Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat i Indien
Fra : Henrik subsea

Dato : 08-07-10 16:40

Hej her inde
jeg skal til at arbejde i Indien for mit firma, saa kommer skatten jo
ind.
er der nogen her inde som kan sige om jeg skal betale skat i indien og
i Danmark
jeg vil arbje 28 i Indien og bo i Danmark i 28
http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1720113
saa vidt jeg kan se skulle den skat jeg betaler i Indien vaere nok
paa forhaand tak
Henrik

Fra : alexbo

Dato : 09-07-10 00:07

"Henrik subsea" > skrev

> [...]
> http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1720113
> saa vidt jeg kan se skulle den skat jeg betaler i Indien vaere nok

Dit link viser et memorandum angående henstand, jeg tror du skal kigge på
ligningsvejledningen.
Dine 28 her og der fortæller ikke ret meget, jeg går ud fra at det er 28
dage men er det i flere år eller i 5 mdr.
Om du er over halvdelen af året i Indien f.eks. har betydning.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=102356&chk=201073#pos

Du har stadig bopæl i Danmark så den danske skat slipper du ikke for, men
den kan nedsættes.

Hvad er det i memorandummet det får dig til at mene du ikke skal betale skat
i Danmark?

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik subsea

Dato : 10-07-10 16:22

On Jul 8, 8:07 pm, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> [...]
> den kan nedsættes.
>
> Hvad er det i memorandummet det får dig til at mene du ikke skal betaleskat

Hej Alex
PT arbejder jeg i Brasslien og her skal jeg kun betale skat her nede,
jeg skal ikke betale noget der hjemme
jeg arbejder offshore 28 dage i Brasslien og 28 dage -rejse dage der
hjemme
Jeg skal over paa en ny rig som arbejder i Indien og ja saa skal je se
om jeg er lige saa heldig som her nede :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 13-07-10 16:04

Henrik subsea skrev den 09-07-2010 00:40:
> [...]
> http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=1720113
> saa vidt jeg kan se skulle den skat jeg betaler i Indien vaere nok

Du kan nok ikke skattefritages efter §33a i ligningsloven, da du ikke
overholder 42dages-reglen pr. løbende 6 måneder.

Undersøg dobbeltbeskatningsaftalen med Indien om der er nogen særregler
om omkring olieplatforme.

Du bør endvidere undersøge muligheden for at få rejsefradrag, såfremt du
selv skal betale for kost&logi.
Og befordringsfradraget kan du få indskrevet dine flybilletter (dog ikke
første klasse), såfremt du selv selv betaler dem.

privat indlæg med alle de forbehold du kan forestille dig.
--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til