Midlertidig ftp-adresse eller anden plads ~
Fra : Chrsitian Jacobsen

Dato : 08-08-10 21:09

hej alle

Jeg har været på kursus med en flok patienter med en kronisk sygdom her
henover sommeren.

På turen er der taget en del billeder som jeg har lovet at distribuere. Jeg
tænkte at jeg kunne oprette en ftp-konto et sted, og så dele linket og
brugernavn og password ud.

Det drejer sig om max 200 billeder der skal ligge tilgæneligt til download i
max 2 måneder.

Er der nogen der ved hvor jeg kan oprette en gratis ftp-server (hedder det
hotel?) med plads til disse billeder?

Jeg vil helst have gratis løsninger, da alle udgifter til dette vil komme
til at gå ud af egen lomme. Jeg vil dog gerne bruge tiden på det.
Jeg har googlet rundt, men alle de steder jeg fandt havde restriktioner mht.
fil-størrelser, overførsel begrænsninger mm.

Håber på at nogen kan guide mig det rette sted hen, så de kære mennesker kan
få deres billeder at se.

På forhånd tak

/CJ

Fra : Kim Schulz

Dato : 08-08-10 21:23

On Sun, 8 Aug 2010 22:08:39 +0200
"Chrsitian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> wrote:

> [...]
> restriktioner mht. fil-størrelser, overførsel begrænsninger mm.
>
> Håber på at nogen kan guide mig det rette sted hen, så de kære

Kig på www.dropbox.com som jeg tror vil kunne løse dit problem ganske
enkelt og gratis. Der er 2gb plads gratis.

kim

Fra : Henning

Dato : 09-08-10 09:29

>Kig på www.dropbox.com som jeg tror vil kunne løse dit problem ganske
>enkelt og gratis. Der er 2gb plads gratis.

Enig - husk bare lige at gøre folk opmærksomme på, at når du sharer en
folder, og folk sletter biller for at spare plads på egen pc, så
sletter de faktisk på serveren (Been there, done that...)

Fra : crank

Dato : 09-08-10 12:37

"Henning" skrev >

> Enig - husk bare lige at gøre folk opmærksomme på, at når du sharer en
> folder, og folk sletter biller for at spare plads på egen pc, så
> sletter de faktisk på serveren (Been there, done that...)

Ja. Det er nok bedre at lade folk hente billederne via deres webbrowser.
Det er vel heller ikke alle, der lige har et ftp-program, og ved hvordan det
bruges.

- crank
~ Subdoms ~

..

Fra : Henning

Dato : 09-08-10 14:28

On Mon, 9 Aug 2010 13:36:37 +0200, "crank" <crank@subdoms.dk> wrote:

> [...]
>Det er vel heller ikke alle, der lige har et ftp-program, og ved hvordan det

Hvis du installerer Dropbox-applikationen, ser du sharet som en
almindelig mappe på din pc - derfor kan der opstå problemer, når folk
vil "rydde op".

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-08-10 21:24

Chrsitian Jacobsen wrote:

> PÃ¥ turen er der taget en del billeder som jeg har lovet at distribuere.
> Jeg tænkte at jeg kunne oprette en ftp-konto et sted, og så dele linket
> og brugernavn og password ud.

Du kan overveje
http://www.sendspace.com/

Smid billederne i et ZIP arkiv med password.

--
Jesper Lund

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 08-08-10 22:20

> [...]
> Jeg har googlet rundt, men alle de steder jeg fandt havde restriktioner
> mht. fil-størrelser, overførsel begrænsninger mm.

Prøv at hør http://hilsoe.dk - det fremgår ikke hvor megen plads du får til
rådighed, men 200 billeder er trods alt ikke alverden så mon ikke du får
lov?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 08-08-10 22:47

On Sun, 8 Aug 2010 22:08:39 +0200, "Chrsitian Jacobsen"
<Christian.Jacobsen00@gmail.com> wrote:

Har du eget domæne du vil bruge eller kan du bruge et subdomæne?
Hvor meget plads drejer det sig om?

