeather som generer rapporterne - ikke mig
> Men jeg skal gerne forsøge at ændre noget, hvis du kan sige mig, hvad
> der er forkert.

Nå - ja - jo , så burde man nok rette henvendelse til
phpWeather-drengene....

Iøvrigt var det vel (?) en aktuel rapport der blev anvendt i dit
eksempel så det ka' ik' sådan lige bringes frem igen hvad jeg så som
aktuel rapport for Køln og hvordan du / phpWeather fortolkede det.

Jeg hæftede mig ved at der pludseligt blev talt om cumulus-nimbus uden
at der stod det mindste i rapporten derom (forkortet CB). Sådan en vejr
rapport er en observation af defakto fænomener - hvis der ikke
observeres xyz så kommer xyz ikke med i rapporten.

Den oplyste kode for sigtbarhed var 9999 og det skal forstås som
"visibility 10 kilometers OR more" - ikke "mere end 10 kilometer".

> Du har åbenbart set rapporten på engelsk? - Du kan jo skifte til dansk,
> eller andre sprog, som du lyster.

Engelsk er ok hos mig.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-08-10 22:19

On 29-08-2010 21:45, Bjarne Jensen wrote:

> hvis der ikke observeres xyz så kommer xyz ikke med i rapporten.

Håber ikke det også gælder "fuel level"