DAMNIT - så blev det storebros tur i grøft~
Fra : Martin Poulsen

Dato : 09-07-10 23:35

Min storebror havde ikke kørt på hans nyindkøbte Kawasaki 750 i ca 14
dage p.gr.a. en skæreskade i koblings hånden, og sidste torsdag ville
han liiiige prøve om han kunne køre igen

så han tog blot hjelmen på, og begav sig på en kort køretur rundt i
nabolaget(på landet) - en 4-5 km tur for at se om hånden var kommet
sig. Han havde ingen køredragt på. Han regnede vel med at han var
hjemme indenfor 10 minutter.

Ca 800 meter hjemme fra(altså næsten hjemme igen) kom en billist på en
smal landevej for langt over midten, og brormand måtte undvige ud i
højre rabat. Her kunne han ikke holde MC'en(Farten 80-90) og han måtte
ned at ligge.

Det var midt i en kurve, så han gled tværs over vejen, ned af en 1½-2
meter skrænt og ned på en kornmark.

Billisten stoppede heldigvis og fik alarmet 112, og bror kom på
sygehuset.

Resultat :

2 brækkede ribben, højre skulderblad brækket, venstre håndled brækket,
venstre tommelfinger brækket, efterfølgende opereret og isat ståltråd
til at holde sammen på bruddet, brækket venstre ankel, og store dybe
asfalt eksem på højre arm, startende over kravebenet og slutter midt
på underarmen.

Og iflg. min mening er han endda sluppet billigt!!!!! Det er utroligt
han ikke var mere medtaget - trods alt - ingen indre blødninger eller
noget..!!

Hjelmen har taget en del af skraldet heldigvis!!

Så pas nu på derude - jeg ved godt man altid siger det - og mener det
mere eller mindre, men der er altid nogen andre i trafikken som ikke
holder ordentlgt øje...en billist der SMS'er, eller skruer på radioen

Sry for det lange post, men jeg KAN ikke lide at se i avisen at der er
sket endnu et dødsfald p.gr.a. en båtnakke der ikke ser sig for.

Min far døde på MC - hans egen skyld - ingen hjelm!!!

SÅ PAS NU PÅ!!!!!!!

Smirge
aka
Martin Poulsen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 10-07-10 06:09

Den 10-07-2010 00:34, Martin Poulsen skrev:

> SÅ PAS NU PÅ!!!!!!!
>
> Smirge
> aka
> Martin Poulsen

Godt han slap forholdsvis heldig fra ulykken.

Desværre fik vi endnu engang bekræftet, at ulykker ofte sker på den
lille tur hvor man bare lige ..., og derfor ikke behøver at tage alt
udstyret på.
Mon ikke han husker det næste gang.
Jeg har selv prøvet turen for mange år siden og da fik jeg lært lektien.
Hilsen Matthias

Fra : Armand

Dato : 15-07-10 20:47

Matthias H. Matthiessen skrev:

> Desværre fik vi endnu engang bekræftet, at ulykker ofte sker på den
> lille tur hvor man bare lige ...

Som af mig flere gange citeret fra en efterhånden forglemt kilde:
"risikoen for uheld er størst indenfor en radius af 4 km fra hjem og
arbejdsplads, samt på vejen mellem disse to lokaliteter"

> ....og derfor ikke behøver at tage alt udstyret på.

"Bare lige op for enden af vejen"
har adskillige lemmer, kranieskader og selv dødsfald på samvittigheden =

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 10-07-10 12:02

"Martin Poulsen" <martin@xxxpramjagt.dk> skrev i en meddelelse

> SÅ PAS NU PÅ!!!!!!!

Hej Martin.

Godt at det ikke gik værre og tak for dit indlæg.

Jeg kører på job hver dag og kampsveder i udstyret; men vil jo have det på.

Så sent som i dag var jeg lige nede og handle - kørte i shorts og sandaler -
og stille og roligt.

Dit indlæg får mig forhåbentligt til altid at køre med udstyret.

Hilsen til din bror med god bedring.

Mvh.

KD

Fra : Hekto

Dato : 10-07-10 11:02

On 10 Jul., 13:01, "Knud Dam" <danteknikdetteskalv...@get2net.dk>
wrote:

> [...]
> og stille og roligt.
>
> Dit indlæg får mig forhåbentligt til altid at køre med udstyret.

Det var en ordentlig omgang; men dragt, handsker o.s.v. havde nok
reddet ham fra asfalteksem; men ikke nødvendigvis for brækkede ribben,
skulderblad, arm m.m. Så længe man er nødt til at bevæge sig i dragten
kan den ikke beskytte imod alle knubs; men asfalteksem og diverse
kødsår gør det langt fra mere behageligt at have brækket knoglerne.

