overgang til separat fodring pga overvægt ~
Fra : Nynne Hansen

Dato : 02-08-10 14:46

Hej med jer

Min ene skovkat, Robin, er desværre blevet et godt kilo for tung, bl.a. oven
på en solid binyrebark-kur pga. kraftig luftvejsinfektion for nogle måneder
siden. Hans søde samkat Duchess er derimod helt fin. Jeg plejer at have mad
stående fremme, som de nipper af - men er nødt til at finde en metode til at
få dem fodret med hver sit foder. Normalt får de det samme (Precept Plus,
Arcana, Orijen, Olivers er nogle af de mærker, de har været glade for, især
de kødrige af dem) - og jeg bor i en lejlighed, hvor deres mad og vand står
i køkkenet.

Er der nogen, der har erfaring med dette? Duchess er en stædig rad, som bare
spiser løs, hvis hun kan lide det, der står der - og det nytter jo ligesom
ikke at hun spiser slankemad... Omvendt skal den gode Robin (der heller ikke
tygger sin mad så godt, fordi han har fået fjernet rigtig mange tænder)
heller ikke guffe for meget normal-mad lige med det samme...

De er indekatte uden mulighed for at komme ud - men her er masser af plads,
som de også ræser på dagligt

På forhånd tak for ideer og forslag!

Mvh Nynne, Robin og Duchess

¤ please don't print this e-mail unless you really need to

Fra : Nynne Hansen

Dato : 02-08-10 14:49

Glemte lige - R er 5 år og D 6

Fra : battlefields

Dato : 03-08-10 12:18

"Nynne Hansen" <nynnesenFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Glemte lige - R er 5 år og D 6

Hej Nynne

Kan du ikke give dem slankemaden i skålene og så give Duchess ekstra
godbidder ind imellem?
Hilsen Vibeke

Fra : Nynne Hansen

Dato : 04-08-10 08:58

Hej Vibeke

Det er ikke sårn lige - lige nu prøver jeg at eksperimentere med en
hovedblanding af hhv det ene og det andet i hver skål, med lidt af det andet
og det ene i Men når de dels bare er vant til at der står mad, og - som
skovkatte nok er flest - ikke interesserer sig så vældig meget for andre
snacks end tun, rejer, råt kød osv, så er det sin sag at dreje vanerne lidt.

Nu må jeg se - Duchess kan v æ l d i g godt lide slankemaden, så jeg håber
at hun måske bare spiser lidt mere - må se den næste måneds tid an!

mvh Nynne