Serier på DVD...
Fra : Steen

Dato : 07-08-10 16:39

Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan anbefales (jeg er
begyndt at foretrække serier med danske undertekster)?

Jeg er først nu begyndt på Heroes og Lost, som begge er ganske
fremragende. Sjovt nok er der ikke så mange engelske serier på markedet,
eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?

To andre serier jeg skal have anskaffet, er Over There og Generation
Kill

--
Steen

Fra : Zeki

Dato : 07-08-10 17:16

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan anbefales (jeg er
> begyndt at foretrække serier med danske undertekster)?

Prison Break!

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-08-10 09:49

"Steen" <isteen@gmail.com> wrote in message
> [...]
> eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?
>
> To andre serier jeg skal have anskaffet, er Over There og Generation

The Wire. Bare gør det :)

Fra : Steen

Dato : 08-08-10 10:20

Peter Larsen <spak@spak.dk.com> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> The Wire. Bare gør det :)

The Wire har vist vundet en del priser - men den genre er nok bare ikke
noget for mig, for jeg syntes den var pænt kedelig.
Den britiske Cape Wrath kan også anbefales
--
Steen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-10 22:05

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i en meddelelse

> The Wire. Bare gør det :)

Den har jeg aldrig set - tror jeg har en sæsson eller 2 et sted er det ikke
noget med nogen der er i spjældet :) ?

Fra : JYH

Dato : 08-08-10 11:11

Steen wrote:
> [...]
> markedet, eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?
>
> To andre serier jeg skal have anskaffet, er Over There og Generation

Deadwood er min yndlingsserie - den bliver bedre og bedre for hver gang jeg
ser den:
http://www.imdb.com/title/tt0348914/

Battlestar Galactica:
http://www.imdb.com/title/tt0407362/

Fra : Steen

Dato : 08-08-10 17:40

JYH <jyh@jyh.jyh> wrote:

> Deadwood er min yndlingsserie - den bliver bedre og bedre for hver gang jeg
> ser den:
> http://www.imdb.com/title/tt0348914/

Den kunne ikke rigtigt fange mig. Jeg så den på DR2, der vist sendte den
dagligt, men jeg sprang fra efter en håndfuld afsnit.

> Battlestar Galactica:
> http://www.imdb.com/title/tt0407362/

Den er allerede indkøbt, men ikke set endnu
--
Steen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-10 22:07

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i en meddelelse

> Deadwood er min yndlingsserie - den bliver bedre og bedre for hver gang
> jeg
> ser den:
> http://www.imdb.com/title/tt0348914/

jeg har ikke set den men har nogen afsnit et eller andet sted er det ikke en
slags western ??

> Battlestar Galactica:
> http://www.imdb.com/title/tt0407362/

Den er faktisk meget go - men jeg skal se den ud i en køre (dvs 7 til 10
afsnit om dagen) ellers går jeg kold i den ....

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-08-10 18:27

Steen skrev:

> Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan anbefales (jeg er
> begyndt at foretrække serier med danske undertekster)?

The Singing Detective: http://www.imdb.com/title/tt0090521/ - en af de
allerbedste tv-serier nogensinde.

--
Jørgen Grandt

Husk at se Glade Gensyn på
Munkeruphus i Dronningmølle

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-10 22:10

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> The Singing Detective: http://www.imdb.com/title/tt0090521/ - en af de
> allerbedste tv-serier nogensinde.

jeg har den på whs - der er lige kommet film med samme titel ..som jeg også
har men ikke har set endnu
den er go men skal vi ikke bare sige letter surealistisk :)

jeg har også et eller andet sted det sidste interviv med ham der skabte
serien - der døde umidelbart efter ..serien var færdig

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-08-10 23:29

Jørgen Grandt wrote:

> The Singing Detective: http://www.imdb.com/title/tt0090521/ - en af de
> allerbedste tv-serier nogensinde.

Kender du Beiderbecke-serien?
http://www.imdb.com/title/tt0086668/
http://www.imdb.com/title/tt0092629/
http://www.imdb.com/title/tt0094421/

En guldgrube af underspillet engelsk humor og spænding. Af en eller anden
grund er kun den midterste vist i Danmark, men de kan købes via Amazon (uden
danske tekster, desværre) i en kassette ved navn "The Beiderbecke
Collection".

Per V
--
Miss Claudia Caswell: "Oh, waiter!"
Addison DeWitt: "That is not a waiter, my dear, that is a butler."

