"tynd"gasslange
Fra : Jasper Ahrensbach

Dato : 15-07-10 00:22

Hej. Jeg har for nyligt købt et par gasblus. Det ene er et "normalt"
udendørs industriblus med normal slange. Det andet derimod, opdagede jeg,
bruger en tyndere slange.

Blusset er lavet i Tyrkiet. Slangen det sidder derpå er påtrykt noget med
Trelleborg og Kleber Industies. Derudover står der: High Pressure.

Det jeg er ude efter er en slags adapter, således at jeg kan bruge blusset
til en alm. 11 kg. Flaske. Slangen er af en smallere diameter end de
"normale". Sammen med de to blus medfulgte der en "Y" fordeler, men begge
studse er naturligvis beregnet til de alm. Slanger.

Men findes sådan en adapter overhovedet (fra smal til tykkere) og hvad med
det der high pressure... Kan en normal 11 kg levere dette?

Mvh.

Jasper Norman Ahrensbach

Fra : F.Syndergaard

Dato : 15-07-10 21:17

"Jasper Ahrensbach" <jasper@ahrensbach.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men findes sådan en adapter overhovedet (fra smal til tykkere) og hvad med
> det der high pressure... Kan en normal 11 kg levere dette?

Hej.
Jeg har fornylig selv stået med samme problem.
Det var heller ikke muligt for mig at finde en omsætter.
Men jeg fandt ud af at årsagen er at det ikke kan godkendes.
Løsningen er at du anvender godkendt slange.
Så¨skulle det gerne stå på blusset hvilket tryk det er beregnet til.
Dette tryk skal regulatoren levere.
Man ser tit dette problem med importerede campingvogne fra Tyskland.
Det er en god ide at tage dette seriøst af hensyn til sikkerhed og
forsikringsdækning.
Der står lidt om det her:
http://www.bp.com/liveassets/bp_internet/lpg/bp_lpg_denmark/STAGING/local_assets/downloads_pdfs/s/SIK_folder_2008.pdf

--
MVH.
Finni

Fra : Dan Andersen

Dato : 16-07-10 08:40

Fra : Craner

Dato : 09-08-10 06:39

"Jasper Ahrensbach" <jasper@ahrensbach.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men findes sådan en adapter overhovedet (fra smal til tykkere) og hvad med
> det der high pressure... Kan en normal 11 kg levere dette?

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar. men jeg købte en Weeber grill q100
som er beregnet til en lille gasflaske på 500 gram (tror jeg nok)
Jeg købte samme sted en slange med regulator der var beregnet til at montere
istedet for dåse slangen.
Prisen for regulator og slange var ca kr. 200,-

vh
Poul