Blodigt udflåd på tæve efter livmoderen er~
Fra : Ukendt

Dato : 13-07-10 19:53

Har en veninde, hvis hund lige har fået fjernet sin livmoder fornyligt pga.
underlivsbetændelse.
Den har dog ind imellem stadig noget tyndt og rødbrunt udflåd. Er det
normalt ?

Dyrlægen vil selvfølgelig blive spurgt, men tænkte at nogen herinde måske
vidste noget ?

Fra : Nana

Dato : 13-07-10 20:20

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt ?
>
> Dyrlægen vil selvfølgelig blive spurgt, men tænkte at nogen herinde måske

Hvad er "for nyligt"? I starten kan der vist godt være lidt flåd, efter hvad
jeg har hørt, men det skal ikke fortsætte. Ring til dyrelægen. Hellere i
morgen end i overmorgen. Med underlivsbetændelse skal man ikke risikere
noget, hverken hos dyr eller mennesker. Det kan gå lynhurtigt.

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-10 16:42

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i en meddelelse news:4c3cbc75$0$36563

> Hvad er "for nyligt"? I starten kan der vist godt være lidt flåd, efter
> hvad jeg har hørt, men det skal ikke fortsætte.

Tak for dit svar.
Fornyligt var i februar, så der burde jo ikke være mere nu og det er også
sjældent ( en eller to gange pr. måned ), at det forekommer, men dyrlægen
har været indover nu.
Vovsen har ikke feber, ´så det er ikke akut, men der kunne vbist ske en
sjælden gang imellem, at der gik betændelse i den lille rest livmoder, der
vist nok
sidder tilbage... ( livmoderhals måske...? )

Det kunne også bare være skedekatar, men det bliver tjekket nærmere, når den
sædvanlige dyrlæge er tilbage fra ferie.