Wine is fine!
Fra : Lyrik

Dato : 21-07-10 01:46

Ja det synes jeg efter at have hevet en gammel skive med Adobe Photo
de Luxe 3 (Windows) op af skuffen og brugt dens kære interface og dens
aldrig matchede udklipningsfunktion igen. Men Linux har Stalin-
tendenser!
Man kan ikke få lov at installere den fra skiven fordi dens exe-fil på
skiven ikke er godkendt af "partikongressen" med en
eksekveringstilladelse! Derfor kan man i Wine ikke installere alle de
programmer der kræver skiven for at blive kørt!-Fordi kammerat Linus
og hans kumpaner ikke tillader det!

Ka'! jeg så få lov til det!?

Jens

Fra : cykelsmeden

Dato : 21-07-10 10:20

Den 21-07-2010 09:45, Lyrik skrev:
> [...]
> eksekveringstilladelse! Derfor kan man i Wine ikke installere alle de
> programmer der kræver skiven for at blive kørt!-Fordi kammerat Linus

kan du ikke kopiere skivens indhold ind i en mappe?

finn

Fra : Lyrik

Dato : 21-07-10 03:58

On 21 Jul., 11:20, cykelsmeden <n...@not2old.dk> wrote:
> Den 21-07-2010 09:45, Lyrik skrev:> skiven ikke er godkendt af "partikongressen" med en

> kan du ikke kopiere skivens indhold ind i en mappe?
>
> finn

,,,,,,,,,,,,,,

Jo finn jeg kan kopiere hele skiven ned i en mappe, hvor smart
finn! og sådan gjorde jeg med "Adobe Photoshop de Luxe",- men de
programmer der for eksempel har en "Play-CD" kan ikke få lov til at
køre fordi "Play.exe" ikke kan få partikongressens tilladelse til at
køre! Heller ikke dem der kræver install fra original cd. Det er
iorden med restriksioner. De skal bare kunne slås fra!
Ovenikøbet kan man med et højreklik gå ind i "restriksioner" og sætte
prik i at den godt må få lov til at køre som et program. Men så kommer
"Linus-paven" og fortæller at den ikke kan ændre på restriksionerne da
skiven jo er "Read only!"- hvor smart!))

Sådan noget "DDR-crap" er ikke et frit styresystem værdigt! Wine laver
en Wine-mappe. Nede i den laver den et virtuelt C:/drev med en virtuel
Windows/mappe og en virtuel Program/folder. I denne program-folder
bliver Windowsprogrammerne installeret. De tror at de befinder sig på
en Windowsmaskine og de er aldeles i lommen på Linux-systemet. Hvad
fanden skal vi så med restriksioner på hvad der må køre og hvad der
ikke må køre? Nede i den skide mappe i lommen på systemet?

Hilsen
Jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-10 11:31

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> [...]
> eksekveringstilladelse! Derfor kan man i Wine ikke installere alle de
> programmer der kræver skiven for at blive kørt!-Fordi kammerat Linus

Windows-filer har som udgangspunkt ikke x-bitten sat på ISO-medier, og
det er så vidt jeg kan se det du klager dig over. At EXE-filer ikke
startes automatisk skyldes formentligt at du ikke har bundet Wine til
EXE-endelsen.

Enten start Wine manuelt på EXE-filen, eller kopier indholdet hen et
sted hvor du kan ændre på indholdet og sæt bitten.

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-10 11:32

> [...]

> "Linus-paven" og fortæller at den ikke kan ændre på restriksionerne da
> skiven jo er "Read only!"- hvor smart!))

Du klager dig over at du ikke kan ændre på indholdet af en CD-ROM skive?

Det er jo det der er dit problem...

Fra : Lyrik

Dato : 21-07-10 07:12

On 21 Jul., 12:30, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100721) wrote:

> [...]
>
> Enten start Wine manuelt på EXE-filen, eller kopier indholdet hen et
> sted hvor du kan ændre på indholdet og sæt bitten.
,,,,,,,,,,,
Det har jeg prøvet, men det virkede ikke. Det er ikke Windows skyld og
det er ikke min skyld. Det er Linux der ikke vil åbne filer som ikke
er certificerede. Og den kan ikke certificere filer på en CD/DVD.
Sådan ser jeg det lige nu. Men jeg kan ikke udelukke at der er metoder
der åbner for visse funktioner. For pludselig kørte en play.exe.
desværre kunne programmet i sig selv ikke køre.

Nu har jeg været nødt til at droppe min 64 bit Mint, idet den efter
nogle få dages groft Jense-slitage har klappet noget i, er gået ned og
op igen, men er begyndt at blive lige så ustabil, som i sin tid
Windows Millenium.
Iøvrigt var startmenuen sjov idet der forsvandt mere og mere af den
hver gang jeg trykkede på den. Tilsidst var der kun en tynd streg
tilbage!

