Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon A550. At overføre billeder fra kame
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 29-07-10 16:28

"USB enhed blev ikke genkendt"

Det er hvad min PC siger i langt de fleste tilfælde når jeg kobler
kameraet til PC'en via USB kabel.
Nogle gange (sjælden) fungerer det. Jeg aner ikke hvorfor.

Hvad gør jeg?

Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg
mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der
hedder ZoomBrowser EX.

Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde
driverprogram. Jeg fandt intet.
Men det skulle vel også være til stede, når det en sjælden gang fungerer?

Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
Men det er nu lettest at undgå det.
Hvad gør jeg galt? _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?

Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!

Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet
Canon kamera.

Mvh. Jørgen

Fra : Dennis

Dato : 30-07-10 08:29

Jørgen Rasmussen skrev:
*klip*
> Jeg ved jeg kan tage kortet ud og hente data fra en kortlæser.
> Men det er nu lettest at undgå det.
> Hvad gør jeg galt? _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?

Har du et USB-hub i mellem? Hvis der er, kan det være forklaringen, da
USB ikke arbejder så godt, hvis kablet er for langt.
Bare en tanke

/Dennis

Fra : Kurt Lund

Dato : 30-07-10 09:27

"Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!
>

> Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet

Hej Jørgen

Nu siger du at du købte det for et par år siden hmmm EOS 550D er vist ikke
så gammel ;)
men nu siger du jo selv at du kan tage kortet ud og bruge en kortlæser, jeg
tror nok det er den metode de fleste bruger,
da det med kameraet er for langsomt og som i dit til fælde ikke virker af en
eller anden grund.
Der findes nye driver/software her http://software.canon-europe.com/
Men jeg ved ikke om det hjælper dig, for på mig virker det som om at du ved
det helt store om PC om kameraet, men måske tager jeg fejl.

Mvh
Kurt

Fra : Kent Hald

Dato : 30-07-10 11:14

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> skrev i meddelelsen

Hej,

Nu kender jeg ikke EOS 550D,
men med mine EOS 40D bruger jeg EOS Utility, og ikke Zoom Browser, til at
downloade billeder fra Kameraet.
Det kan stilles til at downloade automatisk, straks du tilslutter kameraet
til USB idgangen.

Vh. Kent

Fra : N_B_DK

Dato : 30-07-10 11:26

"Kent Hald" <kent@finheat.dk> wrote in message

> [...]
> til at downloade billeder fra Kameraet.
> Det kan stilles til at downloade automatisk, straks du tilslutter

Jeg får næsten samme fejl (med 7D) hvis jeg forbinder det starter EOS util
op, og siger kamera ikke genkendt, starter jeg manuelt EOS util op, og
forbinder kameraet, så er der ingen problemer, har reinstalleret alle canon
programmer, det har ikke afhjulpet fejlen, nu betyder det så ikke så pokkers
meget da jeg anvender LR, men det er nu en pudsig fejl.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-07-10 13:47

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Nu siger du at du købte det for et par år siden hmmm EOS 550D er vist
> ikke så gammel ;)

Næh - men han skrev også at det var A550 og ikke et 550D

Axxx er kompaktkameraer

xxxD er DSLR kameraer

Jan

Fra : Michael

Dato : 30-07-10 07:03

On 30 Jul., 10:26, "Kurt Lund" <klande...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Men jeg ved ikke om det hjælper dig, for på mig virker det som om at du ved
> det helt store om PC om kameraet, men måske tager jeg fejl.

I overskriften står der Canon A550, så er det nok dette:
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a550-review/

Det tyder på der bliver brugt en forkert driver.

Hvis OS er windows XX, ville jeg genistallere OS helt fra bunden.
Det kan selvfølgevis være en hardwarefejl, defekt USB-kabel,
eller løs forbindelse i USB-stikket på kameraet.

Mvh.
Michael

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 02-08-10 15:22

> [...]
> Det kan selvfølgevis være en hardwarefejl, defekt USB-kabel,
> eller løs forbindelse i USB-stikket på kameraet.

Tak for kommentarer, til alle.

Det var kablet der var defekt. Ihvertfald har jeg prøvet 2 andre kabler,
og med dem virker det ihvertfald nu.

NB. Din kommentar om geninstallation kunne tyde på at du arbejder som
PC-supporter, Michael? (Det er vist IT-branchens 1. bud)

--------------
Til andre:
Det er en Powershot. Da jeg mente det er et generelt Canon problem,
mente jeg ikke der var behov for flere detaljer end A550.

Mvh. Jrøgen

Fra : Michael

Dato : 02-08-10 11:43

On 2 Aug., 16:21, Jørgen Rasmussen <j....@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> NB. Din kommentar om geninstallation kunne tyde på at du arbejder som
> PC-supporter, Michael?       (Det er vist IT-branchens 1. bud)

Jeg har rodet med PCer og servere i en årrække, men ikke som
ovennævnte job.
Har dog arbejdet som HW-supporter, men lidt PC-supporter er man vel
alligevel

( det er også mit 1. bud )

Mvh.
Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-07-10 15:26

Jørgen Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Nej det hjælper ikke at genstarte PC'en. Ikke idag ihvertfald..!
>

> Jeg oplever iøvrigt det samme problem på min arbejdsplads, med et andet

Gør Canon ikke som Nikon, Panasonic og de fleste andre USB-dimser, at
den dukker op i Stifinder som "drev" når der tilsluttes....forudsat at
USB drivers virker som de skal.
Jeg mener - virker din USB port med andre USB-dimser, skal Canonen
vel også virke hvis den er indstillet til at kommunikere med PC..

Tror jeg

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-10 16:27

On 29/07/10 17.28, Jørgen Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Jeg har, da jeg købte det, for et par år siden, installeret det SW jeg
> mente var tilstrækkeligt/relevant. Bla. kan jeg se at jeg har noget der

Har du prøvet at afinstallere og installere igen?

> Jeg har for nogle måneder siden søgt på nettet, for at finde
> driverprogram. Jeg fandt intet.

http://software.canon-europe.com/products/0010423.asp

Under English finder du opdateringer til bl.a. ZoomBrowser.

> Hvad gør jeg galt? _Jeg_ _mener_, hvad har _Canon_ _lavet_ _galt_?

De har lavet det så det kun virker med deres eget software, så vidt jeg
husker. Det er ganske rigtigt en stor fejl.

--
Mvh.
Anders Sørensen