Sikker betaling
Fra : Paul Larsen

Dato : 22-07-10 18:41

Hvis jeg sælger min bil (ca 150.000) og ikke vil have alle de penge
kontant, hvilken metode er så klippesikker betalingsmetode til mig?

En bankcheck kan være falsk, og banken kan komme flere år efter og
tilbageføre beløbet, så vidt jeg kan læse på pengeinstitutankenævnet´s
site.

Hvis jeg beder køber om at overføre pengene til min bankkonto, har køber så
nogen somhelst mulighed for at bede banken tilbageføre beløbet hvis han
skulle være utilfreds med bilen eller vil snyde?

Forslag?

Fra : Vinther

Dato : 23-07-10 09:59

Paul Larsen skrev:
> [...]
> nogen somhelst mulighed for at bede banken tilbageføre beløbet hvis han
> skulle være utilfreds med bilen eller vil snyde?

Hvis han absolut vil have bilen og samtidig snyde dig for 150.000 kr.
var de tmåske nemmere bare at han stjal bilen. det er lige så ulovligt,
men formentligt nemmere for ham.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 23-07-10 21:26

Hej

Paul Larsen <paullarsen@nohotmail.invalid> wrote:

>En bankcheck kan være falsk, og banken kan komme flere år efter og
>tilbageføre beløbet, så vidt jeg kan læse på pengeinstitutankenævnet´s
>site.

En bankcheck (Bank noteret check) kan ikke være falsk, det er jo en
check som personen køber direkte i sin bank og betaler den med det
pålydende beløb. - En alm. check kan selvfølgelig være falsk.

>Hvis jeg beder køber om at overføre pengene til min bankkonto, har køber så
>nogen somhelst mulighed for at bede banken tilbageføre beløbet hvis han
>skulle være utilfreds med bilen eller vil snyde?

Nej, beløbet kan kun tilbageføres med din accept. - Eller hvis der
foreligger en helt åbenlys fejl.

>Forslag?

Da du ikke vel ha' pengene i kontanter, er der nok ikke mange andre
muligheder end de to ovennævnte
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 29-08-10 18:58

Den 22-07-2010 19:41, Paul Larsen skrev:
[...]
> Hvis jeg beder køber om at overføre pengene til min bankkonto, har køber så
> nogen somhelst mulighed for at bede banken tilbageføre beløbet hvis han
> skulle være utilfreds med bilen eller vil snyde?

Ikke medmindre der bagefter sker manglende levering af varen.

Tilbageførsel uden din accept vil kræve en dommerkendelse.

Henrik Blunck
Mangler du gode tekster?
http://www.blunck.dk/henrik

Fra : Kenneth Hansen

Dato : 17-10-10 10:55

> [...]
> nogen somhelst mulighed for at bede banken tilbageføre beløbet hvis han
> skulle være utilfreds med bilen eller vil snyde?

Han skal have pengene på hans konto.
så tager i ned i din bank med hans "kreditkort" og så indbetaler han med
den
det har jeg hørt andre gøre..

Kenneth