Hundeaflivning
Fra : Kim2000

Dato : 19-07-10 22:08

En kamphund med 11 hvalpe blev fjernet for et par dage siden efter kræet
havde bidt en 12-årig pige. Hunden er en af de ulovlige hunde. Alligevel
skriver pressen, at det er op til politiet om hvalpene skal aflives. Nej,
det er det da ikke. Folketinget har truffet den beslutning, politiet har
intet med det at gøre. Politiet kan ikke bestemme at hundene skal leve,
folketinget har besluttet at hvalpe af de bestemte racer skal aflives efter
en bestemt dato. Meget enkelt.

Om man så er enig med loven er en anden snak.

Tilgengæld burde enhver hund der bider uprovokeret aflives uden nogen debat,
og det er ligegyldigt om det så er prinsens forpulede gravhund eller en
muskelhund. Man kan dog takke skæben for at han holder sig til de små hunde.
Havde det været mig havde den køter fået et spark herfra og hele vejen hjem
(altså hunden).

Fra : Pwh

Dato : 20-07-10 06:45

Kim2000, skrev:
> [...]
> bestemme at hundene skal leve, folketinget har besluttet at hvalpe af
> de bestemte racer skal aflives efter en bestemt dato. Meget enkelt.

Det sidste jeg læste om den sag er at hvalpene skal aflives, men at de
først skulle have opklaret om tæven kom ind under skæringsdatoen.
Tror ikke der vil blive givet ved dørene her til at starte med.
Gad vide hvad konsekvensen vil værer for dem der har en ulovlig race
som de godt må beholde hvis den har mundkurv på, så alligevel bider
fordi de færreste nok vil overholde den lovgivning, dem tror jeg vi kommer
til at se nogle eksempler på i fremtiden.

> Tilgengæld burde enhver hund der bider uprovokeret aflives uden nogen
> debat

Kun hvis de bider mennesker, eller også hvis de bider andre hunde :-?

/Jens (som allerede er blevet bid af Balder 10.000 gange i dag)

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-10 07:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> til at se nogle eksempler på i fremtiden.

> Kun hvis de bider mennesker, eller også hvis de bider andre hunde :-?

Ja, de i sofaen skal de ikke aflives Et uprovokeret angreb ville fx være
ligesom prisens køter, hvor den pludselig bider i baglåret (jeg synes
garderen burde have fattet mistanke da den kom løbende med en stige og satte
den ved siden af soldaten). Hvis indbrudstyven bides, så er det jo ikke
uprovokeret så er det en dygtig hund.

Fra : Pwh

Dato : 20-07-10 10:37

Kim2000, skrev:

> [...]
> en stige og satte den ved siden af soldaten). Hvis indbrudstyven
> bides, så er det jo ikke uprovokeret så er det en dygtig hund.

Mit spørgsmål var om du skelnede mellem uprovokeret angreb på
mennesker eller om aflivning også skulle ske ved angreb på en anden hund.

/Jens (hvis Balder bider Angel uprovokeret 1000 gange om dagen)

Fra : Kim2000

Dato : 20-07-10 10:58

> Mit spørgsmål var om du skelnede mellem uprovokeret angreb på
> mennesker eller om aflivning også skulle ske ved angreb på en anden hund.

Det synes jeg da, det er svært at forstå hvorfor en rotte, der angriber en
puddel på den anden side af gaden skulle være ufarlig.

Fra : Pwh

Dato : 20-07-10 12:26

Kim2000, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det synes jeg da, det er svært at forstå hvorfor en rotte, der
> angriber en puddel på den anden side af gaden skulle være ufarlig.

Hvad hvis det er den anden vej rundt, og puddlen der angriber rotten
Min Tyson blev da engang angrebet af genboens gravhund, så det er
bestemt ikke en tænkt situation.

Hvis du vil have indført dødsstraf for den slags får dyrelægerne travlt med sprøjten.
Hunde kommer altså op og toppes ind imellem, og til tider flyder der blod,
det synes jeg ikke man skal kører op på et plan hvor det ikke hører hjemme.
Taler vi om en hund der gentagende gange skader andre hunde holder jeg da med dig.
Men feks den Dogo argentino der bed hul i min Tyson ønskede jeg da ikke henrettet,
men gav da ejeren besked om at holde den lagt væk fra mine hunde i fremtiden.
Self surt for Tyson at blive bidt, men shit happens i kampens hede.
Han har da også selv 2-3 gange lavet mindre huller i andre hunde,
skulle han have været aflivet af den grund.
Det er altså rovdyr vi har valgt at have, vi kan ikke forlange at de følger vores spilleregler altid.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-07-10 09:30

