problemer med drivere efter formatering af~
Fra : Sus

Dato : 09-08-10 16:36

efter omformatering kan jeg kan ikke installere driverne til PCi device,
PCI controller til simpel kommunikation og skærmkort driver,
er det skærmkortet der er stået af eller er der også andre dele i pc'en der
er stået af???

Fra : jk

Dato : 09-08-10 18:50

On Mon, 9 Aug 2010 17:36:15 +0200, "Sus" <snabela@lookalike.dk> wrote:

> [...]
>PCI controller til simpel kommunikation og skærmkort driver,
>er det skærmkortet der er stået af eller er der også andre dele i pc'en der

Hvis du ved hvilke drivere, du skal bruge, så download alle drivere
med en anden PC og gem dem på et eller andet medie, du kan læse med
den halvgående PC (usb key evt.).
Men det er spørgsmålet om, hvad du har: bundkort navn, grafikkort
navn, - styresystemet, du vil bruge, osv.
Men med linux kommer det hele automatisk på CD'en.

mvh

John

Fra : jk

Dato : 09-08-10 18:53

> [...]

>PCI controller til simpel kommunikation og skærmkort driver,
>er det skærmkortet der er stået af eller er der også andre dele i pc'en der

Med andre ord, jeg tror ikke, at der noget, der er stået af. Men
hvordan skulle jeg vide det ?
mvh

John

Fra : Sus

Dato : 09-08-10 19:06

"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen

> Med andre ord, jeg tror ikke, at der noget, der er stået af. Men
> hvordan skulle jeg vide det ?
> mvh
>
> John

jeg har alle drivere liggende på en back up harddisk, og jeg har også været
inde på Medion.dk og hentet driverne der,
men når jeg vil installere dem, skriver den at driverne ikke kunne
installeres,
jeg tror det er et ati radeon grafikkort, det er en medion maskine, ved ikke
hvad bundkortet hedder, problemet er at skærmen ligesom bølger når jeg
ruller ned på siden.

Sus

Fra : jk

Dato : 11-08-10 08:11

On Mon, 9 Aug 2010 20:05:59 +0200, "Sus" <snabela@lookalike.dk> wrote:

>"jk" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i meddelelsen
>>

>men når jeg vil installere dem, skriver den at driverne ikke kunne
>installeres,

Er det den der advarsel om, at Microsoft ikke har certificeret
driverne ? Så skal du bare trykke installer alligevel. Der er jo
grænser for, hvad Microsoft kender til og kan nå at certificere.

mvh

John

P.S. Du har endnu ikke fortalt, hvad det er for noget hardware. Så er
det svært at vejlede. Medion model ? grafikkort.

Medion plejer at bruge MSI bundkort.
http://www.msi.com/index.php

men jeg skal ikke helt kunne sige det.

Fra : Sus

Dato : 11-08-10 13:31

"jk" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> P.S. Du har endnu ikke fortalt, hvad det er for noget hardware. Så er
> det svært at vejlede. Medion model ? grafikkort.

bundkortet hedder MSI MS-7048
CPU Intel pentium 4, 3000 MHz
grafik kortet kan jeg ikke finde navn på i pc'en,
men ved det er et ATI radeon, der står CGA-P242 på selve kortet i maskinen,
har været på medion's side og søge på s/n nr og har også downloadet
de drivere der ligger der, men det løser ikke problemet

Fra : jk

Dato : 11-08-10 15:06

On Wed, 11 Aug 2010 14:31:11 +0200, "Sus" <snabela@lookalike.dk>
wrote:

> [...]
>har været på medion's side og søge på s/n nr og har også downloadet
>de drivere der ligger der, men det løser ikke problemet

http://www.medion.com/de/service/download/treiber.php?highmain=3&highsub=1

Treiber, S/N eller MD, MD8088 rammer ikke noget.

Tal evt. med Aldi, hvis det er der, den er købt.

MS-7048 kan jeg ikke google noget reelt hos MSI frem med. Det skyldes,
at det er et OEM bundkort. Der kommer tonsvis af pågående links til
driverguide og anden betalingssoftware.

Bundkortet har et meget almindeligt chipset, Intel 865G, så hvis du
bruger en windows 7 dvd, tror jeg, at den har alle driverne i maven.

En nyere XP CD (med servicepack 3 på) har måske heller ikke problemer.

Men i sidste ende skal du vide, hvilket radeon grafikkort, det er. For
at downloade grafikkort drivere specielt til kortet.

Windows 7 har nogle radeon drivere i sig. Måske er det ikke de
allerbedste til spil. men skulle ellers kunne bruges.

mvh

John

Fra : Sus

Dato : 12-08-10 10:21

> [...]
>
> Windows 7 har nogle radeon drivere i sig. Måske er det ikke de
> allerbedste til spil. men skulle ellers kunne bruges.

Kunne ikke løse problemet, men siger mange tak for hjælpen.

mvh

Sus

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-08-10 19:22

"Sus" <snabela@lookalike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> PCI controller til simpel kommunikation og skærmkort driver,
> er det skærmkortet der er stået af eller er der også andre dele i pc'en

Jeg tror du skal have trillet nogle chipset drivere på først.

Bjarne K.

Fra : Sus

Dato : 10-08-10 20:07

"Bjarne K." <nej@niet.pp> skrev i meddelelsen

> "Sus" <snabela@lookalike.dk> skrev i meddelelsen
>
> Jeg tror du skal have trillet nogle chipset drivere på først.

> [...]

Og det betyder???

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-08-10 20:32

> Og det betyder???

Du bliver nødt til at finde ud af hvilket bundkort du har. Hvis du kan komme
ind i bios, plejer der at være en info side, der oplyser slige ting.

Ellers må du finde din model hos Medion, og se om der er noget der hedder
noget med chipset drivers eller lignende.

Ved ikke hvad de hedder nu om dage, men før var det via, intel og amd og
Nvidia (nforce), der lavede chipset.

Hvis du finder ud af hvilket bundkort du har, så skriv det lige her, så kan
du sikkert få hjælp til at finde de rigtige drivere.

Jeg kan sagtens tage fejl, men det lugter lidt af en manglende chipset
driver kunne være problemet. Det plejer at give bøvl med pci bro, usb
devices o.l

Bjarne K.