problemer med huden på ryggen.
Fra : L. Larsen

Dato : 20-07-10 11:57

Hej Alle.
Min ene kat har problemer med huden på sin ryg. Det har stået på i en
del år, men dyrlægen kan ikke finde ud af hvorfor. Hvis jeg kløer ham på
den nederst halvdel af ryggen begynder han at køre rundt med hovedet og
virker som om det er voldsomt ubehageligt. Nogle dage er det værrer, så
begynder han at snappe efter mine hænder hvis jeg rører ham der. Og han
er ellers en ekstrem tålnmodig kat. Han har nogle gange haft røde
plamager på huden som eksem og håret er lige til at hive af. Nu er det
sådan at håret i området er en blanding af alm lange bløde hår og så
korte stive hår. Først troede jeg det var loppeallergi/overfølsomhed,
men det har ikke hjulpet at holde ham loppe fri. Hvis jeg giver ham
loppegift i nakken får han sår nederst på ryggen, ca. 10 cm fra halen.Så
jeg holder ham loppefri med All-in-one Flea remedy og loppekam. Jeg har
prøvet at barberer pelsen af i det område når det har været rødt, og
smurt ham med olie. Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende
med jeres kat?
Med venlig hilsen
L. Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Allan G

Dato : 20-07-10 13:11

"L. Larsen" <ravnleKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> prøvet at barberer pelsen af i det område når det har været rødt, og
> smurt ham med olie. Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende

Du har vel prøvet at skifte fodder ?
Det ville værer mit første bud, noget med alergi for det den spiser.

Mvh Allan

Fra : Kim J

Dato : 21-07-10 05:28

Hej L.,
> [...]
> prøvet at barberer pelsen af i det område når det har været rødt, og
> smurt ham med olie. Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende

Min gamle tilløbne (vilde) kat havde samme problem. Da jeg tog ham til mig
manglede al pels på bagkroppen. Det viste sig, at den havde loppeallergi.
Der blev prøvet med rigtig mange behandlinger, først da en foreslog
hvidløgskapsler hjalp det. Senere har jeg dog hørt, at hvidløg er giftig for
katte. Min levede nu i mange år, hvor den fik sådan en kapsel hver morgen.
Jeg vil foreslå, at du lige kigger en tur forbi dyrlægen.

Mvh
Kim J.

Fra : Lone

Dato : 22-07-10 00:45

On 20 Jul., 12:57, L. Larsen <ravnleKA...@BAKKEhotmail.com> wrote:
> ...Han har nogle gange haft røde
> plamager på huden som eksem  og håret er lige til at hive af. ...

2 af mine hankatte har haft nogenlunde samme problem.
Nu er de så godt som altid eksem-fri, når bare jeg husker at ca.
halvdelen af deres kost skal være Hill’s Sensitive Skin (den anden
halvdel er Royal Canin Sterilized og lidt Royal Canin Siamese).