Munich og samvittighed / Spielberg
Fra : Peter Heide

Dato : 30-07-10 01:22

http://www.imdb.com/title/tt0408306/

Har langt om længe fået fået set Spielberg´s Munich og JA jøderne er nogle
svin ....NEJ NEJ NEJ....en dårlig joke, sorry.

Det mener jeg selvfølgelig ikke. Filmen er ok men jeg fatter sgu ikke
rigtigt Avner's dårlige samvittighed ,til sidst i filmen hvor han desperat
boller konen ; hans flashback går til selve massakren ved olympiaden 1972,
men IKKE over de mennesker han selv har været med til at dræbe. Jeg sad og
ventede på et billede af den hollandske skønhed, der bliver slået ihjel på
makabre vis, ville dukke op i hans samvittighed. Men nej, kun
lufthavns-episoden, som han ikke engang selv deltog i. Underligt.....og dér
for ved nærmere eftertanke, syntes jeg det er en lorte-film.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-07-10 07:47

Peter Heide skrev blandt meget andet:

> Har langt om længe fået fået set Spielberg´s Munich og JA jøderne er
> nogle svin ....NEJ NEJ NEJ....en dårlig joke, sorry.
>
> Det mener jeg selvfølgelig ikke.

Hvad er den dybere mening med at indlede din anmeldelse med en dårlig
joke, som du ikke mener?

Fra : Peter Heide

Dato : 30-07-10 12:43

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad er den dybere mening med at indlede din anmeldelse med en dårlig
> joke, som du ikke mener?

Lidt politisering ? Jeg ved det ikke.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-08-10 13:47

On Fri, 30 Jul 2010 13:43:02 +0200, "Peter Heide" <salute@vip.dk>
wrote:

>"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

>Lidt politisering ? Jeg ved det ikke.

Nahh men dit inlæg er altså også mere følser ind det er
sagligt/fornuftigt - jeg skal ikke bestride man kan tale imod en
emotionel sandhedes værdi men imod saglige agumenter kan det måske nok
have en beretigelse - men det gælder bare ikke ...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-08-10 13:45

?
>,til sidst i filmen hvor han desperat
>boller konen ;

Hmm nu er der jo mange måder at være intim på - jeg tror man skal være
forsigtig med at smide en facit liste ud ..

> hans flashback går til selve massakren ved olympiaden 1972,
>men IKKE over de mennesker han selv har været med til at dræbe.

Det er FULDSTÆNDIGT ligegyldigt terrorister er det mest usle mennesker
på jorden - der angriber sagesløse mennesker , de skal fanme bare
skyde hvor de står og når man har dem

>Jeg sad og
>ventede på et billede af den hollandske skønhed, der bliver slået ihjel på
>makabre vis, ville dukke op i hans samvittighed. Men nej,

altså fordi en dame nu tilfældigvis ser godt ud er det jo ikke
ensbetydene med at hun skal straffes mindre for drab eller medvirken
der til ..

>kun
>lufthavns-episoden, som han ikke engang selv deltog i. Underligt

Det er det samme som at sige en grusomhed ikke er vigtigt hvis man
ikke selv er en del af den eller vidne der til det er slet og ret
nonsens - hvis nogen gjode min søster (eller min hund) fortræd så
ville jeg også gøre maksimal skade på vedkomende om jeg havde set det
eller ej ....

>.....og dér
>for ved nærmere eftertanke, syntes jeg det er en lorte-film.

nej den er både genial og modig - jeg synes det er skønt at se
Spilberg tage et standpunkt først med schindlers list bands of
brothers og Munich ...

Hvis man kan anfægte noget så er der noget der tyder på at det var det
tyske politi der skød først - hvad der udløste katastrofen i
lufthavnen men svinene (terroristerne) havde allerede inden da dræbt
et til flere forsvarløse menneske inden ...

Man kan så sige af alle steder så er Tyskland nok det værste sted hvor
man kan tage Israeler / Jøder til fange og evt dræbe dem - efter den
noget uheldige peisode fra en gang i 30 erne til overgivelsen i 45

men når det kommer til palestinænserne (spøgr mig ikke hvordan det
staves) hvis de opførte sig bare med lidt sund fornuft og stoppede
derres selvmords bomper - så ville de sagtens kunne få en
fredsbevarende styrke ind fra FN og de vil blive druknet i eu midler
mm til at skabe et land - men de sindsyge mennesker ... det er jo
sådan det vil have det - de sprænger en bus i luften med et par
turister og nogen folk på vej hjem fra arbejde også kan folk ikke
begribe at israelerne svare igen

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-08-10 14:34

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> sådan det vil have det - de sprænger en bus i luften med et par
> turister og nogen folk på vej hjem fra arbejde også kan folk ikke

Måske skulle du holde dig til filmene, Bo, for det dér har du tydeligvis
ikke en skid forstand på.

Per V
--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-08-10 15:06

On Mon, 2 Aug 2010 15:33:53 +0200, "Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk>
wrote:

>Måske skulle du holde dig til filmene, Bo, for det dér har du tydeligvis
>ikke en skid forstand på.

Man kan være uenig i at jeg synes drab og terror på cevil
befolkningen er noget svineri der bare skal slåes hårdt ned på - men
det er bare uenighed i holdning .. i min bog findes der ikke et enste
sagligt legitimt grundlag for at tilfange tage dræbe nogen idrætsfolk
ved en sportslig sammen komst som Olympiaden er ...jeg ved godt der
er meget af det grå gulld fra 68 der føler stærkt med palistinenserne
men hvis de bare kunne opføre sig rationelt som jeg skrev i et par år
så ville det vælte ind med eu midler og sikkert også en FN
fredbevarende styrke - men så længe de opføre sig som hemningsløs
psykopater så er der sgu ikke andre ind Iran der gider støtte dem

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-08-10 15:55

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> fredbevarende styrke - men så længe de opføre sig som hemningsløs
> psykopater så er der sgu ikke andre ind Iran der gider støtte dem

Glem det. Du ved tydeligt nok ikke nok til at føre en saglig diskussion - og
dette er heller ikke stedet.

Per V

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 02-08-10 16:17

On Mon, 2 Aug 2010 16:54:38 +0200, "Per Vadmand" <perve@pervadmand.dk>
wrote:

>Glem det. Du ved tydeligt nok ikke nok til at føre en saglig diskussion

jeg agumentere da i stedet for bare at påstå det er noget sludder :)
og faktisk i forlængelse af et indlæg der lagde op til det ...

>- og
>dette er heller ikke stedet.

nej men jeg xposter den til snak.snik men værd lige rar at slet den
her gruppe fordi jeg kan ikke finde ud af fut i den her gamle agent
har glemt det

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 09-09-10 04:11

Den 02-08-2010 17:17, Bo M Mogensen skrev:

> jeg agumentere da i stedet for bare at påstå det er noget sludder :)
> og faktisk i forlængelse af et indlæg der lagde op til det ...