Portadresser og Programering af K8055 ?
Fra : Knagsted

Dato : 06-07-10 10:10

Hej
Jeg har anskaffet mig et vellemann-kit K8055 en I/O Port.
Da jeg i de glade ZX dage i sidste århundrede programmerrede lidt til
husbehov og også legede med styring via I/O port.Så var tanken at jeg
indtil videre vil prøve at skrive de første spæde programmer i noget
der ligner de ældgamle Basic (Z80) da det er det eneste jeg kan ige
nu. Tanken er senere at vælge et nyere , men jeg må starte et sted ,
da det er længe siden jeg har programmeret.
Mit store problem lige nu er hvordan jeg får magten over de
forskellige porte.Så er der nogen der kender port adresserne eller
hvor jeg kan finde dem er jeg meget interesseret,
Desværre har Vellem ingen porttabel og de har været meget nærig med
bare en af portadresserne.
På længere sigt er det meningen at jeg skal fjernstyre nogle
funktioner i sommerhuset over nettet og med K8055.
Hvis der ligefrem er nogen der har egne erfaringer med K8055 i basic
er jeg også meget interesseret.

Mhv
Knagsted

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 08-07-10 07:44

Det kommer jo for det første an på hvilket programerings sprog du ønsker at
gøre brug af.

Men de har jo lavet en Dynamic Link Library (DLL) K8055D.DLL som du vil
kunne gøre brug af i de fleste programerings sprog til windows.
Hvor efetr du så vil have nogle funktions kald du nemt kan gøre brug af der
tager sig af resten så som

SetDigitalChannel
ReadDigitalChannel
ReadAnalogChannel
SetAnalogChannel
Osv.

Fra : bld

Dato : 15-07-10 14:00

On 8 Jul., 08:44, Kim M. Jørgensen <kj-remo...@gidion.dk> wrote:
> [...]
> kunne gøre brug af i de fleste programerings sprog til windows.
> Hvor efetr du så vil have nogle funktions kald du nemt kan gøre brug af der

Nu hvor du nævner fjernstyring via internettet, så kunne det være at
dette kunne have din interesse :)
http://bld-live.dk/wordpress/2010/07/12/remote-and-alarm-for-velleman-k8055/

Jeg er i fuld gang med at lave et program som både kan tænde og slikke
de 8 digitale udgange, og som vil være i stand til at overvåge begge
analoge inputs og de 5 digitale inputs. Samtidig vil det så være
muligt at sætte nogle regler op for alarmerne, og det vil så være i
stand til at enten advare dig via email eller sms hvis der skulle ske
noget.

mvh bld

Fra : Knagsted

Dato : 18-07-10 11:42

On 15 Jul., 22:00, bld <michael.andre...@gmail.com> wrote:

> [...]
> muligt at sætte nogle regler op for alarmerne, og det vil så være i
> stand til at enten advare dig via email eller sms hvis der skulle ske

Hej Kim
Det er uartigt ikke at svare når man har spurgt , synes jeg men jeg
har har været forhindret.
Men det lyder meget interessant for mig og lige begyndt at sætte mig
ind i VB men det er længe siden jeg lavede et par små programmer til
ZX så for mig er det en helt ny verden. Jeg vil studere siden nærmere.
Må jeg skrive direkte til den email du bruger her ?

Mhv
Knagsted

Fra : Knagsted

Dato : 23-07-10 06:26

On 18 Jul., 19:41, Knagsted <knagste...@gmail.com> wrote:

> [...]
> ZX så for mig er det en helt ny verden. Jeg vil studere siden nærmere..
> Må jeg skrive direkte til den email du bruger her ?

Hej Kim
Jeg vil lige sige at jeg følger meget intereseret med i projectet for
det er lige hvad jeg havde tænkt mig.
Dog er jeg jeg Linux Ubuntu bruger men har mulighed for at køre
Windows for K8055.Jeg kan styre
min fjerne PC med webcam og har fuldt herredømme over den fjerne PC
lige undtaget log ind ved reboot.
Så oprindelig var min tanke at køre K8055 under Ubuntu og derfra
remote-control og styre forskellige funktioner.
I rigtig mange år har jeg arbejdet med electronic styring . radio
måling.På hobbyplan og i job på mekanisk side. Men electronic har
ligget lidt stille i et par år.
Det var lidt om mine ideer og baggrund.

Mhv
Michael Knagsted