Hjælp til opsætning af synology
Fra : Jt

Dato : 18-07-10 20:32

Hej gruppe

Jeg har en synology ds109j i mit netværk og kan godt tilgå den via stifinder
og netværk (win7), fra alle mine pc, men kunne godt tænke mig at den bare
kunne tilgåes fra en pc der bliver koblet på netværket,(besøgs pc) uden at
jeg skal til at ændre arbejdsgruppe navn.

Jeg har forsøgt at tilknytte et drev via synology assistant, men den kan jeg
kun finde på den pc jeg opretter drevet fra.

Kan jeg ikke få drevet til at vises på netværket, som et almindeligt
harddisk drev, men bare på alle pc

På forhånd tak

--
Johnny Theilmann

Fra : cykelsmeden

Dato : 19-07-10 09:32

Den 18-07-2010 21:32, Jt skrev:

> [...]
> jeg kun finde på den pc jeg opretter drevet fra.
>
> Kan jeg ikke få drevet til at vises på netværket, som et almindeligt
nu kender jeg ikke specifikt din synologi, men de fleste NAS tilgås en
bestemt side fra en browser, hvor du kan oprette både private og delte
shares.
Det sagt, kan der yderligere være problemer med at tilgå disse shares
fra w7/Vista, som kan løses ved en politik (LMprotokol ændres fra 4 til
2) på w7/vistamaskinerne eller en opdatering af Samba på NASen.

finn