Lille tamnkbule ønskes udrettet.
Fra : Steffen

Dato : 07-08-10 12:05

Hej - Jeg har været uheldig og fået en ret lille, og meget blød bule i
tanken på Banditten. Måske er det sket ved at jeg har lagt hjelmen lidt
hårdt.
Har I en anbefaling til en fagmand der kan trække den ud igen. Gerne en der
bor omkring Århus / Horsens / Skanderborg

mvh Steffen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 07-08-10 12:58

Den 07-08-2010 13:05, Steffen skrev:
> [...]
> Har I en anbefaling til en fagmand der kan trække den ud igen. Gerne en
> der bor omkring Århus / Horsens / Skanderborg

Søg på ChipsAway.
Så vil du kunne flere firmaer der kan tilbyder hjælp.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 07-08-10 13:03

Steffen skrev:
> [...]
> Har I en anbefaling til en fagmand der kan trække den ud igen. Gerne en
> der bor omkring Århus / Horsens / Skanderborg

Med lavt tank-niveau og motorcyklen (bulen) stående i den varmeste
middags-sol: køl bulen og området nær omkring den ned med is-spray, og
du kan være heldig at den siger *boink*.
Ellers skal der lokal opvarmning med en hårtørrer til (men IKKE mere end
hvad lakeringen kan forventes at holde til!) og derefter is-spray!

Youtube har flere demoer af tricket (á: "dent removal")

God arbejdslyst!

--
Armand.

Fra : Kell Petersen

Dato : 08-08-10 19:09

> [...]
> Ellers skal der lokal opvarmning med en hårtørrer til (men IKKE mere end
> hvad lakeringen kan forventes at holde til!) og derefter is-spray!

Denne her metode skulle jeg selv til at foreslå.. Den virker på bilens
karrosseri. døre, skærme , osv....
Så tror også den ville kunne klare en tank , hvis det er en blød bule,

Min egne erfaringer kommer fra biler...
Varmepistol a la hårtørre 40 cm afstand gennem-varme karrossen.
det må godt føles som om den har holdt ude i solen hele dagen..
Sørg for at et godt yderområde er godt lunt også .. gerne 20-25 cm rundt
om..
Og så en gang is spray..
nogle sekunder efter .. og vupti .. næsten som ny

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 09-08-10 07:22

> Og så en gang is spray..
> nogle sekunder efter .. og vupti .. næsten som ny

Lyder nemt. Hvor køber man is spray?

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, KTM LC4 640 Adventure '04

Fra : JBA

Dato : 09-08-10 07:53

On Mon, 9 Aug 2010 08:22:19 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
<jens@bager.info> wrote:

>Lyder nemt. Hvor køber man is spray?

Jeg har ikke erfaring med buler (endnu 7-9-13), men blander mig lidt
alligevel

Alm. trykluft på dåse (f.eks. Kema TL-676) er luft under tryk, der
over tid har fået stuetemperatur. Når det kommer ud, så bliver det
meget koldt. Mon ikke det kan bruges til formålet? Jeg bruger det selv
i mindre omfang til andre ting. Hvis der kostant lukkes luft ud, så
bliver både dåsen og det der sigtes på is-hamrende-koldt.

Hvis jeg googler "ice spray" så finder jeg kun sportspreparater med en
gelesubstans med alkohol, men det er vel forberedt til huden og ikke
en metaloverflade?

/Jan

Fra : H. P. Holm

Dato : 09-08-10 08:35

Jens Jacob Bager Jensen skrev:

> Lyder nemt. Hvor køber man is spray?

Kuldespray ... de billigste til cirka 50 kr er nærmest lightergas,
hvor de dyre er tetraflourethan som ikke kan brænde og køler bedre.

Elektronik og autotilbehør butikker.

Fra : Steffen

Dato : 15-08-10 11:48

Mange tak for de gode råd - jeg prøver isspray metoden, og vender tilbage
med resultatet.

Fra : Armand

Dato : 15-08-10 18:42

Steffen skrev:
> Mange tak for de gode råd - jeg prøver isspray metoden, og vender
> tilbage med resultatet.

Held og lykke!
Lidt ærgeligt at sommersolen fortrak sig som assistent

--
Armand.

Fra : Steffen

Dato : 17-08-10 00:25

IsSpray metode er nu afprøvet - desværre uden det ønskede resultat. Måske
bulen - trods alt - var for stor en mundfuld for den fremgangsmåde.

Fra : Søren Ottosen

Dato : 17-08-10 09:53

> IsSpray metode er nu afprøvet - desværre uden det ønskede resultat. Måske
> bulen - trods alt - var for stor en mundfuld for den fremgangsmåde.

Hej Steffen

Hvis du kommer til vestsjælland på et tidspunkt må du meget gerne låne et
stykke værktøj til at rette buler ud med.
Der er en speciallim man bruger til at klistre nogle plastdutter på med. og
så en speciel tang til at hive den ud med.
Limen falder selv af efter 5 min. og ødelægger ikke lakken.

Søren

Fra : JBA

Dato : 17-08-10 11:13

On Tue, 17 Aug 2010 01:24:32 +0200, "Steffen" <steffena2@mail.dk>
wrote:

>IsSpray metode er nu afprøvet - desværre uden det ønskede resultat. Måske
>bulen - trods alt - var for stor en mundfuld for den fremgangsmåde.

Ide: Hvad med at prøve med en støvsuger? Du kan klippe en ring af lidt
gummi, så du kan få en tæt forbindelse, og undgå ridser. Tag evt.
posen midlertidigt ud af støvsugeren, for at maksimere sugeeffekten.

/Jan