Det var så den sammenføring af katte
Fra : Allan G

Dato : 15-07-10 17:53

Ja det var så den sammenføring.

Det var nemt, selvom det tog længerer en jeg havde regnet med.

Det er nu altid nemt med en MCO hankastrat og en killing.

Nu kan de spise af samme talerken, side om side, Det er somom de altid har
været sammen.

Rocke sover nu stadigvæk i haven, Og Spot er lidt bange for at gå længerer
ud en de der 2 M, men mon ikke han intager haven snart, og leger fangeleg
med Rocke, ja det er vist det Rocke savner mest.

Og jeg er jo tosset med at veje dem

Så Spot vejede 2,4 kg 16 uger gammel da jeg fik ham hjem Torsdag
Dagen efter var han på 2,3 og Lørdag efter 2,2.
Men Søndag var vægten på 2,4 igen.

Min vægt vejer kun med 100g nøjagtighed.

Her idag vejer han 2,5 kg og hvis han følger Rockes vægtskema, ja så burde
han tage 200g på om ugen de næste mange uger.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 16-07-10 15:12

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> wrote in

> [...]
>
> Her idag vejer han 2,5 kg og hvis han følger Rockes vægtskema, ja
> så burde han tage 200g på om ugen de næste mange uger.

Jeg tror jeg vil følge dit eksempel med mine næste katte. De to jeg har
nu er det forsent med, men da jeg i sin tid havde kaniner vejede jeg
faktisk også ungerne hver dag til de blev voksne. Det gi'r jo en god
viden om deres tilstand.
At Spot har tabt sig de første dage er nok meget almindeligt vil jeg
tro. der nok lige meget nok at skulle kapere, flytning, nyt menneske og
ny kat, ingenting man rigtigt kender endnu. Men at han nu begynder at
tage på igen viser vel at han er ved at falde til.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 16-07-10 15:54

"Kate" <doughnut@oliwer.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Hehe og 2,6 her idag, men det er lidt snyd, for han havde lige guffet en
sejfille helt alene.

Jeg tror det er en god ide at veje dem 1 gang om ugen, jeg er selv blevet
snydt med deres udseende, ja når de får det dårligt og man går op af dem, så
ser men det ikke.
Her hjælper et vægtskema, det lyver ikke.

Jeg tror forøvrigt at Spot er lidt af et madøre, han har nu stadigvæk
tørfodder stående af libitum. Men Sejfille ja så bliver der spist igennem,
og rigtigt gerne når han selv har fanget den ude i haven.

Rocke ved godt at man ikke må slæbe mad fra haven ind i huset, det håber jeg
så han kan lærrer Spot.
Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 16-07-10 22:41
Fra : Anelise

Dato : 17-07-10 08:47

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i en meddelelse
> Og her er lidt billeder af dem
>
> http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=646&folder=1613&limit_start=0&limit_user=15
>
> Mvh Allan

Det er da tydeligt, at Rocke er meget interesseret i den lille.

Er Spot ikke, hvad man kunne kalde trefarvet, blot med en overvægt af hvidt?
Jeg ved godt, at det er en hel videnskab med farveklassificering af katte,
så det er blot mit amatørforeslag
mvh Anelise

Fra : Allan G

Dato : 17-07-10 13:49

"Anelise" <anelise@mail.telenor.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvidt?
> Jeg ved godt, at det er en hel videnskab med farveklassificering af katte,

Rocke er nemligt meget intereserret, det var vist derfor det tog lidt tid.

Og det med farver, hehe ja det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Men hvidt tæller vist ikke med, og så skal det værer rene farver, ikke
blandingfarver?

Spots hale er nu også sjovt farvet, den er sort på oversiden, med der er ca
5% hvide hår blandet imellem de sorte hår.

Han har forresten et dejligt blidt sind, når man kæler sådan en killing på
maven ja så sker det jo ofte at der er 4 poter rundt om hånden og mærker
efter et tandsæt.
Det sker nu også her, men han er så forsigtig med kløer og tænder, jeg har
næsten ikke fået nogle rifter

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 17-07-10 18:28

> Rocke er nemligt meget intereserret, det var vist derfor det tog
> lidt tid.

