Problem PC fra Aldi, PC Medion P4360 (MD83~
Fra : Pjerrot

Dato : 05-07-10 14:30

Hej,

Det var en slem skuffelse at åbne en PC fra ALDI, P4360 til kr.
5500,-. Jeg ville have opgraderet den med et ekstra grafikkort. Den
alt for lille strømforsyning gør den til et potentielt problem.

Der er kun et PCIExpress stik på bundkortet Det ekstra grafikkort,
HD557, koster ca. kr. 650,- Grafikkortet kan køre med Crossfire. Men
det er helt udelukket med kun et PCI Express stik på bundkortet.

Jeg havde fået et godt indtryk af Alt-Om-Data's (AOD) anmeldelse fra
21. maj. 2010, http://www.altomdata.dk/multimediecomputeren_er_ogsaa_til_spil.
Artiklen kan man ikke søge på fra AOD egen hjemmeside, men linket
kommer frem i på ALDI's annonce, http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_21/OFF01.SHTML
Det står hen i det uvisse om det er bestilt arbejde.

Strømforsyninger er så skrabet, at den er klart underdimensioneret og
vil stå af efter nogen tid. Det er retur og pengene tilbage.

/Jan

Fra : co@ch [4130]

Dato : 06-07-10 22:06

"Pjerrot" <janrou@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Strømforsyninger er så skrabet, at den er klart underdimensioneret og
> vil stå af efter nogen tid. Det er retur og pengene tilbage.

Jeg har ment det i årevis og har da også sagt det fra tid til anden....men
fået over snotten hver gang
Folk vil bare ikke forstå det.
Man køber ikke OK PC'er i supermarkedet :-/

Mærkevare PC'er er manipuleret i en sådan grad at de kan køre problemfrit,
lige indtil den skal presses til at lave lidt.

Underdimensionerede strømforsyninger: Jeg tror det skaber mindre problemer
hardwaremæssigt, og producenten får færre PC'er retur til reparation.

Jeg har repareret adskillige Acer, Packard Bell, HP osv. PC'er.... alle med
ydelsesproblemer
Der skal ofte en større ændring til før maskineriet kører OK.

Byg din PC selv...det skaber mindst problemer..... men tingene skal stadig
passe sammen

mvh
Bri@n

Fra : W@

Dato : 07-07-10 00:40

> [...]
> Der skal ofte en større ændring til før maskineriet kører OK.
>
> Byg din PC selv...det skaber mindst problemer..... men tingene skal stadig

Problemet er at folk ikke sætter sig ind i hvad de køber, ikke hvor de
køber det.
W@

Fra : Kenneth

Dato : 07-07-10 09:03

co@ch [4130] wrote:
> Jeg har ment det i årevis og har da også sagt det fra tid til
> anden....men fået over snotten hver gang
> Folk vil bare ikke forstå det.
> Man køber ikke OK PC'er i supermarkedet :-/

Medion har ellers et godt ry. Jeg kan ikke se, hvorfor man ikke
skulle købe i Aldi som sådan. Ingen tvivl om at Aldi ikke kan
vejlede som sådan, men det er folk vel også klar over. Det er jo
ikke en computerbutik og netop derfor kræver det at kunden sætter
sig ind i hvad maskinen består af. Det mener jeg også er
problemet her. Med en PC til 5500kr, så kan man altså ikke
forvente at få en PC med bundkort der har 2xPCI Express samt
overdimensioneret strømforsyning, så den kan opdateres til højere
ydelse.

> Mærkevare PC'er er manipuleret i en sådan grad at de kan køre
> problemfrit, lige indtil den skal presses til at lave lidt.

Det er noget af en generalisering at lave.

> Underdimensionerede strømforsyninger: Jeg tror det skaber
> mindre problemer hardwaremæssigt, og producenten får færre
> PC'er retur til reparation.

Det er nu nok forkert at kalde dem for underdimensionerede. De
passer vel til det hardware der er i PC'en ellers vil de jo netop
ende med at få mange reklamationer.

> Jeg har repareret adskillige Acer, Packard Bell, HP osv.
> PC'er.... alle med ydelsesproblemer

Så har det enten været alderen på hardwaren der har trykket eller
allerede fra start været en PC som ikke kan betegnes som værende
f. eks en gamer PC med høj ydelse.

> Der skal ofte en større ændring til før maskineriet kører OK.

Sådan er det jo næsten altid :)

> Byg din PC selv...det skaber mindst problemer..... men tingene
> skal stadig passe sammen

Jeg bygger også selv mine PC, og jeg har gjort det i over 15 år.
Jeg ved godt hvad du mener, men det betyder ikke, at man ikke kan
få en mærkevare PC, som har en god ydelse fra start og som ikke
er uddateret allerede ved købet. De koster dog normaltvis også
mere end hvad de fleste mennesker vil give for en PC i dag.

Med Venlig Hilsen
Kenneth