Scandlines uhyrlige priser
Fra : Dan Andersen

Dato : 13-07-10 19:16

Da vi skal til til kontinentet her til sommer med campingvogn har jeg med
overraskelse konstateret, at Scandlines for det første har afskaffet
natbilletten Rødby-Puttgarten og for det andet forhøjet prisen ganske
kraftigt - så meget, at det faktisk kan betale sig at køre over
Storebæltsbroen istedet.. jeg bor i Nordsjælland, så det er med undren, at
det kan betale sig at køre den vej over. Og jeg har regnet på den længere
afstand og deraf forbundne benzinudgifter.
Selv med DCU rabat er det altfor dyrt....!

Og så kan jeg forøvrigt lige oplyse, at det er ca. 500 kr DYRERE at tage
over Rødby-Puttgarten ned at tage over den engelske kanal!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Jens Hansen

Dato : 13-07-10 20:29

"Dan Andersen" <
> [...]
>
> Og så kan jeg forøvrigt lige oplyse, at det er ca. 500 kr DYRERE at tage
> over Rødby-Puttgarten ned at tage over den engelske kanal!!!!!!!!!!!!!!

Ja, vi kunne også kun bestille en retur via DCU, og kun hjemturen måtte være
åben.
(Bestiller man via hjemmesiden så skal man sætte dato og tid på, og bliver
man så forsinket af en kø i tyskland så er den hjemtur tabt og en ny skal
købes, så lidt fordel er der stadig via DCU.
hvorfor det må være tid for en Femern bro, efter planen så er den klar i
2015 det skrev Ingeniøren i 2004
http://flyvbjerg.plan.aau.dk/News%20in%20Danish/Ingenioeren081104Femern.pdf

Vi må havde gang i den bro debat igen, så den kan blive bygget.

--

Hilsen
Jens

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-07-10 08:18

"Jens Hansen" <jensbh@BADgmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hilsen
> Jens
> (Næste gang så bliver det via Storebælt.)
Det er nu ikke helt korrekt med DCU billetten: Den er åben, så man kan komme
ud og hjem på valgfrie tidspunkter.
Planen for Fehmern bro/tunel er vedtaget, men at den skullevære færdig i
2015 er vist ønsketænkning. Mit gæt er, at der går mindst 10 - 15 år inden
der er en eller anden, der kan klippe snoren over.
Imellemtiden må vi andre betale fede overpriser eller tage alternative veje.
Men Scandlines bør vide hvorfor vi fravælger deres rute - så min opfordring
er at skrive en mail til dem på adressen: scandlines@scandlines.com og
fortælle hvorfor.
Det er den eneste måde hvorpå de får at vide, at de har mistet en kunde
grundet de høje billetpriser. Ellers sidder de blot på direktionsgangen og
vrider hænder og konkludere, at enn nedgang nok skyldes vejr, vind eller
økonomisk nedgang..

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-07-10 23:08

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Og så kan jeg forøvrigt lige oplyse, at det er ca. 500 kr DYRERE at tage
> over Rødby-Puttgarten ned at tage over den engelske kanal!!!!!!!!!!!!!!

Jamen de skal jo nå at tjene penge inden broen/tunnellen kommer, for de
praler jo af, at når først den kommer vil de også kunne sejle til
konkurrencedygtige priser, idet de så har afskrevet færgerne. Derved vil de
kunne matche priserne - også selv om de når ned omkring3-400 kr.
Tankevækkende.
I de "gode gamle dage" sejlede vi gerne via Gedser-Rostock. Det var dels
således, at det var billigere end via Rødby og kortere kørestrækning hvis
man skulle forbi Nürnberg. Samtidig havde de diverse tilbud på forskellige
tider af døgnet, hvor man sejlede med for ca. ½ pris.
Men efter at den anden aktør på ruten forsvandt og bedre veje via ruten over
Berlin fik mange til at ville denne vej, har de så nu skruet priserne op her
også, således, at det nu er væsentligt dyrere end via Rødby. Så de får
virkelig noget ud af det monopol, som det nu i mange år er lykkedes for dem
at bibeholde på Østersøen.

Kurt

Fra : Kurt Philipsen

Dato : 14-07-10 06:40

> [...]
>
> Og så kan jeg forøvrigt lige oplyse, at det er ca. 500 kr DYRERE at tage
> over Rødby-Puttgarten ned at tage over den engelske kanal!!!!!!!!!!!!!!

