Starte en Windows 7 pc der "sover" udefra?
Fra : Nyheder

Dato : 25-07-10 02:59

Hej NG

Jeg har lige lavet at Windows 7 pc som jeg til tider henter data fra
og styre når jeg ikke er hjemme.

Jeg bruger Teameviewer eller Logmein.

Jeg har indtil nu haft Pc'en stående tændt 24/7 men synes at Sleep
funktionen i Windows 7 vieker god så jeg kunne godt tænke mig at den
kunne være i sleep funktion også når jeg skal bruge den at jeg kan
vække den udefra.

Dette vil også spare lidt på min el-regning.

Jeg har været inde og sige at strømmen ikke på tages fra netkortet ved
dvale under enhedhåndteringen.

Lige nu starter den op hvis jeg bevæger musen. Er der et sted i
Windows 7 hvor manevt kan sætte den til at starte påaktivitet på
netkortet?

Sommer hilsen

Sten

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-07-10 11:43

On Sun, 25 Jul 2010 01:58:49 -0700 (PDT), Nyheder <1plus1er2@ofir.dk>
wrote:

> Lige nu starter den op hvis jeg bevæger musen. Er der et sted i
> Windows 7 hvor manevt kan sætte den til at starte påaktivitet på
> netkortet?

Læs lidt op på Wake on LAN, der er beregnet til det formål.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-07-10 22:08

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> Læs lidt op på Wake on LAN, der er beregnet til det formål.

WOL er sikkert det bedste her.

Men er der ikke noget med at BIOS - eller netkortet - kan indstilles til
at få computeren til at vågne fra dvale - eller hvad det nu hedder?

Og hvad er egentlig forskellen?

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Jens Peter Karlsen