--

Hekto

Fra : oz3bto

Dato : 10-07-10 22:49

> [...]
> sket endnu et dødsfald p.gr.a. en båtnakke der ikke ser sig for.
>
> Min far døde på MC - hans egen skyld - ingen hjelm!!!

Godt at høre at han klare den med div. knubs

Men netop det er også grunden til at jeg ALDRIG køre ud af indkørseln uden
som min at have hjelm handsker kørejakke (solid stof med div paddings)
bukser og støvler .. også selvom det er 30 + grader

Fra : Kurt E. Jensen

Dato : 11-07-10 15:55

Hej alle.

Jeg har osse' lært det, med at ta' hele udstyret på, fik højre ben knust i
Jan, 2001, det bar osse' BÅTNAKKE som ikke overholdt sin vigepligt, lige ud
over fortorvet ud foran mig.
Så idag selv i varmen det hele på, varmt ad h. til særlig når men holder for
rødt.

Kurt J.
Odense.

Fra : OFH

Dato : 11-07-10 16:17

"Martin Poulsen" <martin@xxxpramjagt.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> sket endnu et dødsfald p.gr.a. en båtnakke der ikke ser sig for.
>
> Min far døde på MC - hans egen skyld - ingen hjelm!!!

Ja det er ellers stof til eftertanke....... jeg har lige kørt en LILLE tur
her i Odense kun iført sandaler og shorts. Skulle BARE lige prøve om den
Moto Guzzi som jeg lige havde skruet på nu også virkede. Sådan en Guzzi
California er en tung og doven sag i forhold til min Blackbird, så den gik i
stå da jeg forsøgte at sætte igang i et vejkryds. Forøvrigt til stor moro
for de besøgende i Zoologisk Have lige ved siden af. :-/

Hilsen Ove CBR XX
Ps. Tænk hvis nu Guzzi'en havde lagt sig ned på siden over mine smukke bare
ben i sandaler.

Fra : Anders Majland

Dato : 12-07-10 14:06

> ... en LILLE tur ... kun iført sandaler og shorts. Skulle BARE lige ...

Ja den er quotet lidt sammen - men dækker rigtig mange gange asfalt eksem

En anden reminder - trafikanter der kører iforståeligt langsomt ...

Jeg fik i bil idag lige testet ABS'en fordi den bil der kørte langsomt foran
pludseligt slog venstre blinker til idet jeg var ved at overhale ham. Var
blinket ud og trukket ud i god tid og kørte indenfor 10% af
hastighedgrænsen. Heldigvis blinkede han i så god tid så jeg nåede at stoppe
for ham men havde jeg kørt på mc eller blot lidt stærkere så havde jeg ramt
ham ... På regnvåd vej kan jeg ikke bremse pakæslet som en bil med gode dæk
og ABS ...

Men god bedring til storebror - vi har nok alle lige skullet en lille tur
uden alt udstyret ....
--
/A

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-07-10 18:28

Den 12-07-2010 15:06, Anders Majland skrev:

> [...]
> stoppe for ham men havde jeg kørt på mc eller blot lidt stærkere så
> havde jeg ramt ham ... På regnvåd vej kan jeg ikke bremse pakæslet som

Netop af den grund overhaler jeg aldrig hvor der er mulighed for
venstresving.

/Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 12-07-10 21:08

> Netop af den grund overhaler jeg aldrig hvor der er mulighed for
> venstresving.

Der var kort før en sidevej til højre (så underbevistheden havde nok
konkluderet at han nok skulle ned af den - han var kørt ud foran et par km
før og jeg langsomt vandt ind på ham).

Men der var en indkørsel til venstre jeg ikke havde set ... Og altså årsagen
til at han havde sat farten ned at han ledte efter den ....

/A

Fra : Armand

Dato : 15-07-10 20:51

OFH skrev:

> Ja det er ellers stof til eftertanke....... jeg har lige kørt en LILLE
> tur her i Odense kun iført sandaler og shorts. Skulle BARE lige prøve om
> den Moto Guzzi som jeg lige havde skruet på nu også virkede.

Netop testkørsler på fremmede eller reparerede motorcykler burde
foranledige hele baduljen af beklædning: Hvad hvis du under testen
opdagede at du alligevel havde glemt at montere bremsen? =

--
Armand.

Fra : Martin Poulsen

Dato : 14-07-10 11:13

Storebroderen beder mig hilse og sige tak for alle de "god bedringer"
der er skrevet :D

Han kommer ikke til at kunne gå i 3 mdr da der er en knogle i foden
der er brækket, og den må under ingenomstændigheder blive udsat for
vægt inden den er groet sammen...så det er kørestol resten af sommeren
:(

Surt, surt surt.....

Martin