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller en muskelhund. Man kan dog takke skæben for at han holder sig til de
> små hunde. Havde det været mig havde den køter fået et spark herfra og

Et eller andet siger mig, at hånteringen af dyr, snart skal til at være et
punkt på skoleskemaet, allerede i før børnehaveklasse niveau... Det er
ganske typisk, at det første børn vil, er at stikke deres hoveder, helt ind
i kraniet på den hund de nu vil snakke med... Samtidigt med det, har de det
helt store reklamesmil for perletand fremme.... Så egentligt kan man sige...
Al ros til hundene, for at der IKKE sker mere.... Og når det så er en tæve
med 11 hvalpe... Er det vel på sin plads, at huske, ikke at provokere
hunden, mere end godt er, ved konstant at bryde alle former for god omgang
med hunden, eller hvad det nu er for et kræ..... Så lige helt præcist,
hvornår bider en hund " Uprovokeret ".... Altså hvis end ikke de voksne
omkring en hund med 11 hvalpe, er klar over, hvornår de bryder alle regler
for god og fornuftig omgang med dyr.... Så er det sgu svært at forlange, at
børnene skal overholde reglerne..... Og altså, her er det måske for en gangs
skyld værd at nævne, at det på det tidspunkt, er hunden der skriver
reglerne, og ikke " OS ".... Men vi burde KENDE dem..... Og ikke bare udleve
fantasien fra Star Treckin'.... We come in peace, shoot to kill.... Som vi
jo ellers er fantastisk dygtige til.... Hvor mange husker den video, fra
YouTube, med politihunden, der bider en journalist under øjet.... Prøv at
gense den, og tæl så de helt klare overtrædelser, læst med hundens øjne....
Og her er altså tale om 2 granvoksne mænd, en der begår fejlene, og en
ellers rutineret hundefører, som IKKE stopper manden, i at vedblive at
overskride hundens grænser..... Det skal ende galt.... Så når vi ved,
præcist hvad der skete, så ved vi... Om det var uprovokeret, eller om
provokationen bare, pludseligt blev FOR MEGET..... Værd at vide, inden man
begynder at sparke hunde fra Herodes til Pilatus.... Og altså, selv til
mange voksne vil jeg da sige.... " Lad være med at starte noget, man ikke er
sikker på, at kunne fuldføre ".... For så er pigen måske IKKE den eneste,
der bliver bidt den dag....

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 20-07-10 10:21

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> [...]
> med at starte noget, man ikke er sikker på, at kunne fuldføre ".... For så
> er pigen måske IKKE den eneste, der bliver bidt den dag....

Problemet er bare, at det altid er hunden der får skylden - det er sjældent
nogen bagefter at blive bidt eller knurret af siger "det var min egen
skyld". Vi oplever ofte, at folk klapper vores hund, når vi er ude at gå tur
med ham. Heldigvis er der også mange, som er gode til at spørge først, men
dem som bare går hen og klapper hunden uden at spørge ejeren først, er i
mine øjne selv ude om det, hvis de bliver forskrækkede over hundens
reaktion. Nu synes vores hund heldigvis altid det er hyggeligt, hvis nogen
gider snakke med ham, men skulle han en dag finde på at bide en, som bare
kommer hen og bukker sig ind over ham for at snakke med ham, så er jeg bange
for at alle vil mene det er en "pskyo-hund" der bare skal aflives med det
samme. Hvor jeg jo vil mene, at det er selvforskyldt.

Det vil være en god idé at forklare ungerne de gængse regler i skolen, men
det burde vel være forældrene der lærer der unger hvordan man omgås dyr -
ungerne kan jo rende meget rundt inden de kommer i skole.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Pwh

Dato : 20-07-10 10:45

..°o.O Thomas O.o°., skrev:

> [...]
> skolen, men det burde vel være forældrene der lærer der unger hvordan
> man omgås dyr - ungerne kan jo rende meget rundt inden de kommer i

I det stykke mener jeg nu også at vi som hundeejere har et vist ansvar,
jeg sørger da altid for at lægge hund til hvis børn vil/må hilse på dem.
Synes nu normalt at børn er gode til at omgåes hunde, og mentalt sunde hunde
har normalt også en større tolerancetærskel overfor børn, også noget man som
hundeejer har et ansvar overfor at lærer sin hund, socalicering som det så flot hedder

/Jens (som er ved at socalicerer sin Rotte)