Mailserver TDC
Fra : Christian Juel

Dato : 20-07-10 19:33

Hejsa

Jeg har købt et domæne med navneservere registreret ved gratisdns.dk

Kan jeg sætte en (fungerende) mailserver op ved TDC selvom jeg ikke har fast
IP? (noget med, at port 25 er blokket) - kan jeg bruge en anden port og få
det til at fungere?

Jeg har DMZ'et alle porte til en intern IP i routeren

Venlig hilsen

Christian

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-07-10 19:52

Den 20-07-2010 20:32, Christian Juel skrev:
> [...]
>
> Kan jeg sætte en (fungerende) mailserver op ved TDC selvom jeg ikke har
> fast IP? (noget med, at port 25 er blokket) - kan jeg bruge en anden

GratisDNS har faktisk noget mail relay der tilbyder at modtage for dig
på port 25, og sende videre til din mail server, og levere til f.eks.
port 26. Men du skal have en sådan service ind som ekstra led, før det
kan lade sig gøre.

TDC har også tidligere haft en mulighed for at sætte en af deres servere
som MX record for dit domæne, hvorefter den så modtager al din mail, og
sender det til din mailservers port 25. (Den er undtaget filteret.)
Mener den hed backup-mx.tele.dk eller noget i den stil. Om de stadig har
den, skal jeg ikke kunne sige.

> Jeg har DMZ'et alle porte til en intern IP i routeren

Det er ikke nødvendigt, bare omdiagér trafikken til den ene port du
vælger som mail port.

- Chano Andersen

Fra : Niels Baggesen

Dato : 21-07-10 07:04

Chano Andersen <sunsite092009@chanoandersen.dk> wrote:
> [...]
> sender det til din mailservers port 25. (Den er undtaget filteret.)
> Mener den hed backup-mx.tele.dk eller noget i den stil. Om de stadig har

Det var et dejligt nemt system, dengang det virkede, men det er desværre
afskaffet.

Du kan, formedelst gode ord og betaling, få TDC til at fjerne blokeringen
på port 25.

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Hauge

Dato : 21-07-10 08:29

Niels Baggesen skrev:
> Det var et dejligt nemt system, dengang det virkede, men det er desværre
> afskaffet.

Den virker da stadig fint, når min mailserver dropper en mail pga. spam,
så kommer den samme mail ind via mxbackup, som min mailserver så også
dropper.

Så jo, den virker fint.
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6003

Så hvor du har fået den idé om at den ikke findes mere, ved jeg ikke.

> Du kan, formedelst gode ord og betaling, få TDC til at fjerne blokeringen
> på port 25.

Hvis man har fast ip via DHCP, ellers ikke. Det er gratis at få fjernet
blokkeringen, dog er den faste ip dyr.

Mvh Hauge