Fra : Steen

Dato : 09-08-10 10:28

In article <4c5f2fba$0$274$14726298@news.sunsite.dk>,
"Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk> wrote:

> [...]
> grund er kun den midterste vist i Danmark, men de kan købes via Amazon (uden
> danske tekster, desværre) i en kassette ved navn "The Beiderbecke

Den kender jeg ikke, men jeg vil da kigge nærmere på den.
Tak for forslaget

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-08-10 23:31

Jørgen Grandt wrote:

> The Singing Detective: http://www.imdb.com/title/tt0090521/ - en af de
> allerbedste tv-serier nogensinde.

Og så er det "The Nightmare Years" med Sam Waterston, en filmatisering af
William Shirers dagbøger fra nazitidens berlin. Dem har man kunnet få i
Metro, så de er udgivet i Danmark.

Per V

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-08-10 12:45

> [...]

> Og så er det "The Nightmare Years" med Sam Waterston, en filmatisering af
> William Shirers dagbøger fra nazitidens berlin. Dem har man kunnet få i

(Hvor ligger Metro?)

Europa i Flammer - efter Herman Wouk's bog: Winds of War, med bl.a
Robert Mitchum som Pug Henry. Den slutter med det japanske angreb på
Pearl Harbor - amerikansk stavemåde - den 7. december 1941. 844
minutter, ca 14 timer.

Og så er der fortsættelsen: War and Remembrance - 2 x 6 DVDer - 26
timer. Serien gik under øgenavnet "War Without End" på gr af længden.
Den må ha' virket meget lang på TV, hvor de vist nok sender i flere og
mindre afsnit. Region 1. Købt gennem Laserdisken.

Ialt ca 40 timer og der bliver ikke sagt "Fuck!" en eneste gang

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Peter Olsen

Dato : 08-08-10 18:30

isteen@gmail.com (Steen) wrote in

> [...]
> eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?
>
> To andre serier jeg skal have anskaffet, er Over There og Generation

Der er mange på markedet, Kvickly Xtra f.eks har indkøbt en masse serier
at de nu sælger billigt i deres butikker.

Bilka ladder til at være hoppet med på den vogn også, så en masse
forskellige series bokse sidst jeg besøgte Bilka.

Prøv at støve deres hylder igennem, det kan være at du kan støde på
nogle interesante tv-serie bokse i begge butikker.

--
Peter Olsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-10 20:22

> [...]
> fremragende. Sjovt nok er der ikke så mange engelske serier på markedet,
> eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?

Ohh du milde ...
jeg fandt lige the 4400 til små penge
Lost kan du købe på amzon uk til en meget overkomelig pris ligesom medn
Angel Buffy Twin Peaks desperat houswife de fleste stra treck - xfiles -
Heksene fra waren manor aka charmed - priosn break - Alias - House ;Medium
.... osv

På Dansk kan man finde Hotelet til ok penge - nogen gange er der et slag
tilbud på Matador og man plejer også at kunne få rejseholdet og strisser på
samsø til et overkomeligt beløb .. ja jeg har dem alle og en bunke oven i ..

blockbuster har som regl også nogen gode tilbud på salgs dvd er

som tommelfinger regl så falder serierne til under 180 kr pr sæson efter 18
mdr også længe kan jeg godt vente på nær medium der kan jeg godt finde på at
købe den til 379 kr -

men på amazon uk der står der som regel hvad for subs der er om nogen ...

Mv.
BMM

Fra : Steen

Dato : 08-08-10 21:27

Bo M Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ohh du milde ...
> jeg fandt lige the 4400 til små penge

Det er også en af mine favoritter

--
Steen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-08-10 22:04

> Det er også en af mine favoritter

ja den er skide go - har lige fået den gklder mig til at se den ud i en køre
:)

den kostede ikke ret meget det var under 300 kr for alle 4 sæsoner ..i box

Fra : Mr. D

Dato : 09-08-10 03:11

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> den kostede ikke ret meget det var under 300 kr for alle 4 sæsoner ..i box

Hvor?