Sjovt nok så tror jeg at Lantes interesse i Mowgli i sin tid gjorde det
nemt. Mowgli havde og har nu også masser af selvtillid og var ikke
bange for noget. Så at have Lantes næse nærmest klistet til sin mås
rørte ikke Mows. Samme dag var de venner og efter et par dage var det
tydeligt at Lante opdrog Mowgli til at være kat

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 18-07-10 17:01

> [...]
>

> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Hehe lige med Rocke er det vist lidt svært.
Og lidt svært at forklarer, Hmm

Rocke er altid i godt humør, men derfor kan hans opførsel aligevel svinge
meget.
Det er lige fra Velcro kat til dræber kat.
Alt imens han gør det i godt humør.

Jeg har før prøvet at beskrive ham ,og det er vist ikke lykkedes for mig.
Men han ved selv når han er blevet for ivrig, og så går han mens han
småjamrer.
Han er vist selv klar over at han blev for ivrig med et eller andet der.

Så da jeg skulle finde ny kat, der kunne med Rocke,
Ja så blev det fra samme sted.
De sagde Spot, en blid kæmpe der er ligeglad med Rocke og ligeglad med
alting, og med tiden ville sætte sig på Rocke, sådan rent Fysisk hvis han
spillede op

Rocke er en dejlig kat, og har haft nemt med at finde nye venner når han har
været på pension, Men herhjemme ja der sker tingene efter hans hoved.

Hmm, Opdrætter har lavet et kuld merer med samme forældrer og der måtte de
heller ikke kæmme dem.
Så Det med at jeg ikke må kæmme Rocke, Jeg må gerne klø ham på maven ?, ja
det må værer noget genetisk ?
Hvad ved jeg Han er en god kat

Jeg tror de har ret med Spot, for lige nu er Spot oppe på 2,7 kg.
Så de der 200g om ugen holder vist

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 18-07-10 18:57

Hæhe og nu løber de rundt i haven og leger fangeleg
Se det gør mig glad

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 18-07-10 20:28

Og hvorfor jeg så lige kalde det fangeleg ved jeg ikke
De skiftes pænt til at jage og blive jaget

Mvh Allan

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-07-10 21:37

"Allan G" <Allan_roskilde@hotmailfjern.com> skrev i meddelelsen
> Og hvorfor jeg så lige kalde det fangeleg ved jeg ikke
> De skiftes pænt til at jage og blive jaget
>
> Mvh Allan

Allan, det er så skønt at læse om dine dejlige katte - kunne du ikke tænke
dig et blive medlem her www.kattegale.dk.

Vi elsker at læse søde og sjove beretninger om de kære katte - og ikke
mindst se billeder.

Prøv at kigge forbi - du er hjertelig velkomen.

mvh Eva

Fra : Allan G

Dato : 19-07-10 11:57

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mindst se billeder.
>
> Prøv at kigge forbi - du er hjertelig velkomen.

Tak for indbydelsen, det må jeg se på.
Der sker desværrer ikke det store merer her på usenet.

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 20-07-10 15:53

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for indbydelsen, det må jeg se på.
> Der sker desværrer ikke det store merer her på usenet.

Nej, det er godt nok lidt skraldt med det efterhånden. Og det er det
samme i alle grupper jeg kommer i eller har kommeti. Enkelte er
fuldstændigt døde
Jeg syntes nu det var et skønt medie og jeg har godt nok lært mange
mennesker at kende som jeg aldrig ville have mødt uden.

Og forresten, Allan, så forstår jeg fuldt ud din glæde ved Spot og
Rockes fangeleg, netop den følelse af at så gik atter en sammenførsel
godt kan jeg tydeligt huske da Mows flyttede ind.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Allan G

Dato : 20-07-10 20:56

> [...]
>
> --
> Kate
>
> Husk en killing skal være minimum 12 uger før den tages fra sin mor,

Her idag har de såmænd vasket ører på hinanden

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 21-07-10 19:44

> Her idag har de såmænd vasket ører på hinanden

Det er bare så skønt

--
Kate

gerne ældre.