Daniel Craig som Mikael Blomkvist
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-07-10 11:08

Det skulle nu være officielt, at Daniel Craig spiller den mandlige
hovedrolle i den amerikanske filmudgave af "Mænd der hader kvinder".

Salander er endnu ikke castet. David Fincher instruerer.

Med lidt held kunne de godt gå hen og få lavet en god version.

--
»Ja, vi kan læse. Men hvad skal vi læse i Zaire? Under jorden findes
ingen bøger. Ikke engang en gravsten kan vi læse, for de døde bor

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-07-10 12:44

Peter Brandt Nielsen wrote:
> [...]
>
> Salander er endnu ikke castet. David Fincher instruerer.
>
> Med lidt held kunne de godt gå hen og få lavet en god version.

Tænk hvor mange dårlige efterligninger (fx "Nattevagten") vi havde undgået,
hvis amerikanerne havde lært at læse undertekster!

Per V
--
Læs om "mit liv som fugl" på bogguide her:
http://www.bogguide.dk/meninger.asp?_unr=1526340.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 27-07-10 13:15

Per Vadmand skrev:

> Tænk hvor mange dårlige efterligninger (fx "Nattevagten")
> vi havde undgået, hvis amerikanerne havde lært at læse
> undertekster!

Jeg takker dagligt den store kreatør for at jeg bor i et
lille land, hvor man ikke synkroniserer som i Tyskland,
eller laver dårlige efterligninger som i USA.

--
Herluf :·)

»foretagender der ikke tåler kritik, er kritisable«

Fra : Kim2000

Dato : 27-07-10 13:36

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg takker dagligt den store kreatør for at jeg bor i et
> lille land, hvor man ikke synkroniserer som i Tyskland,
> eller laver dårlige efterligninger som i USA.

Tja, jeg har været glad for The Ring og Forbandelse og lignende i
amerikanske udgaver. Det samme med mange andre japanske film, jeg har svært
ved at se forskel på skuespillerne og det er træls at nyde filmen og læse
undertekster på samme tid (specielt fordi man i japanske film er nødt til at
læse 100%, i franske og tyske forstår jeg måske 50% uden tekster).

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-07-10 14:59

On 27/07/2010 14:35, Kim2000 wrote:
> [...]
> og læse undertekster på samme tid (specielt fordi man i japanske film er
> nødt til at læse 100%, i franske og tyske forstår jeg måske 50% uden

Jeg er tilbøjelig til at være enig. Jeg vil meget gerne have
undertekster (som jeg læser hurtigt og uden anstrengelse), men samtidig
bliver filmoplevelsen generelt bedre hvis personerne taler et sprog jeg
forstår, d.v.s. dansk, bokmål, svensk eller engelsk.

--
Peter Knutsen