Fra : Mr. D

Dato : 10-08-10 16:46

Fra : Mr. D

Dato : 11-08-10 19:23

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> den kostede ikke ret meget det var under 300 kr for alle 4 sæsoner ..i box

HVOOOOOOOOOOOR har du købt 4400 til under 300 kr. for alle 4 sæsoner

simon

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-08-10 00:40

Mr. D skrev:

> HVOOOOOOOOOOOR har du købt 4400 til under 300 kr. for alle 4 sæsoner

Måske var det en skrivefejl og i virkeligheden omvendt: 300 til under
4400 kroner?

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 14-08-10 16:38

Den 11-08-2010 20:23, Mr. D skrev:

> "Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i meddelelsen

> HVOOOOOOOOOOOR har du købt 4400 til under 300 kr. for alle 4 sæsoner
>
> simon

Øhh når jeg ikke svare første gang så er det fordi jeg ikke læser nogen
dage i gruppen - det kan jeg sgu ikke huske - for film ind af døren hele
tiden men her er et eksempel dog til under 400 kr

http://www.moviezoo.dk/alle-produkter/soeg/the%204400/?gclid=CILK0p-luaMCFYcrDgod20xnbg

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-08-10 03:35

On 08/08/2010 21:22, Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> Heksene fra waren manor aka charmed - priosn break - Alias - House ;Medium

Den udgave af "House, M.D." som Amazon UK har, har såvidt jeg kan se
ingen undertekster overhovedet. Hverken danske eller engelske.

[...]
> men på amazon uk der står der som regel hvad for subs der er om nogen ...

Det er absolut ikke min erfaring, at Amazon UK altid oplyser den slags
m.h.t. TV-serier, eller at oplysningerne er fyldestgørende når de er der.

--
Peter Knutsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-08-10 03:40

Den 09-08-2010 04:35, Peter Knutsen skrev:

> Den udgave af "House, M.D." som Amazon UK har, har såvidt jeg kan se
> ingen undertekster overhovedet. Hverken danske eller engelske.

ja det er der jo ikke meget ved .. lige med House er det nødvendigt ..

> [...]
>
> Det er absolut ikke min erfaring, at Amazon UK altid oplyser den slags
> m.h.t. TV-serier, eller at oplysningerne er fyldestgørende når de er der.

Ja ok .... problemet er nok de ikke ved det når det endeligt er
men de første sæsoner af House kan man nu få til ikke så mange penge jeg
tror jeg kan ga 179 kr pr sæson 1 + 2 - men jeg kan ikke huske det
der vælter jo dvd er ind igenem min post kasse hele tiden ..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-08-10 00:54

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan

aå lige på amazon uk mht Lost :

Lost - Complete Seasons 1-5
http://tinyurl.com/36hx8qu
82.97 Punf = 744,79 DKK + porto men den er ikke så slem som man kunne frygte

Hvor f.eks Dansk Gucca
http://www.gucca.dk/dvd-film/lost-saeson-1-6-den-komplette-serie_119727.php
skal have : 1379.95 DKK

altså lige omkring det dobelte :)
fucking åger karle ...

Der står ikke noget om hvad pakken indeholder men går man ind på sæson 3
så :

Subtitles: English, German, Spanish, Swedish, Norwegian, Danish, Finnish,
Icelandic

men skriv og spørg dem

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-08-10 03:37

On 09/08/2010 01:53, Bo M Mogensen wrote:
[...]
> [...]
> så :
>
> Subtitles: English, German, Spanish, Swedish, Norwegian, Danish, Finnish,

Man skal være opmærksom på at engelske undertitler somme tider er i en
"for døve & hørehæmmede"-udgave, altså hvor der puttes en hel del ekstra
ind (hvilket ofte er meget irriterende). Også selv om der bare hævdes på
en infoside at der er "English subtitles".

--
Peter Knutsen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-08-10 03:41

Den 09-08-2010 04:37, Peter Knutsen skrev:
> [...]
> "for døve & hørehæmmede"-udgave, altså hvor der puttes en hel del ekstra
> ind (hvilket ofte er meget irriterende).

for at sige det mildt

> Også selv om der bare hævdes på
> en infoside at der er "English subtitles".

Nahh plejer de så ikke at være der 2 gange ???

Fra : Naess

Dato : 11-08-10 18:33

> Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan anbefales (jeg er
> begyndt at foretrække serier med danske undertekster)?

