Må man sparke en hund?
Fra : Kim2000

Dato : 21-07-10 19:17

Nej, vi taler ikke om en muskelhund, dræberhund eller noget andet. En
velvoksen bokser, helt klart blanding, da den er noget bred (det kan også
være den bare er fed ). Jeg står på fortorvet og ordner min kanthave.
Jeg har sådan en slags forhave ting i cement. Anyway, Molly ligger ved
garagen og knurrer pludselig. Jeg kigger op og ser at en mand kommer gående
med denne her bokserhund. Faktisk tænker jeg ikke nærmere over. Når den ikke
er i snor må det være fordi han har styr på, så siger istedet til Molly at
hun skal blive siddende.

Og så uden varsel hamrer den over vejen mod mig, og pludselig er det at det
går op for mig at det er ikke for at sige dav til mig (eller bide mig), den
har fået øje på min kat der er ved fødderne af mig.

Nu er så mit spørgsmål, hvad ville I gøre?

Well, jeg gav den et ordentlig spark, så den ligefrem hoppede en meter
baglæns. (Her er det så min teori, at er det en kamphund, så fortsætter den,
hvor en almindelig hund standser). Det var nok til den stoppede helt op med
et piv og katten hoppede med et hvæs over plankeværket. Ejeren var skiftevis
rasende på at jeg havde sparket den, men får samtidig fortalt at den har det
ikke godt med katte. Om den rent faktisk gik efter katten for at bide den
eller for at sige dav til den kunne jeg ikke få ud af ham. Hunden kom i
hvert fald i snor. Og mens jeg og ham stod og skændtes begyndte Mollypigen
og ham at snuse til hinanden uden at det gav anledning til ballade.

Efterfølgende tænker jeg på om det havde været nok bare stille sig i mellem
og råbe af hunden. Det tror jeg faktisk det havde været.

Fra : Pwh

Dato : 21-07-10 20:40

Kim2000, skrev:

> Nu er så mit spørgsmål, hvad ville I gøre?

Tror jeg havde gjort noget i samme stil, får den først fat i din kat
er det ligesom for sent at gører noget.

Jeg lossede for et stykke tid siden en Airdaile Terrier nede på Engen,
den røg på Angel uden grund og var så heldig at komme op på nakken af hende.
Den fik et los så der lød et hult bump, gud døde mig om ejeren ikke sagde tak til mig
Et par gange har jeg med Labrador/Schæfere/Boxere taget fat i skindet på dem og
kylet dem væk, det har hidtil virket ret effektivt, men self risikerer jeg at blive bidt.

/Jens (hvis kat bliver jagtet af Balder)

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-07-10 14:07

On 21 Jul., 20:16, "Kim2000" <Kim2...@surfer.dk> wrote:
> [...]
>
> Efterfølgende tænker jeg på om det havde været nok bare stille sig i mellem
> og råbe af hunden. Det tror jeg faktisk det havde været.

Efterfølgende kunne katten også have været død. Nu har jeg ikke kat,
men en håndfuld temmelig store hunde.
Det er ubehageligt når der kommer en hund ude af kontrol raende hen
imod os, og man tydeligt fornemmer at det ikke er for at byde os
velkommen. Men der findes beagler og gravhunde der tror at de kan
klare alt.
Med den nye hundelov in mente, som helt sikkert også forringer
retssikkerheden for os der ikke har listehunde, skal je gikke risikere
noget. En gravbasse der angriber mine hunde risikerer at se ikke så
godt ud bagefter, og så er det mine hunde der ryger på forsiden af BT
og kræves aflivet af mediernes parlament.
Derfor vil je gnok også vælge at lægge mig imellen, sådan at det
bliver mig der om nødvendigt gør noget grimt ved angriberen, fremfor
mine hunde. De kan ikke kræve mig aflivet, jeg bliver højst anklaget
for dyremsihandling, og skulle det endeligske, risikerer jeg en bøde
på 2000 som vist er pristalsreguleret til 3000 nu, men hellere det.
Den hundelov gemmer på mange ubehagelige overraskelser.

--
Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 21-07-10 21:41

Kim Christensen, skrev:
> Derfor vil je gnok også vælge at lægge mig imellen, sådan at det
> bliver mig der om nødvendigt gør noget grimt ved angriberen, fremfor
> mine hunde. De kan ikke kræve mig aflivet,

Bare vent til der kommer yderlige stramninger af hundeloven,
så bliver der sikkert også dødsstraf til hundeejeren.
Evnt udformet efter klippekortssystemet,
3 klip (feks 3 sparkede hunde) og du ryger i galgen

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-07-10 12:28

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Efterfølgende tænker jeg på om det havde været nok bare stille sig i
> mellem og råbe af hunden. Det tror jeg faktisk det havde været.

Jeg tror ikke min reaktion ville have adskilt sig væsentligt fra din,
undtagen jeg følte, jeg havde tid til selv at smide katten over
plankeværket, og stadig kunne nå at spænde ben for hunden... For det ville
sikkert have været et kosteligt syn )

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-10 13:07

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Efterfølgende tænker jeg på om det havde været nok bare stille sig i
> mellem og råbe af hunden. Det tror jeg faktisk det havde været.

