Problem med Printing Listbox
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-08-10 17:06

Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For Output As #1
For i = 0 To List3.ListCount - 1
Print 1#, List3.List(i)
Next
Close

ovenstående giver mig normalt ikke problemer i andre projekter, men
print kommandoen overskriver min form, og opretter en tom fil..

Er det en parameter der står forkert i projektet ?.

mvh pjl

Fra : Krabsen

Dato : 05-08-10 17:34

Den 05-08-2010 18:05, Per Juul Larsen skrev:
> [...]
> print kommandoen overskriver min form, og opretter en tom fil..
>
> Er det en parameter der står forkert i projektet ?.

Min VB-pc er slukket lige nu, men mon ikke det skal være:

Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For _Append_ As #1

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-08-10 18:26

Den 05-08-2010 18:33, Krabsen skrev:

> Min VB-pc er slukket lige nu, men mon ikke det skal være:
>
> Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For _Append_ As #1
tak for hurtigt svar...

det giver desværre samme resultat... Indholdet at Listboksen printes
over hele formen..

Fra : Krabsen

Dato : 05-08-10 19:35

Den 05-08-2010 19:26, Per Juul Larsen skrev:

> tak for hurtigt svar...
>
> det giver desværre samme resultat... Indholdet at Listboksen printes
> over hele formen..

Hvad mener du forresten med at den overskriver _formen_. Prøver du ikke
at skrive til en _fil_ ??

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-08-10 19:46

Den 05-08-2010 20:34, Krabsen skrev:

> Hvad mener du forresten med at den overskriver _formen_. Prøver du ikke
> at skrive til en _fil_ ??
hej. jo jeg vil skrive til en fil men outputtet skrives på formen.. hen
over alle objekter.. listbokse osv.. startende fra øverste venstre
hjørne af formen !.. ser underligt ud i øvrigt...
mvh pjl

Fra : Krabsen

Dato : 05-08-10 20:09

Den 05-08-2010 20:45, Per Juul Larsen skrev:

> hej. jo jeg vil skrive til en fil men outputtet skrives på formen.. hen
> over alle objekter.. listbokse osv.. startende fra øverste venstre
> hjørne af formen !.. ser underligt ud i øvrigt...

Det første man bliver blind på er øjnene

Prøv at ændre
Print 1#, List3.List(i)

til
Print #1, List3.List(i)

Fra : Per Juul Larsen

Dato : 05-08-10 20:16

Den 05-08-2010 21:08, Krabsen skrev:

> Det første man bliver blind på er øjnene
>
> Prøv at ændre
> Print 1#, List3.List(i)
>
> til
> Print #1, List3.List(i)

...sikken en dummert !! jeg har endevendt programmet flere gange, tjekket
flere andre programmer... rebootet osv...
og så er det fordi jeg var blind på det ene øje... !! :)
tak for hjælpen...!!
nu er jeg mere rolig..men tager ved lære kan jeg love dig..!
mvh pjl

Fra : Rado

Dato : 05-08-10 19:18

On Thu, 05 Aug 2010 18:05:47 +0200, Per Juul Larsen <juul@larsen.dk>
wrote:

>Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For Output As #1
>For i = 0 To List3.ListCount - 1
>Print 1#, List3.List(i)
>Next
>Close

Skal der ikke stå Close #1?

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Ove Hansen

Dato : 09-08-10 17:39

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Skal der ikke stå Close #1?
>

> --
> Rado

Det er ikke nødvendigt. Close lukker alle åbne filer, når der ikke er
angivet et filnummer.

vh Ove

Fra : Benny Andersen

Dato : 10-08-10 01:21

On 9 Aug., 18:39, "Ove Hansen" <promin...@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det er ikke nødvendigt. Close lukker alle åbne filer, når der ikke er
> angivet et filnummer.
>
> vh Ove

og dermed pålægger programmøren sig ansvaret for at kodestumpen kun
kan anvendes med én åben fil handle - i stil med anvendelsen af #1 -
hvem siger at 1 ikke er i brug. Hvis man vil ekselere i vb's dedikerer
fil statements, er dette måden:

handle=freefile()
Open "C:\users\public\" + OpgaveNavn For Output As #handle
For i = 0 To List3.ListCount - 1
Print # handle, List3.List(i)
Next
Close handle