Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dias projektor
Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-07-10 10:31

Hej.

Er det helt umuligt at købe en ny diasprojektor i Danmark??

En søgning på edbpriser.dk gav intet resultat.

Kunne sagens købe en på ebay, men den kan jo være raslet fra hinanden inden
den kom
frem.

Jeg har en gammel Leitz, som går amok, så snart strømmen sluttes til den.
Den kan gøre 50 billeder igennem, hurtigere end man kan opfatte motivet.

Elmer

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-07-10 10:38

Elmer Fjort <whoknows@whocares.dk> wrote:

> [...]
> Den kan gøre 50 billeder igennem, hurtigere end man kan opfatte motivet.

prøv hos din lokale fotohandler .. engang imellem har de noget stående
på lageret som de hellere end gerne vil af med...

/thomas

Fra : Elmer Fjort

Dato : 09-07-10 11:43

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> prøv hos din lokale fotohandler .. engang imellem har de noget stående
> på lageret som de hellere end gerne vil af med...

Det vil jeg gøre næste gsang jeg kommer forbi.

elmer

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-07-10 10:49

Elmer Fjort wrote:
> [...]
> Den kan gøre 50 billeder igennem, hurtigere end man kan opfatte motivet.

Der kommer ikke mange ud brugte heller, så jeg tror, de fleste beholder
dem og sætter dem ind i bunden af skabet, - det kunne jo ske, at de
pludselig gerne ville se de gamle billeder.... - Og jeg vil da heller
ikke sælge min egen.:)

Der er et par stykker her på QXL, så det kunne jo være en mulighed...
http://www.qxl.dk/pris/kamera-fotoudstyr/lysbilledapparater/l/cn43543/

mvh. Erik Richard

Fra : Steffen

Dato : 09-07-10 11:56

> [...]

> Den kan gøre 50 billeder igennem, hurtigere end man kan opfatte motivet.

Der er nogle forskellige til salg og på lager hos Pixmania:
http://www.pixmania.com/dk/dk/848/xx/xx/3/1/criteresn.html

Det var bare den første jeg fandt, der kan sagtens være flere.

mvh
steffen

Fra : piradio

Dato : 09-07-10 07:56

On 9 Jul., 11:31, "Elmer Fjort" <whokn...@whocares.dk> wrote:
> [...]
> Den kan gøre 50 billeder igennem, hurtigere end man kan opfatte motivet..

Hvilken model er din gamle Leitz, det kunne måske være værd at
reparere en god projektor.

mvh
Thorbjørn

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-07-10 17:19

On Fri, 9 Jul 2010 11:31:19 +0200, "Elmer Fjort"
<whoknows@whocares.dk> wrote:

> [...]
>Den kan gøre 50 billeder igennem, hurtigere end man kan opfatte motivet.

Det her er selvf et skud i tågen men hvis du gider at scanne dinne
dias inf og køben en projektor så fungere det stort set ens - ha hvis
du køber en hd projektor er det sikkert bedre og frem for alt så er
det lydløst ...

Fra : Elmer Fjort

Dato : 11-07-10 21:50

"Bo M Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dias inf og køben en projektor så fungere det stort set ens - ha hvis
> du køber en hd projektor er det sikkert bedre og frem for alt så er

Jeg har været igang med at scanne diasene ind, men desværre døde
harddisken undervejs, så
så det hele skal om igen. Og da jeg i sin tid monterede billederne i
rammer med glas, så skal det hele pilles fra hinanden
for at få billedet ud til scanning, og så monteres igen.
Et kæmpe arbejde, som jeg må indrømme at jeg ikke rigtig gider.

Elmer