Leukemi
Fra : Haakon H.

Dato : 04-08-10 06:50

Hei.

Noen som har erfaring/kjennskap til leukemi hos hund?

I går oppdaget jeg hovne lymfekjertler på min 6 år gamle hannschæfer.
En kjapp visitt hos veterinæren endte opp med blodprøve og mistanke om
leukemi.
Svaret på prøven har ikke kommet, men vi fikk beskjed om at det var stor
sjanse for at det var L.

En grusom beskjed å få! Jeg har søkt litt på Internett ang dette, men søker
eventuell info her også...

Haakon H

Norge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-08-10 03:42

"Haakon H." <no.sp@m.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> sjanse for at det var L.
>
> En grusom beskjed å få! Jeg har søkt litt på Internett ang dette, men

Hej Haakon

Lad os håbe for dig, at prøven kommer tilbage som " Negativ "
Da jeg har på ingen måder, gode erfaringer, når L opdages ved
andre symptomer, end en for racen unormal træthed, eller
mangel på energi.... Ikke for at forskrække dig yderligere,
men ærlighed varer nu engang altid længst.

M.V.H....Benny..

Fra : Haakon H.

Dato : 11-08-10 13:01

Hei du.

Takk for svaret. Blodprøven var negativ, men en vevsprøve i etterkant viser
dessverre at hunden vår har fått blodkreft. Det er visstnok i en tidlig fase
enda, så det skal vurderes eventuell behandlig.

Setter pris på ærlighet, og vi forberedes oss på det verste. Uansett velger
vi hundens beste uten tanke på oss..

Mvh

Haakon

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-08-10 13:26

Hej Haakon

Sådan skal det lyde...

Krydser både fingre og tæ'r for dig og din hund.

M.V.H....Benny..

Fra : Haakon H.

Dato : 11-08-10 14:33

Tusen takk :)