Foto
IBM760 5420
Teil 3020
2 eller 3 vejs hoved?
Fra : Lars Rasmussen

Dato : 06-08-10 07:36

Hej

Jeg skal have mit gamle 3 bens stativ skiftet ud, og kigger lige nu

hovederne:

Manfrotto 498RC2 og 804RC2.

Er der nogen med dårlige erfaringer med disse?

Et 3 vejs hoved er da nok mere alsidig, men er der ikke mindre
stabilitet i forhold til 2 vejs hovedet?

Mit tungeste grej er: D90 + Nikon 80-200 F2.8 (med monteringsring på
objektivet).

mvh Lars

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 06-08-10 15:18

Lars Rasmussen wrote:
> [...]
> stabilitet i forhold til 2 vejs hovedet?
>
> Mit tungeste grej er: D90 + Nikon 80-200 F2.8 (med monteringsring på

2-vejs er typisk til video, hvor du gerne vil panorere, mens til foto er
3-vejs mest fleksibelt. Det er sådan jeg opfatter det. Et video hoved
vil ofte også have indbygget dæmpning, så dine bevægelser lettere blive
jævne.

Jørn

Fra : Jubi

Dato : 06-08-10 15:22

--
Du kan jo se på et foto af hovedet, at det kan spændes i alle vinkler.
--

Stativet burde have en niveleringsplade på hovedmonteringen.

Fra : ab©

Dato : 06-08-10 16:12

"Lars Rasmussen" <lars0504@googlemail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal have mit gamle 3 bens stativ skiftet
> ud, og kigger lige nu på hovederne:

Køb en 222 i stedet - du vil aldrig fortryde det

http://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/VR_hand_grip_extended.jpg&imgrefurl=http://www.nikonians.org/html/resources/non-nikon_articles/manfrotto-222-grip-ball-head.html&usg=__8azDnORuEKDBoScaDlP4bViUKwM=&h=180&w=243&sz=27&hl=da&start=3&um=1&itbs=1&tbnid=K1P_24oLt3Lo8M:&tbnh=81&tbnw=110&prev=/images%3Fq%3Dmanfrotto%2B222%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1

ab©

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-08-10 17:59

Lars Rasmussen <lars0504@googlemail.com> wrote:

> [...]
> stabilitet i forhold til 2 vejs hovedet?
>
> Mit tungeste grej er: D90 + Nikon 80-200 F2.8 (med monteringsring på

Kig et et ballhead istedet for. F.eks.

<http://reallyrightstuff.com/ballheads/02.html>

/thomas