Cykelholder bag på CV
Fra : Niels

Dato : 08-07-10 16:26

Vi vil gerne have vores cykler med på tur.
Når grejet er læsset på CV i bagenden og med en tom gasflaske foran, så har
jeg et kugletryk på 75 kg.

Hvis vi monterer en cykelholder på trækket og sætter to cykler på, så vil
vægten forøges med ca 40 kg.

Jeg vil derfor gerne have en cykelholdet monteret bag på CV. Så kan noget
af grejet evt. flyttes fremad i CV.

Jeg har hørt en del som fraråder mont. af cykler bag på CV, fordi man
risikerer at man kommer i slinger. Andre som har een monteret siger, at det
ikke er noget problem.
CV er monteret med en ALKO-kobling.

Er der nogen som kan give et godt råd ????

mvh. Niels

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-07-10 18:27

"Niels" <nsn@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det ikke er noget problem.
> CV er monteret med en ALKO-kobling.
>
> Er der nogen som kan give et godt råd ????

Cykler på taget af bilen. Bilen bliver tungere og har bedre fat i
campingvognen. Been there, got the t-shirt :)

--
Per

Fra : Anders Majland

Dato : 02-08-10 13:05

> Jeg har hørt en del som fraråder mont. af cykler bag på CV, fordi man
> risikerer at man kommer i slinger.

> Er der nogen som kan give et godt råd ????

Kender også nogen der købte en vogn med skinner til cykler bagpå - det var
ikke stabilt. Nu har de cyklerne på et stativ foran gaskassen og bruger kun
det bagerste cykelstativ til vasketøj ,,,,