Har I været ude for sådan en køber ?
Fra : J

Dato : 16-07-10 10:31

Jeg har en mc til salg, får en opringning fra en der gerne vil købe den og
kører så forbi vedkommende så han kan se den.

Han får prøvetur, ser papirerne osv. Vi aftaler så en pris og at jeg kommer
dagen efter med mc samt diverse udstyr og en købsaftale. Han vil så sørge
for at have en bank check klar. Så aftalen om køb, pris og levering var på
plads.

Dagen efter ringer han så og siger han vil give et mindre beløb end det
aftalte. Jeg fortæller ham at det aftalte beløb står fast hvis han vil have
den. Han beder mig så komme med den. I den tro at han ENDNU engang har
indgået en aftale kører jeg hen til ham for at afslutte handlen.

Da jeg så kommer derhen begynder han igen med at prisen skal ned, dækket er
halv slidt, jeg skal betale halvdelen af synet osv. osv.

Det ender så med jeg kører igen..... der kommer nok en anden køber.

Men hvordan kan nogen opføre sig på den måde ? Han bryder sin aftale 2
gange. En mundlig aftale er endda lovligt gældende så jeg kunne hive ham i
retten, men desværre fik jeg ikke optaget det, så det ville være ord mod
ord.

Men at forsøge at forhandle igen , når aftalen er indgået er jo manglede
respekt for andre, men også for sig selv. At han så ikke siger nej tak, da
han dagen efter får at vide han ikke kan presse prisen længere ned, men blot
lader mig køre over 80 km for blot at få af vide han stadig vil ned i pris,
så har man igen pli.

Det gør det ikke bedre han er håndværksmester, for han må jo vide hvordan
det føles hvis han aftaler en pris med en kunde og kunden efterfølgende vil
presse prisen ned.

Det er heldigvis første gang og forhåbentligt sidste gang jeg er ude for en
køber der ikke holder ord og som ikke er til at stole på. Stakkels hans
kunder ....

Alle andre gange jeg har solgt noget, har vi forhandlet en pris udfra det
køber vil give og jeg vil have, derer på det tidspunkt køberen kan handle
prisen. Men når aftalen så er på plads, så er det kun levering og betaling
der mangler.

Nå, skulle bare have lidt luft , men vil også høre om I andre har haft samme
oplevelser med den slags "købere fra helvede"

Fra : daniel

Dato : 16-07-10 04:33

On Jul 16, 11:31 am, "J" <j...@jjjjjjjjjjj.dk> wrote:
> [...]
>
> Nå, skulle bare have lidt luft , men vil også høre om I andre har haft samme
> oplevelser med den slags "købere fra helvede"

OM det er sket før ? alt for tit...

første gang de er forbi er alt fryd og gammen, når man så snakker pris/
handel, så er der pludseligt problemer.
De gode handler jeg har lavet (ikke penge mæssigt, men hvor alle er
glade) er når køber er lige så uskyldig/naiv som mig selv... men
oftest har min erfaring ( I DK) været fuskere og professionelle
kræmmere, om det har været MC'er eller andet...trist.

I sverige var det nemmere, må indrømmes.

Fra : Knud Dam

Dato : 16-07-10 16:01

"J" <j@jjjjjjjjjjj.dk> skrev i en meddelelse

> Nå, skulle bare have lidt luft , men vil også høre om I andre har haft
> samme oplevelser med den slags "købere fra helvede"

Jeg har ikke - handler heller ikke meget.

Forstår godt, at du er ærgerlig over at spilde tid på sådan en klaphat !

Mvh.

KD

Fra : S.B.

Dato : 17-07-10 09:40

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har ikke - handler heller ikke meget.
>
> Forstår godt, at du er ærgerlig over at spilde tid på sådan en klaphat !

Havde en Suki til salg for år tilbage, der kom en og kiggede på den, og
prisen blev også aftalt, 44.000 kr. han ville så komme igen i weekenden med
en trailer og hente den, men da vedkommende kom efter den, ville han ikke
give beløbet alligevel, fandt lidt brugsskrammer, som nu også var der første
gang, og andre ting som skyldes almindelig brug - var på ingen måde
mishandlet, og ikke lagt skjul på at bagdækket nok burde skiftes, stod endda
vist i annoncen.
Ville have den 3000 kr. billigere. Synes nu ellers prisen lå ret så meget i
den lave ende allerede.

Mens han stod og brokkede sig og rakkede ned på den, hvad gjorde mig lidt
sur, var der så tilfældigt en anden der ringede for at høre om den solgt,
fortalte ham der stod en og ville give 41.000 kr. han bød ubeset 43,500 kr.
hvis den var præcis som i annoncen, og ville komme om 1½ time, det slog jeg
så til på.

Pludselig ville ham der allerede var der så godt give den aftalte pris, men
ærgeligt for ham, nu havde jeg jo solgt den, så skidt med jeg tabte 500 kr.
var det hele værd, og han kunne trille tilbage fra Århus til Brønderslev med
tom trailer
Behøver vel ikke fortælle han var ret så sur.

Og den blev solgt 1½ time efter for 43.500

Søren

Fra : Armand

Dato : 17-07-10 11:44

S.B. skrev:

> [...]
> tom trailer
> Behøver vel ikke fortælle han var ret så sur.

Du skulle have givet ham telefonen - Måske at de ligefrem kunne have
budt hinanden op

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 17-07-10 11:27

J skrev:
> [...]
>
> Nå, skulle bare have lidt luft , men vil også høre om I andre har haft samme
> oplevelser med den slags "købere fra helvede"

Hæ!
En kammerat forsøger at sælge en fejlkøbt læderdragt (dét med størrelsen
i, ved) for halv pris: 4.000,- ubrugt.
En ka'l kommer for at kigge på den og ender med at byde ham 1.500,-

Min kamerat bedyrer at de 4.000 er halv pris og står fast og efter lidt
snik-snak blive han spurgt om han vil tage en Iphone i bytte "3 uger
gammelt fejlkøb med kvittering og hele molevitten", hvortil han svarer:
"Njarh, men jeg kunne være interesseret i at købe den, hvad er prisen!?"
4.000,- skulle den koste, hvortil min kammerat prompte svarer "jeg vil
gi' 1.500,-"!
Manden fattede ikke at min kammerat havde vendt billedet og begyndte at
argumentere for prisen og måtte derfor opleve at få situationen skåret
ud i pap: 1.500,- for en brugt telefon til omkring 4.000 i nyværdi er da
et bargain i forhold til hans eget bud på 1.500,- for en ny dragt til
nypris á 8.000,-!

Sådan sat på spidsen blev ka'len helt rød i ansigtet og forlod stedet
med hjulspinn uden at sige så meget som ét eneste ord

--
Armand.

Fra : Rene´

Dato : 17-07-10 15:43

Skulle for nogle år siden sælge min Suzuki Alto for 40.000kr. En mand
ringer og siger med det samme, at den vil han gerne købe, men kun for
32.000kr, for den er ikke mere værd efter hans mening. Jeg siger, at
han må da gerne komme og kigge på den, så han kan se at den er pengene
værd. Men det vil han ikke. Næste dag ringer han og spørger om den er
solgt, næ det er den ikke. Nu vil han så gerne give 35.000 for den,
efter han have talt med en ven om den. Nej tak. Der går et nogle dage,
så ringer ringer han igen, og spørger om den er solgt, og nu vil han
gerne give 38.000 for den. Forklarer ham igen at prisen er 40 og at
det er en en god pris i forhold til andre. Hver gang han ringer, får
jeg den samme smøre med at den ikke er så meget værd, og det begynder
at irritere mig lidt, for han vil jo ikke komme og kigge på den. Der
går ca. en uges tid, så ringer han igen, og nu vil han gerne give 40
for den, men nu har jeg efterhånden fået en dårlig fornemmelse ang.
denne køber, så jeg siger nej tak." Jamen har du da en anden køber",
siger han. Næ det har jeg ikke, men du kan ikke købe den.
Ugen efter fik jeg solgt den for de 40 til en som gad om komme og
kigge, før han rakkede den ned.

Fra : Craner

Dato : 18-07-10 07:04

"J" <j@jjjjjjjjjjj.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nå, skulle bare have lidt luft , men vil også høre om I andre har haft
> samme oplevelser med den slags "købere fra helvede"

Tja, det modsatte findes også, En autocamper til 399000, efter aftale med
sælger pr. telefon blev vi enige om at betale 350000 kontant
Vi kørte 250 km for at hente vognen, men nu ville han have 25000 mere. Der
findes brodne kar i begge lejre.

nh
Poul

Fra : J

Dato : 18-07-10 11:18

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sælger pr. telefon blev vi enige om at betale 350000 kontant
> Vi kørte 250 km for at hente vognen, men nu ville han have 25000 mere. Der

Hekt enig , både som køber og sælger kan man komme ud for disse typer.
Heldigvis står de fleste ved deres ord og er til at stole på. Det er blot de
sidste 10 % der er ...........

Fra : H&M

Dato : 18-07-10 17:04

> [...]
>
> Nå, skulle bare have lidt luft , men vil også høre om I andre har haft
> samme oplevelser med den slags "købere fra helvede"

Jeg har oplevet at en køber kom forbi, den skulle prøves, fint nok, konen og
bilen blev her jo, efter 15-20 minuttter kommer han retur og skal
forholdsvis hurtigt videre, han er ikke interesseret i maskinen..... Ingen
small talk, selv konen villle ikke have en vand i ventetiden.... Et lidt
underligt besøg.
3 dage senere skal jeg ud og køre, hvad ??? Den er næsten tom for benzin ??
Den var tanket helt op før prøveturen, og det var en BMW med stor tank.
Køber kommer kørende fra sjælland til sønderjylland for at handle i tyskland
og kigge lidt mc'er på turen.
Om jeg fatter det, men uanset hvordan jeg vender den så ser det ud til at de
kun ville huggge benzin......
Hvad der ikke findes af folk.......