Betalingsordning over nettet, hvad koster ~
Fra : Jakob Munck

Dato : 28-07-10 07:05

Jeg er webmaster for en grundejer-portal, som bliver hostet hos Web10. Det
hele fungerer godt, men vi kunne godt tænke os at have en betalingsordning
således at medlemmerne kan betale gebyr og kontingent over portalen.

http://www.forfatterkvarteret.dk/

Kan det lade sig gøre at lave en sådan betalingsordning på en portal, som
ligger hos Web10?

Hvem skal man bruige, for at det er rimelig billigt, men alligevel 100%
sikkert?

Hvad koster det?

Gode råd søges.

v.h.
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-07-10 07:44

Den 28-07-2010 08:04, Jakob Munck skrev:

> http://www.forfatterkvarteret.dk/
>
> Kan det lade sig gøre at lave en sådan betalingsordning på en portal, som
> ligger hos Web10?

Alt kan sikkert lade sig gøre, hvis man vil betale for det,
og ellers kan man jo flytte til et andet webhotel. Men det
er vist temmelig dyrt at lave den slags, og det kan ikke
gøres på et almindeligt abonnement på webhotellet, da det
kræver ssl.

Hvorfor ikke bare angive et bankkontonummer på hjemmesiden
og så lade medlemmerne overføre fra deres netbank. Det er
både nemt og gratis.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Steffen Nørregaard

Dato : 28-07-10 09:56

Jakob Munck wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> http://www.forfatterkvarteret.dk/
>
> Kan det lade sig gøre at lave en sådan betalingsordning på en portal, som
Det burde du nok spørge Web10 om, men det kræver a. h. t. sikkerhed en ssl
forbindelse (https://).
Jeg er enig med kim i at I blot kan oplyse et kontonummer i jeres bank, så kan
medlemmerne betale via netbank.
ellers kan du kigge på dette link til PBS som kan hjælpe, men det er ret dyrt
for små foreninger.
http://www.pbs.dk/da/temaer/opstart-af-ny-internetforretning/Pages/default.asp
Steffen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-07-10 10:04

Den 28-07-2010 10:56, Steffen Nørregaard skrev:
> Det burde du nok spørge Web10 om, men det kræver a. h. t. sikkerhed en ssl
> forbindelse (https://).

Det kan nu sagtens laves uden man selv behøver at have adgang til SSL,
man kører det bare igennem en SSL gateway hos betalingsudbyderen, sådan
at de henter siden fra dit webhotel, og præsentere den overfor brugeren
via SSL.

- Chano Andersen

Fra : Ronny Olsen

Dato : 28-07-10 12:56

> [...]
>
> http://www.forfatterkvarteret.dk/
>
> Kan det lade sig gøre at lave en sådan betalingsordning på en portal, som
ifølge deres faq http://www.web10.dk/help/faq/webshop_pbs
Citat
Vi benytter os af Quickpay som leverandør af betalingsgateway.

Du skal have en PBS indløsningsaftale, før du kan benytte betalingskort
i din webshop. Læs mere om dette her:
https://pbs-erhverv.dk/merchantagreement/start!toInfopage.action

Når du har fået udleveret et merchantnummer fra PBS, så kontakt
supporten med nummeret, så sætter vi betalingsløsningen op.

> Hvem skal man bruige, for at det er rimelig billigt, men alligevel 100%
> sikkert?
>
> Hvad koster det?
http://quickpay.net/pricing/
Oprettelse: Gratis
Pris pr. måned: 150,- DKK

dertil skal ligges PBS
http://quickpay.net/acquirers/pbs/
Opretttelse    250,-
Årsabonnement    1000,-
Betalinger med Dankort og eDankort
Transaktionsbeløb: 0,00 - 50,00 kr    0,70 pr. transaktion

/Ronny

Fra : Jakob Munck

Dato : 28-07-10 20:22

"Ronny Olsen" <ng@olsensweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Årsabonnement 1000,-
> Betalinger med Dankort og eDankort
> Transaktionsbeløb: 0,00 - 50,00 kr 0,70 pr. transaktion

Mange tak for hjælpen. Så tror jeg selv at jeg kan finde ud af det.

Venlig hilsen
Jakob