De sagde også at 64 bit ikke var beregnet til hverdagsbrug, og det
har de ret i. Men jeg elsker at prøve det hele af. Jeg havde
engang 5 styresystemer på min PC samtidig. Når processorerne er 64
bit, så skal det jo prøves.
Jeg har lige prøvet Mandriva 64 bit, en gratisversion. Men de sælger
også en poweruser version.
Jeg kunne ikke se websider med Flash indhold og den vred og vendte sig
når jeg ville installere flash. Efter at jeg havde gjort det, virkede
det stadigvæk ikke. Så nu er den også afinstalleret. er livet ikke
herligt?

Forresten! Er der ikke noget med at man kan vælge flere distroer end
de almindelige til UBU? Hvor er det nu de ligger på nettet?...

Hilsen
jens

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-10 14:46

> [...]

> det er ikke min skyld. Det er Linux der ikke vil åbne filer som ikke
> er certificerede. Og den kan ikke certificere filer på en CD/DVD.

Certificerede? Og hvad præcis lægger du i "certificerede"?

> [...]
> når jeg ville installere flash. Efter at jeg havde gjort det, virkede
> det stadigvæk ikke. Så nu er den også afinstalleret. er livet ikke

Firefox skal selv have lov til at installere flash på den måde den selv
kan lide, ellers virker det ikke.

Herudover foreslåes du at bruge de mest brugte distributioner simpelthen
fordi du kommer så meget ud i krogene at du vil ramle ind i noget af det
som de små distributioner ikke har fået lavet færdigt. Jeg vil endnu
engang anbefale Ubuntu, og så kan du sætte et andet tema hvis du ikke
kan lide standardfarverne. Tager 30 sekunder.

> Forresten! Er der ikke noget med at man kan vælge flere distroer end
> de almindelige til UBU? Hvor er det nu de ligger på nettet?...

Lad være. Du er ikke teknisk kyndig nok til de er noget for dig.

I bilanalogiernes verden, så er de små distributioner hobbybiler med
garanti for at man skal have motorhjelmen op dagligt.

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-10 19:19

Den Wed, 21 Jul 2010 15:45:40 +0200 skrev Thorbjørn Ravn Andersen, 20100721:

> Certificerede? Og hvad præcis lægger du i "certificerede"?

At der ikke er execute-rettigheder på dem, for det bruger man ikke
i Windows.

At Lyrik så skulle have en på hovedet med en ordbog er en anden sag.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Kent Friis

Dato : 21-07-10 19:33

Den 21 Jul 2010 18:18:55 GMT skrev Kent Friis:

> At der ikke er execute-rettigheder på dem, for det bruger man ikke
> i Windows.
>
> At Lyrik så skulle have en på hovedet med en ordbog er en anden sag.

Og det fatter jeg så iøvrigt ikke, mine .exe filer har ikke execute
rettigheder, og wine kører dem fint.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Lyrik

Dato : 21-07-10 12:15

On 21 Jul., 15:45, nospam0002+20100...@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen, 20100721) wrote:

> [...]
>
> I bilanalogiernes verden, så er de små distributioner hobbybiler med
> garanti for at man skal have motorhjelmen op dagligt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ubu er installeret i 32 bit nu. det er nok det sikreste.

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 21-07-10 13:55

On 21 Jul., 20:33, Kent Friis <nos...@nospam.invalid> wrote:

> Og det fatter jeg så iøvrigt ikke, mine .exe filer har ikke execute
> rettigheder, og wine kører dem fint.
>
>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg fatter endnu mindre for her i UBU 32 kører de ligeledes fint??!!

Hilsen
Jens

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-07-10 20:59

On Wed, 21 Jul 2010 12:55:03 -0700 (PDT), Lyrik wrote:

> Jeg fatter endnu mindre for her i UBU 32 kører de ligeledes fint??!!

Din cd-rom er s'gu nok blevet certificeret i mellemtiden!

Mvh.

--
"Achtung, babies!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-07-10 21:29

Lyrik wrote:

> Jeg fatter endnu mindre for her i UBU 32 kører de ligeledes fint??!!

32-bit pakken af Wine er nok mere moden end 64-bit pakken. Kører du med
Wine 1.2 fra PPA?

--
Jesper Lund

Fra : (Thorbjørn Ravn

Dato : 21-07-10 22:56

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> writes:

> Jeg fatter endnu mindre for her i UBU 32 kører de ligeledes fint??!!

Så bliv du på Ubuntu 32 bit.

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-10 21:44

Lyrik wrote:

> [...]
> eksekveringstilladelse! Derfor kan man i Wine ikke installere alle de
> programmer der kræver skiven for at blive kørt!-Fordi kammerat Linus

Utroligt at mange gider svare dig venligst med et sådanne sprogbrug.

/Martin

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-07-10 22:13

On Wed, 28 Jul 2010 22:44:27 +0200, Martin Møller wrote:

> Lyrik wrote:

[...pladder klippet bort...]

> Utroligt at mange gider svare dig venligst med et sådanne sprogbrug.

Må jeg citere Ken Thompson:

"i must say the linux community is a lot nicer than the unix
community. a negative comment on unix would warrent death
threats. with linux, it is like stirring up a nest of butterflies."

,

--
"SUVs are gross because they're the solution to a Adam Sjøgren
gross problem. (How to make minivans look more asjo@koldfront.dk