Spørgsmål om hund i snor på strand
Fra : Søren

Dato : 07-07-10 15:02

Hej

Har siddet og læst forskellige steder om hund i snor på strand.
bla her: http://www.hunde-info.dk/page33.shtml

Det fremgår tydeligt at hunde altid skal være i snor på strand i perioden
april til september. Så hvis jeg kommer på en privat ejet strand, og går
igennem (hvilket jeg har lov til) skal min hund være i snor.

Mit spørgsmål er: I samme periode, april til september, skal ejeren af
strandstykket... skal hans hund også være i snor... eller må han lade den
løbe frit, fordi han ejer strandstykket ? Hvordan er reglerne?

mvh.,
Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-07-10 08:38

"Søren" <a@a.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> strandstykket... skal hans hund også være i snor... eller må han lade den
> løbe frit, fordi han ejer strandstykket ? Hvordan er reglerne?

Generelt vil jeg da sige det sådan, at man ikke kan diktere ejeren, hvordan
han skal holde hans hund, så længe de befinder sig på hans enemærker. Det
vil i hvert fald være mit udgangspunkt.

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 08-07-10 10:31

Ikke at jeg ved det med bestemthed, men der er ingen strande der er helt
private, der er noget med nogle meter fra strand kanten, der er der fri
passage, så mit bud vil være, ja, du skal holde den i snor.

Men når det er sagt, så løber min da også frit, hvis det er langt fra andre
mennesker, men det gør det ikke lovligt

Hanne/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-07-10 09:04

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men når det er sagt, så løber min da også frit, hvis det er langt fra
> andre mennesker, men det gør det ikke lovligt

Hej Hanne

Det med at " Der er nogle meter "... Fritager rent faktisk, hunden for
snor.. For det er Kun på stranden, hunden skal være i snor.... I vandkanten,
og i klitrækkerne må den gerne være trådløs.... Loven gælder, så at sige kun
for, at hunden ikke må genere strandgæsterne.. Altså ikke pludseligt må stå
og savle en solbader ned af ryggen. Eller pludseligt springer tværs over
tæppet med strandmiddagen... Selv om det for andre sikkert ville kunne
virke vældigt morsomt, tror jeg selv jeg, ville blive mindre begejstret for
sand på æggemaden )....

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 09-07-10 18:58

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikkert ville kunne virke vældigt morsomt, tror jeg selv jeg, ville blive
> mindre begejstret for sand på æggemaden )....

Hej Benny
du skulle vel ikke have det på tryk så vil jeg printe det ud og
have i lommen.

Min kunne aldrig finde på at kontakte nogen som helst på en strand, her er
det kun mig, bolden og vandet der tæller, hun sanser intet andet

Hanne/ hvis hund er meget træt og meget våd efter strandturen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-07-10 07:09

> [...]
> det kun mig, bolden og vandet der tæller, hun sanser intet andet
>
> Hanne/ hvis hund er meget træt og meget våd efter strandturen

Mener faktisk, hvis du følger det link, der blev givet lidt tidligere i
tråden, så står det vist der, sort på hvidt.... Så stranden kan vel i
praksis oversættes således, at så længe du og hund er i det våde sand, må
den være trådløs... Fra det hvide sand, og til første klitrække, så er der
kommet ledning på remoten.

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 12-07-10 06:57

> [...]
> den være trådløs... Fra det hvide sand, og til første klitrække, så er der

Tak, Benny jeg prøver lige linket igen, men den måde du stiller det op på,
forstår selv jeg,

Hanne/ som åbenbart slet ikke gør noget ulovligt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-07-10 07:59

> Tak, Benny jeg prøver lige linket igen, men den måde du stiller det op på,
> forstår selv jeg,
>
> Hanne/ som åbenbart slet ikke gør noget ulovligt

Nej det lyder som om du er på lovens side

M.V.H....Benny..

Fra : Søren

Dato : 08-07-10 11:09

Fandt selv svaret:

I perioden 1. april - 30. september skal hunde føres i snor på stranden.
Denne regel gælder for alle.
'Private' strande og offentlige strande.

Søren