Opretter så en adgang til dig idag, så du er klar til at ligge det op
Mandag aften senest.
Keld Rosenkrantz
Få gratis webhotel på www.splinnternet.dk

Fra : Mcwm

Dato : 08-08-10 22:52

Den 08-08-2010 23:46, Keld Rosenkrantz skrev:
> Opretter så en adgang til dig idag, så du er klar til at ligge det op
> Mandag aften senest.
> Keld Rosenkrantz
> Få gratis webhotel på www.splinnternet.dk

Men vel ikke på ovennævnte domæne?

Venligst
Mcwm

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 09-08-10 00:25

On Sun, 08 Aug 2010 23:52:09 +0200, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

>Men vel ikke på ovennævnte domæne?
>
>Venligst
>Mcwm

Hvad dælen...er der nogen der læser en signatur, så må jeg hellere en
dag gøre den mere spændende..og lære at læse korretur på mig selv.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-08-10 01:18

On 09-08-2010 01:24, Keld Rosenkrantz wrote:

> Hvad dælen...er der nogen der læser en signatur, så må jeg hellere en
> dag gøre den mere spændende..og lære at læse korretur på mig selv.

Hvis teksten er ment som signatur, har Forte Agent et problem da den
ikke fremstår som signatur.

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Keld Rosenkrantz

Dato : 09-08-10 01:55

On Mon, 09 Aug 2010 02:18:12 +0200, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

>Hvis teksten er ment som signatur, har Forte Agent et problem da den
>ikke fremstår som signatur.

Jeg må vist hellere en tur i dk.test, er nu også 10 år siden jeg
brugte dette program sidr og dælme hvor har det ændret idg på de par
år.
Keld Rosenkrantz
Få gratis webhotel på www.splinternet.dk

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 09-08-10 19:48

"Keld Rosenkrantz" <keld@splinternet.dk> wrote in message

> Har du eget domæne du vil bruge eller kan du bruge et subdomæne?
> Hvor meget plads drejer det sig om?

Det drejer sig om 415mb (161 billeder). Hvis jeg pakker det med winrar, så
kan jeg muligvis få det til at fylde lidt mindre.
Jeg ved ikke helt hvad et domæne er, så svaret må være nej - jeg har ikke
eget domæne.
Hvis det betyder noget for internetadressen, så er jeg egentlig ligeglad med
hvad (og hvor lang) adressen er. Jeg regnede med blot at sende et link til
kursisterne med den direkte adgang.
Der er íkke noget hemmeligt i indholdet, ej heller noget der skal
censureres - det er kun billeder af glade unge mennesker.

Hvis det er muligt må adressen gerne indeholde "thyregod2010".

> Opretter så en adgang til dig idag, så du er klar til at ligge det op
> Mandag aften senest.

Tusind tak for den fantastiske service. Det er langt over hvad jeg havde
forventet ved at poste her.
Skal jeg bruge en ftp-klient eller andet program til at uploade?

Du kan evt. smide mig en mail med adresse (og gerne lille vejledning til
hvordan jeg gør).
Min adresse er: Christian.Jacobsen00@gmail.com

Igen tusind tak.

/CJ

Fra : Lars Jørgensen - 276~

Dato : 09-08-10 12:04

"Chrsitian Jacobsen" <Christian.Jacobsen00@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> mht. fil-størrelser, overførsel begrænsninger mm.
>
> Håber på at nogen kan guide mig det rette sted hen, så de kære mennesker

Hej Christian.

Hvor meget plads drejer det sig om?

Hvis det ikke er alverden vil jeg gerne stille min egen FTP server til
rådighed til jeres projekt i de to måneder det drejer sig om.
Alternativt kan det laves et "billedeGalleri" på den også så der kan logges
ind på den og billederne kan se direkte der inde.

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Christian Jacobsen

Dato : 09-08-10 19:53

"Lars Jørgensen - 2760" <nyhedsgruppe@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> Alternativt kan det laves et "billedeGalleri" på den også så der kan
> logges ind på den og billederne kan se direkte der inde.

Hej Lars

Tak for den meget store venlighed.
Jeg prøver lige med Kelds løsning først.

Jeg er helt overvældet over folks hjælpsomhed herinde.

/CJ