Hvorfor er folk ikke gode ved lille Alf
Fra : Alice

Dato : 30-07-10 05:35

For lidt mere end en uge siden fik vi besøg af en lille killing, men
han så forfærdelig ud. Selvom hans mave var oppustet så var han tynd,
vi kunne mærke ribbenene på ham og muskler var der ikke noget af. Vi
tog ham ind på vores "sygestue", og gav ham en ormkur først. Men i
løbet af weekenden opdagede vi han hostede, og nøs, havde
splattermave, og han kunne heller ikke gøre sig selv ren. Han var et
skrog, men det der gjorde os harm var at han helt tydeligt har været i
menneske hænder, for han er så kælen, helt forfærdelig skøn kælen og
hunden er han heller ikke bange for.

Mandag tog Else ham til dyrlægen, selvom det ikke er vores kat. Det
var slet ikke en lille killing som vi troede, nej han er faktisk mere
end et halvt år, det kunne dyrlægen se på tænderne, og han vejede kun
1.2 kg. og han så ud som var han en killing på 2 måneder. Han har en
virus, havde stadig dårlig mave, hans øje er sat til med betændelse,
og han var meget underernæret og havde ingen muskler over hovedet på
bagbenene. Dyrlægen syntes han er så lille, så hun fik lov til at døbe
ham Alf. Han er på peniselin i 10 dage, og dyrlægen sagde han skulle
gerne få det betydeligt bedre i løbet af et par uger, for når han ikke
kan gøre sig selv ren, så er det meget slemt, og så skulle vi nok
overveje om det ikke ville være bedst for ham at få fred. Men vi
kæmper for lille Alf, Else har købt noget specielt killinge foder så
han kan få nogle kræfter og tag på.

Jeg har lige haft ham inde i min stue sammen med Steffi, min hund, i
20 minutter, hvor jeg bare sad og nussede ham og han lå på mit skød
og spandt. Vi kæmper for at han skal blive en rask kat.

Vi kan ikke forstå at nogen kan se han være sådan og ikke gøre noget.
Vi og dyrlægen syntes det er vandrøgt, men som dyrlægen sagde, det er
ikke alle folk der syntes en kat er noget værd at ofre penge på, men
vi er ligeglade for det er et levende væsen og skulle nogen komme nu
og spørge om vi har set ham er svaret nej, de får ham, hvem de end er
ikke tilbage.

Naboerne ved ikke hvis han er, har spurgt.

Mange hilsner en vred Alice og en glad lille syg Alf

Fra : Anelise

Dato : 30-07-10 12:53

"Alice" <yvonnet@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

hej Alice og Alf

hvor er det dejligt, at I har taget jer så godt af den lille syge kat.
Det er, så vidt jeg husker, ikke første gang, at I har gjort en kat en god
gerning.
Jeg forstår heller ikke, at nogle mennesker regner en kat for så lidt, at de
lader den gå for lud og koldt vand.
Alf var heldig, at han "bankede" på jeres dør.
Jeg håber virkelig, at han klarer skærene, hvis ikke, er det i hvert fald
ikke jeres skyld.
Mange venlige hilsner fra Anelise med de fire katte, hvoraf to er
hittekatte.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-10 13:22

"Alice" <yvonnet@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
[...]

Hej Alice.

Hvor kan man altså blive noget så vred, når man læser om et tilfælde som
Alf's, og samtidig bliver man også rørt over at nogle mennesker har så meget
empati, at de tager sig af sådan en lille fyr. Hvad skulle han dog have
gjort uden jer.

Jeg kommer *aldrig* til at fatte, at noget menneske kan behandle sådan et
lille uskyldigt dyr på den måde han er blevet behandlet. Det kan man
simpelthen ikke være bekendt, men desværre bliver det værre og værre at være
dyr i denne verden.

Jeg håber og krydser fingre for at den lille dejlige mis må komme ovenpå
igen. Det har han ihvertfald fortjent. Godt at der findes mennesker som dig
og Else.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Allan G

Dato : 30-07-10 20:47

Hej Alice
Hvor er det rart at hører at i tager jer godt af den lille Alf, Så han får
en chance til i livet.

Måske er han ikke fra lokalområdet.
Der findes syge menesker der er træt af naboens kat og fanger den og kører
den langt væk og slipper den fri der. Æv.

Mvh Allan

Fra : Verner

Dato : 31-07-10 13:37

On Fri, 30 Jul 2010 21:46:35 +0200, "Allan G"
<Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote:

> [...]
>Der findes syge menesker der er træt af naboens kat og fanger den og kører
>den langt væk og slipper den fri der. Æv.

