et godt råd :-(
Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 26-07-10 00:11

Hej Gruppe...

Jeg skriver fordi jeg har brug for et godt råd...

Jeg har en stor katteflok (otte stk) og det går faktisk godt, bortset fra at
jeg nu har fået et lille problem til at blive et meget stort

Min ca 5 årige hun-kat er nu begynde at strinte allevegne, og jeg mener
virkelig allevegne, men det er ikke det værste, hun er jaget vildt af de
andre katte. hun kan næsten ikke komme på bakke eller komme til foder og
vand hvis de er alene hjemme.
Hun har altid været nederst i hirakiet, men det er blevet rigtigt slemt
efter vi ved juletid tog en "affaldskat" ind fordi det var så koldt.Denne
kat er også en hunkat, alle de andre er hankatte.

Hun har tidligere været prøvet omplaceret hos min datter, men hun "græd"
stort set i 14 dage og kom ikke frem, det kunne jeg ikke holde ud at se på,
så jeg tog hende hjem igen.

Hvad skal jeg gøre , det er simpelthen så synd for hende,og hun er sådan end
dejlig kat, men hun har ikke et godt katteliv, hun må snige sig omkring, og
det meste af dagen ligger hun oppe på en hylde i en gardarobe, og kommer
først frem når vi kommer hjem.

Jeg tænker aflivning (hulk hulk) eller en omplacering fra et
kattehjem...det værste er også, at hvis vi skal køre fra Køge til Inges
Kattehjem hyler hun hele vejen..og det er slemt....

Men noget skal der gøres, jeg har trukket det for længe..puha...men vi skal
på ferie på torsdag, og hun skal ikke være alene med flokken det meste af et
døgn i en uge....

Hvad ville i gøre ???

Mange triste hilsner fra Majbritt i Køge

Fra : JB

Dato : 26-07-10 07:40

"Majbritt Haagensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> døgn i en uge....
>
> Hvad ville i gøre ???
>
> Mange triste hilsner fra Majbritt i Køge

Kære Majbritt.

Jeg ville sende hende til de evige jagtmarker, det er kun synd for dig.
Katten mærker ikke noget. Jeg har haft sådan en kat, men jeg omplacerede
hende. Det blev aldrig godt. Det endte alligevel med aflivning. Jeg fortrød,
jeg ikke havde aflivet hende hos mig selv.

Mange hilsener
Jytte

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 26-07-10 11:04

Tak for dit svar Jytte...jeg tænker også selv aflivning, det er så svært for
mig, men en kæmpe hjælp at høre fra andre....TAK.....

Hilsen Majbritt

Fra : Anelise

Dato : 26-07-10 11:21

> Tak for dit svar Jytte...jeg tænker også selv aflivning, det er så svært
> for
> mig, men en kæmpe hjælp at høre fra andre....TAK.....
>
> Hilsen Majbritt

hej Majbritt

jeg synes nu, at det er synd at aflive en ellers rask kat på 5 år.- for jeg
går ud fra, at strinteriet ikke skyldes en blæreinfektion ? Hun kan måske
have 10-15 gode år foran sig.
Jeg forstår, at du er presset med hensyn til ferien på torsdag, men hvis det
var mig, ville jeg sætte katten i en pension, mens I er på ferie, og efter
hjemkomsten forsøge at finde hende et nyt hjem, hvor hun kan være enekat.

Jeg har selv tidligere haft en sådan sart kat, der havde det helt fint hos
mig, indtil jeg tog en halvstor tilløbende hankilling til mig. Da han
voksede til, opfattede han hende som byttedyr, hvilket hun desværre levede
op til, og han jog hende op og ned af trappen i huset. Hun søgte også
tilflugt i toppen af et skab.
Jeg løste problemet ved, at han blev udemis om dagen, hvilket passede ham
godt, og om natten sov de i hver sit værelse.

venlig hilsen, Anelise

Fra : JB

Dato : 26-07-10 11:37

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg løste problemet ved, at han blev udemis om dagen, hvilket passede ham
> godt, og om natten sov de i hver sit værelse.

