Kat tisser anderledes :)
Fra : RC

Dato : 17-07-10 22:24

Min 6 årige hunkat har altid tisset på 2 måder ( bruger ALTID sin bakke ) :
Enten sidder hun ned og tisser - hvorefter grusset klumper.
.....Eller står hun op og tisser bagud og op på bakkens væg - er det normalt
for en neutraliseret hunkat ?

Hun er alenekat,så hun skal ikke "vise" sig overfor andre.

/ Knudsen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-07-10 12:06

"RC" <fakemail@jubiimail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> normalt for en neutraliseret hunkat ?
>
> Hun er alenekat,så hun skal ikke "vise" sig overfor andre.

Det er ganske normalt. Vores Mini er også neutraliseret. Hun tilhører typen
"kant-tissere", men det betyder ikke så meget når det er en overdækket
bakke. Hvorfor nogle eller rettere mange hunkatte gør det, kan jeg ikke give
en forklaring på.

Vi har haft katte i omkring 30 år, og tidligere kun haft hankastrater, og
ingen af dem har tisset på kanten af bakken.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : N/A

Dato : 18-07-10 13:04

Fra : Allan G

Dato : 18-07-10 13:04

"RC" <fakemail@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for dit svar :)
>
> Bakken er også overdækket her. Undrede mig blot over,at hun tisser sådan
> :)

Mine Hankastrater har også altid tisset på begge måder, Nu er deres
kattebakke et gammelt plastik babybadekar der spiser en pose kattesand af
gangen.
så der er så høj en kant på at de ikke rammer udenfor

Mvh Allan