Hørt, hørt, hørt, kr. 102 EURO for bil og camping vogn one way,
Det er FRÆKT. Jeg kan flyve billigere til mange hovedstæder i EU.
Den Cognac, som koster 290 i Gova i charlottenlund (ellers dyrest i DK)
koster 350 ombord på en scanline båd.
Det bliver da mindst samme pris på en bro.
Frækt, frækt, frækt.
Et typisk monopol af aller værste slags.

--
Hilsen Kurt

Fra : Thore

Dato : 14-07-10 13:37

On Wed, 14 Jul 2010 07:40:22 +0200, "Kurt Philipsen"
<kurt123@live????.dk> wrote:

> [...]
>koster 350 ombord på en scanline båd.
>Det bliver da mindst samme pris på en bro.

Ja, priserne på cognac er altid dyr på broerne...:)

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 14-07-10 06:59

Dan Andersen wrote:
> [...]
>
> Og så kan jeg forøvrigt lige oplyse, at det er ca. 500 kr DYRERE at tage
> over Rødby-Puttgarten ned at tage over den engelske kanal!!!!!!!!!!!!!!

Selvom det er blevet uforskammet dyrt sparer du immervæk x antal timer
bag rattet og kan oven i købet hvile dig under ovetfarten når du skal
fra djævleøen til f.eks Berlin, i forhold til at køre udenom. Det er
værd at tage i betragtning når du har familie med mindre børn med.

/Lars

Fra : Dan Andersen

Dato : 14-07-10 08:05

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i
meddelelsen news:4c3d521f$0$278$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> djævleøen til f.eks Berlin, i forhold til at køre udenom. Det er værd at
> tage i betragtning når du har familie med mindre børn med.

Det er faktisk ikke ret meget længere. Jeg bor i Nordsjælland og der er 200
km til Rødby og 325 til den dansk tyske grænse. Mht. til hvile på færgen. I
princippet ja, men det er kun teoretisk.. med en bare halvfyldt færge så er
der ganske meget uro til hvil.

Og så kan jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet: Ro når man har
børn??? Ti.. hi..

Jeg vil give dig ret, hvis man skal til Berlin eller østover, men til
Østrig, Schweiz, Italien eller Frankrig kan det slet ikke betale sig.

Fra : Thore

Dato : 14-07-10 13:33

On Tue, 13 Jul 2010 20:15:57 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

> [...]
>
>Og så kan jeg forøvrigt lige oplyse, at det er ca. 500 kr DYRERE at tage
>over Rødby-Puttgarten ned at tage over den engelske kanal!!!!!!!!!!!!!!

En anden historie:
På vej hjem fra Sverige for 12 dage siden, besluttede vi at tage
HH-ferries fra Helsingborg til Helsingør i stedet for (som vi har gjort
i 10 år) at køre til Malmö og tage broen. Vi samlede hvad vi havde af
svenske kroner for at få dem brugt, Vi havde godt 500,-,,, Damen i buret
sagde: "820,- SEK"....(ca. 656,- DKK) for bil+campingvogn og to
voksne...så måtte MasterCard'et frem.... det er alt andet lige ca 165,-
kr/km... regner ikke med at Scandlines er billigere den vej...

Os med cv bliver bon'et alle steder...:(

Til sammenligning koster en tur over Öresundsbron 284,- for bil+cv (med
bropas)

Fra : Kurt Philipsen

Dato : 15-07-10 06:16

Hvad med et besøg på Bornholm.

kr. 1.565 for bil og campingvogn på færgen Køge - Bornholm og det samme
tilbage.

Jeg påtænkte at besøge Bornholms campingpladser. Men med en pris på
over kr. 3.130 for overfarten frem og tilbage skiftede jeg mening.

Nogen højere?

--
Hilsen Kurt

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-07-10 23:31

"Kurt Philipsen" <kurt123@live????.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg påtænkte at besøge Bornholms campingpladser. Men med en pris på
> over kr. 3.130 for overfarten frem og tilbage skiftede jeg mening.

Bornholm med cv kan med fordel gøres via en pakkerejse.
http://www.campingbornholm.dk/egenvogn.htm

http://www.nexocampbooking.dk/

http://www.familiecamping.dk/site/page.asp

Vi har været der et par gange på den måde, og i forhold til de normale
færgepriser er der mange penge at spare.
Sidste gang var vi på Sannes familiecamping uden for højsæsonen og gave godt
2200 for 1 uge med 2 voksne og incl. hurtigfærgen fra Ystad til Rønne.
Øresundsbroen blev forceret med bropas til halv pris.
Det koster vist 2695 kr. nu - men er betalbart.

Kurt