Katten har jo været forsøgt omplaceret, det lykkedes ikke.

Hvis det heller ikke lykkes i et andet hjem, er det ekstremt synd for katten
og for Majbritt.

Hilsen
Jytte

Fra : Anelise

Dato : 26-07-10 13:06

> [...]
>

> Katten har jo været forsøgt omplaceret, det lykkedes ikke.
>
> Hvis det heller ikke lykkes i et andet hjem, er det ekstremt synd for

ja, jeg må indrømme, at det med omplaceringen havde jeg overset.
mvh Anelise

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 26-07-10 14:22

Hej Igen...

Ja det er svært, og det er jo min skyld at dette er sket, dog har hun altid
været "ude" i flokken. At jeg så sætter en ny kat til, har kun gjort det
meget værre, og strinteriet er blevet helt enormt. Jeg gør ikke noget
overilet mht ferien, min datter og søster kommer et par gange om dagen, men
de vil jo være alene længere tid.
Jeg er en kylling mht at få hende aflivet, hun er så sød en kat...men jeg
kan godt se at hun har et dårligt katteliv....det er noget møg, og jeg er
bare så ked af at jeg har fået skabt denne situation...

Hilsen Majbritt

Fra : JB

Dato : 26-07-10 14:37

> [...]
> kan godt se at hun har et dårligt katteliv....det er noget møg, og jeg er
> bare så ked af at jeg har fået skabt denne situation...

Kære Majbritt.

Gør hvad der er bedst for katten.

Hilsen
Jytte

Fra : battlefields

Dato : 26-07-10 14:40

> [...]
> kan godt se at hun har et dårligt katteliv....det er noget møg, og jeg er
> bare så ked af at jeg har fået skabt denne situation...

Hej Majbritt

Har du ikke mulighed for at lukke hende inde i et rum for sig selv mens du
er væk?
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-07-10 17:45

Majbritt Haagensen <maajer@oncable.dk> wrote:

> [...]
> stort set i 14 dage og kom ikke frem, det kunne jeg ikke holde ud at se på,

<snip>

> Hvad ville i gøre ???

Hvad med at omplacere "affaldskatten" istedet for?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Bjarne S Nielsen

Dato : 31-07-10 16:15

Majbritt Haagensen skrev:
> [...]
> på ferie på torsdag, og hun skal ikke være alene med flokken det meste af et

At dræbe den stakkels kat er en rædselsfuld mulighed, som du måske ikke
vil selv vil få fred med bagefter. Jeg fik engang aflivet en kat, der
gik amok over for andre katte. Det er en af de værste ting, jeg
nogensinde har været med til.
Ville vi dræbe et barn, der blev mobbet?
(Det eliminerer jo rent teknisk problemet)

På den anden side er der situationer, hvor bestemte katte simpelthen
ikke kan sammen. Det er næppe alle de 7 andre katte, der er
problematisk, men måske en eller to af dem.

Eneste løsning er for mig at se at få adskilt de katte, som er årsag til
konflikten. Måske prøve sig frem med at sende de mest aggressive katte
på ferie i stedet for den kat, der er udstødt.

En kat kan godt være depressiv i op til måneder over at være blevet
flyttet eller over at have mistet nogen, men hvis du finder det rigtige
hjem til hende, vil det sikkert lykkes med tålmodighed. Hvis din datter
har viljen til det og ikke har andre katte, kunne det måske få en chance
mere? Det betyder meget, at den lille pige får intensiv stribepleje og
opmærksomhed og rolige omgivelser og tryghed.

Her er et eksempel på, hvordan det kan lykkes:
Hedwig og Otto talte ikke ret godt sammen, og Hedwig blev jaget og
tyranniseret af Otto. Hedwig har stort behov for territorium.
Nu har Hedwig boet alene (med sit menneske) i ½ år, og lille Penny er
flyttet ind. Hedwig og Penny taler tilsyneladende samme sprog og forstår
hinanden og kan efter 3 dage allerede dele seng eller sofa.

Held og lykke

Bjarne