Der er da ikke nogle mennesker, der ligefrem går ind i andre folks
haver og bortfører deres kat !

Fra : Allan G

Dato : 31-07-10 13:51

"Verner" <renrev@mail.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 30 Jul 2010 21:46:35 +0200, "Allan G"
> <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote:
>

> Der er da ikke nogle mennesker, der ligefrem går ind i andre folks
> haver og bortfører deres kat !

Hehe nok ikke hvis der er et ordentligt hegn, men nogle menesker finder på
alt muligt,
Feks. min forhave der er ikke hegn, Den bliver flitigt brugt af de lokale
hundelufterer.
Men det hører vist til i en anden NG

Mvh Allan

Fra : John N. H.

Dato : 31-07-10 13:54

"Verner" skrev i meddelelsen:

> Der er da ikke nogle mennesker, der ligefrem går ind i andre folks
> haver og bortfører deres kat !

Jo, der er. Lige netop sådan har vi mistet en kat. Vi ved endda, hvem
gerningsmanden er, men kan ikke rigtig gøre noget.

John N. H.
; -)

Fra : Inge

Dato : 02-08-10 17:11

[...]

Dit spørgsmål forbliver ubesvaret, der er simpelthen for mange der ikke har
tanke for hvordan dyr skal behandles, gad vide om de er ligeså ligeglade med
deres børn.
Så en stor tak fra mig til dig for det ansvar du og Else påtager jer, et
ansvar der rettelig ligger hos andre. Hvis I finder ud af hvis det er må I
endelig ikke gi' ham tilbage.
Min mor havde engang naboer der var så "glade" for katte. Men sygdomme blev
aldrig behandlet så min mor var konsekvent og stjal simpelthen deres hankat,
forærede ham til en der tog ham til dyrlæge og fik ham kureret og lod ham
komme ind i varmen når frosten bed og snottet stod ud af næsen på ham. Så
han fik en god alderdom hos mennesker der ville ham det godt. Naboen blev
ved med at snakke om katten der var forsvundet! som om de stort set ikke var
ligeglade.
Tak Alice.

mvh
Inge

Fra : Alice

Dato : 05-09-10 02:06

Så skete det. Lille Alf døde i fredags. Vi har prøvet det hele sammen
med dyrlægen for at redde ham, men uden held. Han havde splattermave
hele tiden, og vi kunne ikke stoppe det. Dyrlægen fik en prøve og
sendte det af sted for at undersøge om der var parasitter eller
baciller, men ingen af delen. Det vidste sig at han nok ikke havde
fået det mad og den behandling han skulle have haft som helt lille
killing og det havde gjort at hans tarme ikke var vokset ud og blevet
som de skulle være. Der var ingen udvej. Kun den ene, han skulle ikke
lide mere. Så vi sagde farvel til ham. Et er sikkert, nu er der aldrig
nogen mennesker der kan gøre ham ondt mere, eller behandle ham
dårligt. Han har ikke smerter der hvor han er nu. Min stakkels lille
Alf.

Jeg er både ked af det og meget vred. Hvordan kan folk dog behandle
deres dyr sådan. Selv om nogle af vores katte er gårdkatte, bliver de
behandlet pænt og kommer til dyrlægen når de er syge. Jeg er bare så
vred.

Fra : Allan G

Dato : 05-09-10 13:53

[...]

---------------------

Æv dog Alice

Men det var den bedste løsning når Alf nu ikke fik det bedre.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-10 15:22

[...]

Du er ikke alene om at være vred. Man ønsker en gang imellem, at man havde
magt til at straffe disse mennesker, der ikke kan behandle værgeløse dyr
ordentligt. Hvor var det dog synd for både dig og lille Alf, men nu er han
sluppet for at lide yderligere. Øv altså - det er lige til at tude over.

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-10 15:25

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> sluppet for at lide yderligere. Øv altså - det er lige til at tude over.

Jeg glemte at takke for din tilbagemelding. Jeg har tænkt meget på den lille
fyr i mellemtiden, og håbede på at du ville kunne skrive at det gik godt med
ham, men sådan skulle det altså ikke være.

Fra : Anelise

Dato : 05-09-10 17:21

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> lille fyr i mellemtiden, og håbede på at du ville kunne skrive at det gik
> godt med ham, men sådan skulle det altså ikke være.

