bmw r1150r HJÆLP
Fra : Pele

Dato : 12-07-10 08:33

Her sådan en mc, men synes der er kommet en lyd .

Når man sætter tænding på kommer denne swiff lyd, som vist er bensinpumpen
der smider et skvæt ind i motoren.

Men igår da jeg rullede en tur i varmen, syntes jeg lyden var der når jeg
kørte.

Kan det være benzin pumpen der er ved at stå af (lejet ?) eller har nogle
med samme MC oplevet det samme og kan komme med en god forklaring - ide ?

Mvj

Fra : Jørn

Dato : 12-07-10 12:44

"Pele" <Pele@brasilienmodspam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med samme MC oplevet det samme og kan komme med en god forklaring - ide ?

Når du drejer nøglen til tænding laver benzinpumpen tryk på
indsprøjtningsdyserne og stopper så. Når du trykker på startknappen starter
pumpen med at lave konstant tryk på dyserne, så længe der er tænding på og
impulser fra tændingen.
Hvis du synes at din pumpe lyder anstrengt bør du måske skifte
benzinfilteret som ligge i tanken. Her bør du have en sagkyndig med, så
måske du lige skal se i servicebogen om det er skiftet. Det bør ske med 2
års mellemrum.
Pumpen skal altså sige en lille smule.
MVH Jørn

Fra : Pele

Dato : 12-07-10 13:13

"Jørn" <jlu@gvdnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benzinfilteret som ligge i tanken. Her bør du have en sagkyndig med, så
> måske du lige skal se i servicebogen om det er skiftet. Det bør ske med 2

Ok må lige tjekke service bogen, ellers må den forbi en prof.

Mvh
Pele

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 12-07-10 16:01

Den 12-07-2010 14:12, Pele skrev:

> Ok må lige tjekke service bogen, ellers må den forbi en prof.

Hvor meget benzin havde du på?. Pumpen kan larme mere når det er varmt.
Og i den hede vi har kan benzinen næsten koge. Så prøv med fyldt tank og
se om ikke dette hjælper. Min K-model kan næsten skrige med lav
tankstand og kørsel nede syd på.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 15-07-10 20:57

Pele skrev:

> Ok må lige tjekke service bogen, ellers må den forbi en prof.

80% af de ting man kan høre på sit køretøj er ikke eksisterende!

Find en anden BMW med indsprøjtning 'på tanken/gaden/udflugtspunktet' og
'parallel-lyt' før du bruger tungt indtjente penge på noget!

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-07-10 16:23

> [...]
> med samme MC oplevet det samme og kan komme med en god forklaring - ide ?

Er du sikker på at det ikke bare var blæseren der gik igang? Det gør den
jo nemt når det er så varmt som det er nu. Det plejer dog ikke at være
en helt så høj hvinende lyd som benzinpumpen.

Mvh. Martin

Fra : KentBM

Dato : 12-07-10 23:06

Den 12/07/10 17.23, Martin Sørensen skrev:

> Er du sikker på at det ikke bare var blæseren der gik igang? Det gør den
> jo nemt når det er så varmt som det er nu. Det plejer dog ikke at være
> en helt så høj hvinende lyd som benzinpumpen.
Hvilken blæser? En R1150R er luftkølet og har ingen blæser.

--

Kent

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-07-10 23:11

> Hvilken blæser? En R1150R er luftkølet og har ingen blæser.

My bad - jeg er så vant til kedelige R4 japanere at jeg ikke lige havde
tænkt den tanke. Men nu du nævner det, så kan jeg godt se den for mig at
den ikke har vandkøling, da det jo er en af deres boxer-modeller.

--
Mvh. Martin

Fra : Hans Posselt

Dato : 13-07-10 21:54

"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænkt den tanke. Men nu du nævner det, så kan jeg godt se den for mig at
> den ikke har vandkøling, da det jo er en af deres boxer-modeller.

Og alligevel-- man kan faktisk godt få en blæser til en BMW boxer. De er vel
mest beregnet på deres policemodeller, som kører meget by- og kolonnekørsel.
MVH Hans

Fra : Armand

Dato : 15-07-10 20:59

Martin Sørensen skrev:

> My bad - jeg er så vant til kedelige R4 japanere at jeg ikke lige havde
> tænkt den tanke. Men nu du nævner det, så kan jeg godt se den for mig at
> den ikke har vandkøling, da det jo er en af deres boxer-modeller.

Den kunne jo være pimpet i bedste VW/Porsche -style

--
Armand.