Forskellige motortyper - cool hjemmeside !
Fra : Per

Dato : 21-07-10 22:08

Hej Ng !

For de teknisk motorinteresserede.

Tjek lige den her side ud: http://www.animatedengines.com/index.shtml

Jeg var ikke klar over at der var opfundet så mange forskellige motortyper,
mange har jeg aldrig hørt om - meget interessant side imo

Mvh. Per

Fra : daniel

Dato : 23-07-10 03:23

On Jul 21, 11:08 pm, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg var ikke klar over at der var opfundet så mange forskellige motortyper,
> mange har jeg aldrig hørt om - meget interessant side imo

syntes der mangler nogen ;)
Jeg har en bog om Zündapp, som havde en ret intressant idé i 20'erne,
dog kun prototyper, med en krank, 2 stempler som delte
forbrændingskammer/tændrør, 2-takt.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-07-10 11:32

On Fri, 23 Jul 2010 02:22:40 -0700 (PDT), daniel
<aplacebetweenhere@gmail.com> wrote:

Hej Daniel.

>syntes der mangler nogen ;)
>Jeg har en bog om Zündapp, som havde en ret intressant idé i 20'erne,
>dog kun prototyper, med en krank, 2 stempler som delte
>forbrændingskammer/tændrør, 2-takt.

Det er realiseret af både Puch og TWN i produktionsmodeller.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : daniel

Dato : 23-07-10 17:44

On Jul 23, 12:31 pm, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> [...]
>
> <aplacebetweenh...@gmail.com> wrote:
>
> Hej Daniel.

> Det er realiseret af både Puch og TWN i produktionsmodeller.

ja, som side stillede stempler, zündapps var horisontalt...men jo det
er rigtigt de havde nogenlunde samme princip.
bor faktiskt idag nær en gammel Puch racer model fra 50erne...og en
zundapp grøn elefant -

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-07-10 09:43

On Fri, 23 Jul 2010 16:43:56 -0700 (PDT), daniel
<aplacebetweenhere@gmail.com> wrote:

Hej Daniel.

>ja, som side stillede stempler, zündapps var horisontalt...men jo det
>er rigtigt de havde nogenlunde samme princip.

En af mine kumpaner havde en dobbeltstempel Puch 250 tilbage i
60'erne, og jeg selv havde en dobbeltstempel TWN (Triumph Werke
Nürnberg).
TWN kom dog aldrig på danske plader.

>bor faktiskt idag nær en gammel Puch racer model fra 50erne...og en
>zundapp grøn elefant -

Puch var dengang Østrigs stolthed, og for at beskytte eget produkt
indførtes alle mulige importrestriktioner på 250 cc MC til Østrig.
Det var af den årsag NSU Max blev produceret i en 300 cc udgave

Jeg husker glimrende den Grønne Elefant.
Selv om motoren var en bovlam omgang var den sagtens i stand til at
rive kardan akslen over - Underlig konstruktion.
Men jeg syntes faktisk den var pæn.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo