Mangler PHP i mailformular.
Fra : Jonas Christensen

Dato : 16-07-10 13:32

Hej drenge og piger.

Jeg sidder og roder lidt med en mail formular.

Men jeg ved ikke hvad man skal gøre, så den bliver sendt, når man
trykker "send"

Mit webhost har phpmyadmin på one.com

Er er koden, som er til formularen:

<form>
<fieldset>
<input type="text" class="text" id="subject" name="subject"
value="" />
</label>

<textarea class="bigtext" id="message" name="message"
cols="60" rows="10">
</textarea>
</label>

Kontakform<br/>
<label>
<input type="radio" value="email" id="email" name="channel"
/>
Kontakt mig per e-mail</label><br/>
<label>
<input type="radio" value="phone" id="phone" name="channel"
/>
Kontakt mig telefonisk</label><br/>
<label>
<input type="radio" value="none" id="none" name="channel"
checked="checked"/>
Jeg skal ikke kontaktes. Beskeden er blot til
information.</label><br/>

<input type="text" class="text" id="person" name="person"
value=""/>
</label><br/>

<input type="text" class="text" id="phone_number"
name="phone_number" value=""/>
</label><br/>

<input type="text" class="text" id="mail_address"
name="email_address" value=""/>
</label><br/>

<label>
<input type="checkbox" id="mail_copy" class="checkbox"
value="true" name="mailcopy" />
Send kopi af besked til min e-mail
</label>

<input type="hidden" name="recipient" value="info@virk.dk"/>
</fieldset>

<input type="submit" class="button" id="submit" value="Send
besked"/>
</form>

Men hvad skal jeg mere sætte ind, så den bliver sendt?

HJÆLP HJÆLP HJÆLP :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-07-10 14:22

Jonas Christensen har bragt dette til verden:
> [...]
>
> Jeg sidder og roder lidt med en mail formular.
>
> Men jeg ved ikke hvad man skal gøre, så den bliver sendt, når man

8X
> Men hvad skal jeg mere sætte ind, så den bliver sendt?
>
> HJÆLP HJÆLP HJÆLP :)

Hej Jonas.
Nu er jeg godt nok lidt for gammel til at være hverken/både dreng
og/eller pige...

phpmyadmin er et program til at manipulere databaser med, og har
hverken noget med form eller email at gøre.

Det du skal gøre, er i din <form> at sætte action til at kalde et
script på din server, som så vil modtage data fra formen og sende dem
videre i en email, med enten mail(), eller en af de andre
mailfunktioner der findes til php.
(din <form> mangler i øvrigt ud over action=".." også method="x" hvor x
skal være enten get eller post.)

En <form> kan ikke sende email.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-07-10 02:04

Den Fri, 16 Jul 2010 12:32:14 +0000 skrev Jonas Christensen:
http://www.one.com/da/support/faq/hvordan-opsaetter-jeg-formmail
> Men hvad skal jeg mere sætte ind, så den bliver sendt?
>
> HJÆLP HJÆLP HJÆLP :)

Du skal først og fremmest sætte dig ind i hvad der kræves for at det
fungerer. Det juks du har postet er jo snuppet et andet sted fra, og du
aner ikke en hujende fis om hvad du skal stille op med det.

Det ser ud som om One.com har oprettet en "cgi-bin" mappe på dit hotel,
hvor i de har placeret et "FormMail" script.

Du kan se hvordan du bruger scriptet her:
http://www.one.com/da/support/faq/hvordan-opsaetter-jeg-formmail

--
Karl Erik.
http://www.ranunkelvej.com