Det tror jeg faktisk også, men man har jo næsten kun et splitsekund til at
reagere, så jeg ville sikkert have reageret på samme måde som du. Selvom jeg
elsker dyr, ville min kats velfærd været vigtigere for mig i den situation.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 22-07-10 14:13

Hvis en hund ville ryge på min schæfer tæve, så ville jeg ikke betænke mig
et øjeblik, på at forsvare hende, så ingen tvivl om, at mine store
sko/støvler ville blive brugt

Hanne/ som jo ellers både er sart og pivet, og hvis hund har 5 års
fødselsdag i dag.

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-07-10 15:16

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sko/støvler ville blive brugt
>
> Hanne/ som jo ellers både er sart og pivet, og hvis hund har 5 års

Rigtig hjerteligt tillykke med Queeni den skønne dame.

Fra : Pwh

Dato : 22-07-10 15:48

Hm, skrev:

> Hanne/ som jo ellers både er sart og pivet, og hvis hund har 5 års
> fødselsdag i dag.

Tillykke, så er hun jo stadig kun en lille hvalp

/Jens

Fra : Hm

Dato : 22-07-10 21:06

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke, så er hun jo stadig kun en lille hvalp
>
> /Jens

tak, skal du have,
ja, ind i mellem (eller ret tit) tror hun stadig hun er hvalp,

Hanne/ som åbenbart har en "letvægter"

Fra : Pwh

Dato : 22-07-10 21:54

Hm, skrev:

> Hanne/ som åbenbart har en "letvægter"

En dag får du måske også mod på at få en rigtig hund

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 22-07-10 22:13

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> En dag får du måske også mod på at få en rigtig hund

Sådan en fætter som hende damen havde i "Er det mig eller er det hunden der
bestemmer" er noget af det mest nuttede i min optik. Robust, godmodig og
ikke alt for klog (var mit indtryk). Molly er schfæer (klog), gravhund
(stædig) og hyrdehund (udholden). Det er en konstant kamp at holde hende på
matriklen

Fra : Pwh

Dato : 22-07-10 22:27

Kim2000, skrev:
> [...]
> schfæer (klog), gravhund (stædig) og hyrdehund (udholden). Det er en
> konstant kamp at holde hende på matriklen

En klog Schæfer, det har jeg endnu ikke mødt
Min Tyson var Schæfer + Labrador, han var sgu ikke for kvik i pæren.
Angel som er Rotte + Lab er rimeligt intelligent, men Balder som er ren Rotte
synes jeg indtil videre slår mig som den klogeste af alle tre.
At han så er meget egensindig og stædig giver så bare mig noget udforordring

/Jens (som ikke opfatter lydighed som intelligens)

Fra : Hm

Dato : 23-07-10 10:04

Kim - du må ikke skrive sådan noget, Jens har et kæmpe kompleks fordi han
aldrig har haft en rigtig ægte schæferhund

> En klog Schæfer, det har jeg endnu ikke mødt
> Min Tyson var Schæfer + Labrador, han var sgu ikke for kvik i pæren.

Ja, Jens jeg ved det nager dig :- )
men hvis jeg går tilbage i trådene omkring Tysons sidste dage, så husker
jeg tydeligt at du skrev at han var både klog og kvik - og det er jo fra
Schæferen

Hanne/ som har en både kvik, smart og klog Schæferhund på 5 år og 1 dag

Fra : Pwh

Dato : 24-07-10 09:55

Hm, skrev:

> Kim - du må ikke skrive sådan noget, Jens har et kæmpe kompleks
> fordi han aldrig har haft en rigtig ægte schæferhund

Og sikkert aldrig får det

> Ja, Jens jeg ved det nager dig :- )
> men hvis jeg går tilbage i trådene omkring Tysons sidste dage, så
> husker jeg tydeligt at du skrev at han var både klog og kvik - og det
> er jo fra Schæferen

Det kan jeg ikke forestille mig at jeg har skrevet, det ville have været i strid med sanheden.
Han var en rar og lydig og trofast hund, men specielt kvik har han aldrig været,
dog kunne han have sine øjeblikke hvor han imponerede mig

OT.
En dame der den anden dag så hvor godt Balder allerede reagerede på sit navn
sagde at han da burde have heddet Kvik i stedet for Balder
Også sjovt at læse H.Bresson's bog "Rottweiler",
han har trænet hund sammen med John (Jopa) tilbage i stenalderen.
Han skriver at Rotten ofte er længere tid om at lærer diverse øvelser i forhold til Schæferen,
men at det skyldes at de er meget egensindige, det kan jeg skrive under på.
Så konklusionen må jo var at alle kan opdrage en Schæfer, men at en Rotte kræver sin mand

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-07-10 08:44

On 21 Jul., 22:41, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Bare vent til der kommer yderlige stramninger af hundeloven,
> så bliver der sikkert også dødsstraf til hundeejeren.
> Evnt udformet efter klippekortssystemet,
> 3 klip (feks 3 sparkede hunde) og du ryger i galgen

Tonen i debatten og hundeloven er at hunde er skadedyr der kan jagtes
hele året. Jeg kan ikke tro at man vil straffe mig for
skadedyrsbekæmpelse?

Men der findes jo undtagelser.

Lige nu ligger kongeskibet to kilometer herfra. Jeg vedhvilken rute
jeg ikke gå rmed mine hunde. Hvis jeg sparker en agressiv gravbasse
fra _den_ husholdning i kredsløb om jorden bliver jeg sikkert
henrettet.

Hilsen Kim