lille pendler/vinter bike
Fra : dufur

Dato : 29-07-10 23:06

Nu vil jeg være helårs mc pendler.
Har min nuværende hverdags cykel gs500, men syntes den er for pæn til at
sætte på salt..
Den kan jeg stort set selv (med lidt hjælp herinde fra), udføre service på.

Jeg kender ikke synderligt meget til diverse modeller, og syntes tit der
dukker en mulig kandidat op i en eller anden tråd herinde..
sidst lød en jawa 350 som en fin mulighed.

behovet er pendle 2x10km hver dag, på veje med max 80.
Kravet er at den helst skal kunne vedligeholdes med en hammer og
ståltråd, og i værste fald en hammer og haynes...
Billig i drift (sliddele)
Billig i anskaffelse..
Skal ikke kræve faste skruedage for at holde kørende.
Kunne følge med trafikken uden for motorvej.

Ja det har været oppe at vende flere gange tidligere, men jeg kan ikke
lige finde noget i arkiverne.

Jeg kan godt slå op på guloggratis og finde kandidater, men jeg mangler
erfaringen med stabilitet og pris for vedligeholdelse. Så hvis der er
nogen gode bud modtages de gerne.

Fra : LasseNC

Dato : 29-07-10 16:37

On 30 Jul., 00:06, dufur <nejtaktils...@fergregrtgs.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg kan godt slå op på guloggratis og finde kandidater, men jeg mangler
> erfaringen med stabilitet og pris for vedligeholdelse. Så hvis der er

Jeg har en MZ til salg som har fået den helt store tur, lige kommet
hjem fra en 3300km tur i alperne på den.

Highlights er:
Skivebremse
Renoveret motor, 5000km siden.
12v elektronisk tænding

Jeg har haft fat i det meste på den, send mig en mail, så skal du
fluks få billeder hvis det er noget.

Fra : Per

Dato : 30-07-10 07:00

dufur wrote:
> [...]
> Billig i anskaffelse..
> Skal ikke kræve faste skruedage for at holde kørende.
> Kunne følge med trafikken uden for motorvej.

Hej !

Find en brugt Yamaha ybr125 - den er ualmindelig holdbar og driftsikker. Et
par har kørt jorden rundt på sådan en fætter: http://www.re-moto.com/

Den er meget meget nem at vedligeholde og er ekstrem økonomisk.

Et brugt eksempel her:
http://www.guloggratis.dk/motorcykel/yamaha/annonce/8319017

Den kan iøvrigt ikke sammenlignes med en Kina cykel, selvom mange kinesere
ligner en Ybr. Yamahaen har langt højere kvalitet.

Indtil et par år siden kostede ybr125 17000,- fra ny af. Ha det med ifm.
brugtpriserne - så du ikke betaler for meget for den.

Ellers er Honda ANF 125 Innova også et rigitg godt bud på dit ønske. Lukket
kædekasse og Honda kvalitet.

Mvh. Per

Fra : dufur

Dato : 31-07-10 19:24

Den 30/07/10 08.00, Per skrev:

> [...]
> Et par har kørt jorden rundt på sådan en fætter: http://www.re-moto.com/
>
> Den er meget meget nem at vedligeholde og er ekstrem økonomisk.

yea sådan en har jeg også haft i tankerne.
Hvordan er den at hjemmeskrue på?

Fra : Per

Dato : 31-07-10 21:04

dufur wrote:

> yea sådan en har jeg også haft i tankerne.
> Hvordan er den at hjemmeskrue på?

Meget simpel. Som en stor knallert..

2 ventiler, stilleskruer, Simpel kaburator, med mindre du anskaffer
insprøjtningsmodellen.

Er man bare lidt fingersnild - kan stort set alt laves selv.

Mvh. Per

Fra : Kim J

Dato : 30-07-10 08:00

Hej Dufur,

"dufur" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kan godt slå op på guloggratis og finde kandidater, men jeg mangler
> erfaringen med stabilitet og pris for vedligeholdelse. Så hvis der er

Kan sgu' godt sætte mig ind i din situation. Har selv kørt siden 1983 og
maskinerne voksede og blev mere hidsige. For et par år siden kyssede jeg
lige en varevogn frontalt i et sving på min R1'er pga. spildt olie i
svinget. Resultat: Total skadet maskine. Købte så en SV1000'er, den er da
også hurtig, men lidt mere brugervenlig i normal trafik. Under tilkøringen
af den, tog jeg lige en hyggetur langs kysten. Desværre overså jeg lige et
byskilt. Første stikvej var der laserkontrol, nederen! Jeg var ikke engang
klar over, at jeg kørte for stærkt, da jeg nærmest kørte i tomgang. Desværre
blev jeg målt til 84 km/t. nederen! Selvfølgelig lød det på en fed bøde og
orienterende køreprøve. Heldigvis havde jeg ikke pap til bil, så jeg valgte
at tage det. Efter de par oplevelser er mine køreture blevet reduceret
kraftigt. Jeg kan ikke tåle for mange klip i pappet. Førhen kørte jeg et
sted mellem 25 Kkm og 30 kkm pr. sæson. De sidste par år er det kun blevet
til ca. 3 kkm. i alt. Det er nemmere at tage bilen, men også kedeligere! På
den anden side, så skal jeg ikke koncentere mig om at der kommer for meget
acceleration på. Overvejer at begynde at køre på bane, men må nok erkende,
at jeg skulle være startet for mange år siden på det, er vist blevet lidt

Hilsen
Kim J.
MC De Få (meget få) Rå

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-07-10 11:26

dufur wrote:
> [...]
> Billig i anskaffelse..
> Skal ikke kræve faste skruedage for at holde kørende.
> Kunne følge med trafikken uden for motorvej.

Suzuki GN 250.

Min gamle far overtog min i tiptop stand da jeg skiftede mc.
Nu er han blevet for gammel til at køre på den, og den skal sættes til salg.
Mail mig hvis du er interesseret.

/jim