Min egen nøje udvalgte samling af TV-serier på DVD består af lidt for enhver
smag (eller humør), men absolut anbefalelsesværdige :
Deadwood
Rome
Band of Brothers
Generation Kill
Battlestar Galatica (mangler fjerde sæson, er bestilt)
Boston Legal (mangler femte sæson, er bestilt)
Seinfeld (mangler de første 4 sæsoner)
Futurama (Animation)

Lige nu venter jeg utålmodigt på at "The Pacific" skal blive udgivet i
boxsæt, men der går nok et lille årstid endnu. For første gang vil jeg prøve
at beherske mig og undlade at følge serien på TV så jeg kan få det "kick" af
en oplevelse, at sætter mig godt tilrette foran flimmeren med en helt ny
sæson-box i hånden og så fyrer alle afsnittene af på én gang. Jeg gjorde det
med Generation Kill og Battlestar Galatica og nu er jeg gud-hjælpe-mig
blevet afhængig af "kick'et". Gad vide om det gør mig værdig til at blive
optaget i en eller anden film-freaker-klub ?

Hilsen Kevin

Fra : Lyrik

Dato : 13-08-10 04:32

On 7 Aug., 17:39, ist...@gmail.com (Steen) wrote:
> [...]
> eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?
>
> To andre serier jeg skal have anskaffet, er Over There og Generation
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Taxa" Alle 56 afsnit til 300 kroner. Dansk undertekst overflødig.
"When the Boat comes in" ingen dansk tekst. "Sherlock Holmes" med
afdøde "Jeremy Brett" "Den "autentiske" Sherlock Holmes"-kun engelsk
tekst for hørehæmmede. ca. 39 timer. "Rumpole" "From the old Bailey"
alle 7 serier med afdøde "Leo Mc Kern" som den hyggelige sagfører der
omtaler konen som "She who must be obeyed!" Hvor mange timer?-ca. 35-

Nok at se igennem i vinterens løb. Amerikanske serier? No!

Jens

Jens

Fra : Steen

Dato : 13-08-10 13:15

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> "Taxa" Alle 56 afsnit til 300 kroner. Dansk undertekst overflødig.

Den har jeg, det er én af de gode serier, jeg ikke sælger videre

--
Steen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 15-08-10 03:43

Den 13-08-2010 12:32, Lyrik skrev:
> Amerikanske serier? No!

Nahh der er sgu kommet meget godt ud af usa igeneme årene f.eks Twin
Peaks der måske er den bedste serie nogensinde ( i min bog ) sammen med
Matador

jeg har da mellem 1200 og 1700 serie dvd er så ...

Fra : Jesper

Dato : 16-08-10 01:32

> [...]

> eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?
>
> To andre serier jeg skal have anskaffet, er Over There og Generation

Hvis vi skal tage nogle noget oversete serier, så kan jeg nævne:

Space: Above And Beyond
Lexx
Hercules
Cleopatra 2525
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Steen

Dato : 16-08-10 10:02

> Hvis vi skal tage nogle noget oversete serier, så kan jeg nævne:
> Cleopatra 2525

Huh?
Jeg har godtnok kun set enkelte klip af serien, men fik indtrykket af at
det var lidt af en fuser
--
Steen

Fra : Jesper

Dato : 16-08-10 13:03

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Huh?
> Jeg har godtnok kun set enkelte klip af serien, men fik indtrykket af at
> det var lidt af en fuser

Jeg elsker den serie, den er sjov, sexet og ganske overraskende.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 25-08-10 05:19

On 16/08/2010 02:32, Jesper wrote:
> Hvis vi skal tage nogle noget oversete serier, så kan jeg nævne:
>
> Space: Above And Beyond

Har du den med undertekst af en art?

> Lexx
> Hercules
> Cleopatra 2525

Jeg vil så nævne disse to:
Robin of Sherwood
Hustle

--
Peter Knutsen

Fra : Jesper

Dato : 25-08-10 21:01

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Har du den med undertekst af en art?

Engelsk og spansk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-08-10 15:28

Steen skrev:

> Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan anbefales (jeg er
> begyndt at foretrække serier med danske undertekster)?

Modspørgsmål:

Er Gun-serien (6 episoder, 1997) værd at se?

--
Jørgen Grandt
http://hamigen.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-08-10 12:59

> [...]

> eller er det mig der ikke kigger godt nok efter?
>
> To andre serier jeg skal have anskaffet, er Over There og Generation

CSI - Las Vegas er en super serie efter min mening.

