Hundekamp
Fra : Pwh

Dato : 13-07-10 20:58

Fra : Dadyw

Dato : 14-07-10 07:43

Den 13-07-2010 21:57, Pwh skrev:
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28456

Øv, jeg mindes vores Kazan, da han var i den alder. Jeg glæder mig til
at se hvordan udviklingen af din Rottweiler. Han ser rigtig godt ud -
bred skalle, flotte aftegninger.
Hilsen
Leif

Fra : Pwh

Dato : 14-07-10 09:33

Dadyw, skrev:

> Øv, jeg mindes vores Kazan, da han var i den alder. Jeg glæder mig til
> at se hvordan udviklingen af din Rottweiler. Han ser rigtig godt ud -
> [...]

Takker
Ja Balder får megen ros for sit udseende og for sit rolige temperament.
En hundelufter på Engen sagde den anden dag at han ikke var så irrerternde
overgearet som de Labradorhvalpe han mødte for tiden, de kan også værer belastende

Jeg har store forventninger til ham da han helt tydeligt er mere intelligent end de to andre
hunde jeg har haft fra hvalp af. Tyson har nu altid været dum som et bræt
Men Angel har jeg da opfattet som rimeligt intilligent, Balder lærer bare hurtigere end dem begge.
Kan self også værer det er mig der er blevet bedre til at opdrage hvalpe

Jeg føler mig sikker på at der kommer en knaldgod hund ud af ham.
Allerede nu kan jeg mærke at han er meget nervefast, bliver ikke skræmt over fremmede ting.
Har hurtigt lært at komme når jeg kalder og går rimeligt pænt i snor,
jeg er også begyndt at træne ham i at gå uden snor så småt, og det går også fint.
Han holder sig også pænt hele natten allerede, og har sjældent smuttere indenfor.
Kan faktisk ikke rigtigt komme i tanke om noget negativt ved ham, meget behagelig hvalp

/Jens

Fra : oz3bto

Dato : 14-07-10 10:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28456

Skal nok blive sjovt hvis den får fat i en kat :P

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-07-10 12:06

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Skal nok blive sjovt hvis den får fat i en kat :P

Ih ja !!! Det ville da være lige til at dø af grin af

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 14-07-10 13:20

Tove Krieger, skrev:
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Ih ja !!! Det ville da være lige til at dø af grin af

Tove, du kender mig forhåbentligt godt nok til at vide at mine
hunde ikke får lov til at jage eller skade katte.
Balder gider nu ikke engang rigtigt drille min egen kat mere,
og om natten ligger de tit side om side og sover hos mig

Angel er han derimod blevet noget grovere overfor, bider hende i halen,
ørene, haserne, sideflæsket og hvad han ellers kan komme til
Det pudsige er at hun efterhånden finder sig pænt i det og sjældent muler ham,
han har nok fundet ud af at det kun er larm med hende, hun bider jo ikke rigtigt,
og så kan hun nok ikke stå for at han straks efter slikker hende i mundvigen

/Jens (hvis Balder ligger og fordøjer kyllingevinge)

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-07-10 13:34

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Balder gider nu ikke engang rigtigt drille min egen kat mere,
> og om natten ligger de tit side om side og sover hos mig

Nej, selvfølgelig ville du aldrig tillade den slags, men jeg synes bare at
det var noget pjat han lukkede ud. Han har jo selv kat. Jeg har desværre
bare en livlig fantasi, og kan se sådan en situation for mig, og det er ikke
rart.

> [...]
> rigtigt,
> og så kan hun nok ikke stå for at han straks efter slikker hende i

Det er utroligt hvad sådan en charmerende hvalp kan byde en voksen hund som
bare finder sig i det. Angel er jo godt klar over at han kun er et "barn"
med deraf følgende unoder, men jeg er ikke i tvivl om, at hun altid vil være
overhund når Balder vokser op, og det skal han nok også blive klar over hvis
han går for vidt. Angel er jo en god hund med et godt sind.

> /Jens (hvis Balder ligger og fordøjer kyllingevinge)

Godt at hans lille mave kan tåle det, for han har uden tvivl godt af det.

Fra : Pwh

Dato : 14-07-10 13:47

Tove Krieger, skrev:

> [...]
> bare at det var noget pjat han lukkede ud. Han har jo selv kat. Jeg
> har desværre bare en livlig fantasi, og kan se sådan en situation for

Mine hunde lærer fra start af at uprovokeret agrassiv opførsel ikke
er acceptapelt her i huset, forsvarer sig selv (og mig) har de nu lov til.
Mht katte havde jeg jo håbet at min egen havde opdraget lidt på Balder,
men det er højest blevet til lidt halvhjertet hvæseri, den er blevet gammel

> [...]
> at hun altid vil være overhund når Balder vokser op, og det skal han
> nok også blive klar over hvis han går for vidt. Angel er jo en god

Når han går over stregen får han en omgang, men den skarnsknægt
flytter jo den grænse for hver dag der går, og bliver samtidigt størrer.
Så jeg må nok indstille mig på nogle "slåskampe" der giver gnister
i løbet af de næste måneder
Bliver det for voldsomt må jeg self gå ind og dysse dem ned.

> Godt at hans lille mave kan tåle det, for han har uden tvivl godt af
> det.

Han trives helt utroligt godt på råfodring, fantastisk at sådan en hvalpemave
kan nedbryde sådan nogle kyllingeben, men kommer pænt ud som hvalpelort igen
Han render heller ikke og småskider mere som i starten, en gang om morgenen,
og en gang om aftenen kan som regel gører det nu, tyder jo på at fordøjelsen er iorden.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 14-07-10 13:13

oz3bto, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Skal nok blive sjovt hvis den får fat i en kat :P

Han har også en lille tøjkat han øver sig på

/Jens