Canon Pixma mp110
Fra : Krag

Dato : 08-07-10 21:00

Har problemer med min printer den skriver "put in cartrigte" . Det må være
printerhovedet den ikke længere kan se . Er der nogen der ved hvad der kan
være galt eller hvor jeg evt. kan få den repareret ? Jeg er meget glad for
den printer fordi man kan få en ny patron for 10 kr.
Bo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-07-10 23:03

"Krag" <krag@youmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> være galt eller hvor jeg evt. kan få den repareret ? Jeg er meget glad for
> den printer fordi man kan få en ny patron for 10 kr.

Glem alt om at reparere en printer. Hvis du kan finde nogen, som i det hele
taget kan/vil, så vil det blive for dyrt.
Her kan du læse en del om forskellige fejl på en magen til din og der er
også noget om cartridge ca. ved midten af tråden.
Jeg opfatter i øvrigt et cartridge som værende en af patronerne, som der nok
er et problem med.

http://www.fixyourownprinter.com/forums/printer/31125

Ellers er der masser af diskussioner på nettet om samme problem:

http://www.google.dk/#hl=da&q=pixma+mp110+cartridge+jammed&aq=1&aqi=g1&aql=&oq=pixma+mp110+c&gs_rfai=&fp=bccf22bf72e35f2c

Måske kan du finde noget der.

Lykkes det ikke så køb en ny. Glem alt om reparation. Lad være med at købe
de billigste - de er dyrest i drift.
Hvis du gerne vil have Canon igen, så må du ikke vælge en model mindre end
mp550, for så bliver de dyre i drift.
I Tyskland kan man også købe billige patroner til de nye modeller. Uden
chip, hvor man selv flytter chippen over på en ny patron er billigst, men
man kan få dem med chip fra ca. 20 kr. stykket. Derudover kan man også købe
nogle sæt, som man selv kan fylde op. Der får man nogle særlige patroner,
som man kan fylde flere gange, og efter en genfyldning slukker man printeren
og tænder den igen - så er blækmålerne resat.
Jeg købte for nylig via Ebay patroner til min mp990 til ca. 20 kr. stykket
med chip og incl. forsendelse.
Det er vist samme patroner der bruges til mp550. Der er bare ikke så mange i
den som i mp990.

Kurt

Fra : Krag

Dato : 09-07-10 13:08

> [...]
> i den som i mp990.
>
> Kurt Ja du har nok ret ,jeg må ud og kikke efter en ny printer . Tak for

Bo