De 8 første er på markedet og 9. kommer ultimo september

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Steen

Dato : 21-08-10 16:34

> CSI - Las Vegas er en super serie efter min mening.
>
> De 8 første er på markedet og 9. kommer ultimo september

Den har jeg ikke set endnu. Jeg tror det var CSI MIami jeg købte en
sæson af. Efter to afsnit solgte jeg boksen videre
--
Steen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-08-10 19:45

> Den har jeg ikke set endnu. Jeg tror det var CSI MIami jeg købte en
> sæson af. Efter to afsnit solgte jeg boksen videre

Nu har jeg ikke set Miami endnu, men jeg kunne forestille mig at hvis
ikke brød dig om den, så er Las Vegas serien nok heller ikke noget for
dig.

Hvad var det du ikke brød dig om?

Fra : Steen

Dato : 21-08-10 23:48

> Nu har jeg ikke set Miami endnu, men jeg kunne forestille mig at hvis
> ikke brød dig om den, så er Las Vegas serien nok heller ikke noget for
> dig.
>
> Hvad var det du ikke brød dig om?

Der var lidt for meget smarte damer i bikinier, og for lidt historie
--
Steen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-08-10 14:21

Steen wrote:

> Der var lidt for meget smarte damer i bikinier, og for lidt historie

Der er så lidt færre smarte damer i bikinier i Las Vegas. Derudover ikke
den store forskel. Grissom er dog ikke så sur/bitter som Caine.

Fra : Steen

Dato : 24-08-10 07:06

Robert Eriksen <roe@denlilleinvalidesol.invalid> wrote:

> Der er så lidt færre smarte damer i bikinier i Las Vegas. Derudover ikke
> den store forskel. Grissom er dog ikke så sur/bitter som Caine.

Serier jeg sagtens kan se mere end én gang er fx

Lost
4400
Over There
Labyrint (svensk)
Cape Wrath (engelsk)
Harper's Island

Jeg var vild med 24 i starten, men kørte træt i indebrændte Jacks
råbende og skrigende kommandoer
--
Steen

Fra : CK®

Dato : 24-08-10 15:38

On 24-08-2010 08:05, Steen wrote:
> Robert Eriksen<roe@denlilleinvalidesol.invalid> wrote:
>

> Jeg var vild med 24 i starten, men kørte træt i indebrændte Jacks
> råbende og skrigende kommandoer

Jeg var også pjattet med Bauer, men da jeg skulle i gang med de første 4
sæsoner på dvd, blev jeg uhjælpeligt opmærksom på Kiefer Sutherland's
måde at tale på i serien. Han pisser mig af med sin måde at ligesom
hviske næsten alle sine talte replikker på.

Har lige set The Killing Point på 2 dage, det var sgu god
underholdning! (8 afsnit à 40-45 min.)

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-08-10 13:45

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan anbefales (jeg er
> begyndt at foretrække serier med danske undertekster)?

Marco Polo. Fra 1982 TV serien. 8 timer på 4 DVD. Anbefales.

Jeg har osse anskaffet BBC-serien The Last of the Mohicans, som
miniserie fra 1971, men den har jeg endnu ikke fået kigget på. 5 timer
på 3 DVD.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Mr. D

Dato : 29-08-10 10:18

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvilke serier har I købt for nyligt på DVD, som kan anbefales (jeg er
> begyndt at foretrække serier med danske undertekster)?

Har prøvet at få et overblik over denne lange tråd, men det lykkes ikke
helt, så jeg ved ikke, om disse er nævnt:

Hoyles War er efter min mening en fremragende engelsk krimiserie, der
foregår under krigen

Firefly - God scifi miniserie om spacecowboys

Twilight Zone - De første sæsoner fra starten af tresserne med den
navnkundige Rod Serling
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Twilight_Zone
http://en.wikipedia.org/wiki/Rod_Serling

Perry Mason

De nye Doctor Who sæsoner har jeg kun set sporadisk, men synes det er en
genial engelsk scifi serie

Babylon 5 - Gammel scifi, som man bliver limet til i løbet af et par afsnit

The Carol Burnett Show

The Jack Benny Program

Agatha Christie's Poirot

Og så selvfølgelig:

Bones
NCIS
The Mentalist
Frasier

Simon

Fra : Steen

Dato : 29-08-10 10:30

Mr. D <sigri@detiparantesenemail.dk> wrote:

> Firefly - God scifi miniserie om spacecowboys

Den er også på min hitliste

--
Steen