Jeg har også tænkt på llle Alf, hvor synd, at han ikke klarede det.

Jeg har selv p.t. problemer med Mille, der er gået helt fra foderet og
heller ikke drikker.
Hun har været indlagt 2 døgn på dyrehospitalet, har fået taget blodprøver og
røntgenbilleder, intet unormalt at finde (de let forhøjede nyretal er blevet
normale).
Hun fik drop og antibiotika, og får fortsat antibiotika, nu som tabletter.
Jeg hentede hende i torsdags, det første døgn spiste hun sparsomt, men i går
næsten intet, så nu tvangsfodrer jeg hende hveranden time med a/d pasta
opløst i vand ved hjælp af en 2 ml sprøjte og skyller efter med lidt vand.
Jeg må have fat i dyrlægen igen i morgen, for det her er da uholdbart.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-10 20:01

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vand.
> Jeg må have fat i dyrlægen igen i morgen, for det her er da uholdbart.

Det er jeg da ked af at høre, at lille Mille ikke har det godt, men jeg
synes at det er opløftende at nyretallet er normalt igen.

Jeg havde også nogle dage med Mini sidste år, hvor hun hverken spiste eller
drak. Hun blev også indlagt, og der blev ikke fundet noget unormalt. Mini
fik også antibiotika, og det hjalp, så jeg vil da håbe at det samme er
tilfældet med Mille. Efter en uges tid spiste hun normalt igen.

Fra : Anelise

Dato : 05-09-10 21:16

> [...]
> Mini fik også antibiotika, og det hjalp, så jeg vil da håbe at det samme
> er tilfældet med Mille. Efter en uges tid spiste hun normalt igen.

Det begyndte mandag aften, så der er næsten gået en uge nu, men det er da en
trøst at høre, at Mini kom godt over det.
Jeg krydser fingre for Mille, som kun er ca. 4½ år - det er jo ingen alder
for en kat.

venlig hilsen, Anelise (hvis katte "plejer" at blive 14-15 år)

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-10 21:51

> [...]
> for en kat.
>
> venlig hilsen, Anelise (hvis katte "plejer" at blive 14-15 år)

Jeg fandt lige dyrlægeregningen frem, den var på lige knapt 1,800,- kr. Det
er godt nok mange penge, men det betyder jo ikke spor når Mini blev rask
igen. Jeg husker svagt, at dyrlægen formodede at det var en kraftig
maveinfektion. Der blev analyseret blodprøve foruden hun ligesom Mille var
indlagt og fik dropbehandling. Hun skulle også have 30 stk. Synulox
tabletter, jeg kan bare ikke huske over hvor mange dage hun fik dem, men der
gik ihvertfald langt over en uge inden hun var på "dupperne" igen. Mon ikke
det er noget i den retning der også er i vejen med Mille ? Jeg mener når
prøverne intet viste, så skulle man næsten tro at det kan kureres med
antibiotika.

Der bliver ihvertfald krydset både fingre og poter herfra for din lille
Mille, som helt sikkert også når at blive 14-15 år.

Fra : Anelise

Dato : 06-09-10 06:50

> [...]
>
> Der bliver ihvertfald krydset både fingre og poter herfra for din lille
> Mille, som helt sikkert også når at blive 14-15 år.

hej igen
jeg måtte af med 3.500 kr., men så blev der også taget røntgenbilleder for
1.100 kr.
Hun får Noroclav Vet 50 mg x 2 i 8 dage - og det er en kamp at få tabletten
i hende. Jeg må hver gang have hjælp af min veninde, der heldigvis også er
min genbo.

Der er desværre ingen forandring her til morgen, hvor jeg har øget mængden
til 5 ml hver time, så jeg vil kontakte dyrlægen kl. 8, når de åbner og
høre, om hun skal indlægges igen. På den anden side er hun jo under maximal
overvågning her hjemme, hvor hun også er mere tryg, så det er måske lige så
godt, nu må jeg høre, hvad han mener.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Alice

Dato : 06-09-10 01:42

Jeg siger tak for kommentaren om min lille Alf og jeg krydser også
finger for at lille Mille kommer sig igen.

Mange tanker og knus
Alice
Og resten af "dyrebanden"

Fra : Jannike Thorsen

Dato : 14-09-10 01:25

On 6 Sep., 09:42, Alice <yvon...@mail.tele.dk> wrote:
Stort kram til dig Alice! Tak fordi du kæmpede og fordi du og din mand
gav ham en god tid.

Knus fra Jannike, der også redder katte i nød