Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"High Speed" kamera?
Fra : Klaus G.

Dato : 12-08-10 21:15

Hej.

Udviklingen går jo hurtigt i dag, så jeg tænkte på, om der fandtes noget
kamera i den billige ende som kan optage film med f.eks. 50-200fps? Det
behøver ikke være 720p eller højere.

--
Klaus G.

Fra : Peter

Dato : 13-08-10 02:42
Fra : Peter

Dato : 13-08-10 02:55

On 13 Aug., 10:41, Peter <pdj1...@hotmail.com> wrote:
> http://exilim.casio.com/products_exfc100.shtml

Hmm, egentlig lidt svært at finde specs på den, men efterhånden fandt
jeg de her:
1000fps => 224x64, 420fps => 224x168, 210fps => 480×360

/Peter

Fra : Ivar

Dato : 14-08-10 21:23

Peter skrev:

> http://exilim.casio.com/products_exfc100.shtml

Der er ingen tvivl om, at hvis man vil have et highspeed camera
skal man starte med at tjekke Casios program ud. Der får man
hastighed til rimelige penge.
http://www.youtube.com/watch?v=FH3JTAf16Xc

Find selv flere eksepler på Youtube.

Ivar Magnusson

--
Liste over objektiver og blitz til Canon EOS:
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

Fra : Klaus G.

Dato : 15-08-10 11:10

Hej.

Jeg takker for jeres svar.

Lidt underligt at kun éen producent har valgt at lave billige highspeed
cams?

--
Klaus G.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-08-10 11:23

Klaus G. <webmaster@seth-enoch.dk> wrote:

> Hej.
>
> Jeg takker for jeres svar.
>
> Lidt underligt at kun éen producent har valgt at lave billige highspeed
> cams?

Det er stadig et niche marked ... ?

/thomas

Fra : N Dude

Dato : 15-08-10 20:09

Klaus G. wrote.:

> Lidt underligt at kun éen producent har valgt at lave billige
> highspeed cams?

Det er hverken underligt eller rigtigt for den sags skyld. Der er masser af
producenter. Problemet er bare, at high speed kameraer er ikke beregnet på
comsumer/forbruger markedet, fordi de overholder ikke nogen af de gældende
consumer videostandarder. Samtidig er det også de færreste forbrugere som
har postudstyr, som kan håndtere high speed optagelser, ligesom det er de
allerfærreste comsumerskærme eller TV som overhovedet er i stand til at vise
optagelser med mere end 24/30 fps.

Husk, at vi er uden for de gængse 24/30 fps videostandarder såsom 720i/p,
1080i/p osv, som stort set alt forbrugerudstyr er lavet til i dag. Det
kræver således en temmelig møgdyr specialmonitor som uden videre kan vise
high framerate video. De fleste forbrugere skal derfor have det igennem et
NLE computersystem som kan håndtere den anvendte frame rate, før de kan se
det og før, de har nogen glæde af det. Sådan virker casio kameraet også.
(man kan naturligvis se det på kameraets indbyggede skærm), men du har ikke
smoth slow motion video med 210 fps på dit Samsung 50" fladskærms TV

Du kunne jo starte med at oplyse, hvilken TV skærm, du har som understøtter
720p og en frame rate på 200?

Der er som sagt masser af producenter, men det er ikke et standardiseret
forbrugerformat....

Fra : Hauge

Dato : 15-08-10 20:41

N Dude skrev:
> Du kunne jo starte med at oplyse, hvilken TV skærm, du har som understøtter
> 720p og en frame rate på 200?

Der er vel ikke nogen grund til at have en monitor, der kan vise
hurtigere end det øjet kan følge med til..

Meningen med high-speed er vel at kunne se det der sker meget hurtigt, i
langsom hastighed..

Det er i hvert fald det man ser på Time-Warp der kører på Discovery og
Discovery HD, for det kan jeg snilt se, selvom det er i 1080i50.

Mvh Hauge

Fra : N Dude

Dato : 15-08-10 11:18

Klaus G. wrote.:

> Udviklingen går jo hurtigt i dag, så jeg tænkte på, om der fandtes
> noget kamera i den billige ende som kan optage film med f.eks.
> 50-200fps? Det behøver ikke være 720p eller højere.

Hvad er den billige ende?!

Det er der sikkert mange forskellige holdninger til..

Ja, der er masser af den slags, men hvilke krav og behov har du. Skal det
fx. kunne optage og på hvad??
Hvad er kravet til optikken?
Er highspeed det eneste behov, så er der ret simple 1394 cams, som bruges
til f.eks. engangs dokumentation, sprængning, brand spænd-prøver osv. Dem
har jeg set flere steder i østen til meget få penge.