First blood
Fra : Pwh

Dato : 03-07-10 20:24

Skulle lige prale med at min bidske Rotte har bidt sit første menneske
Havde ham med på Engen for første gang her til aften.
Der mødte vi et ungt par med en lille Labtæve på ca 1 år, den tonsede
Balder fint rundt sammen med,
og det skulle self forgå ud og ind mellem vores ben.
Gik hverken værrer eller bedre end at Balder kom til at sætte sit gebis i knæet
på damen, hun sagde sgu av, tror nok der gik hul
Det jokede vi en del med, nu kunne hun jo sige at hun og hendes hund var blevet
overfaldet af en ung Rottweilerhan
Beroligede hende med at jeg har tegnet ansvarsforsikring på ham
Synes det er godt gået at han på sin første snorfri tur bider en dame i benet,
så er linien ligesom lagt

/Jens (som nok ikke skulle have Barfet Balder alligevel)

Fra : JB

Dato : 04-07-10 12:38

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> benet,
> så er linien ligesom lagt
>
> /Jens (som nok ikke skulle have Barfet Balder alligevel)

Ja hvad skal det ikke blive til med ham, ham får du sikkert meget glæde af .

Min mand var i sin tid figurant i Politihundeforeningen, og en dag var han
figurant for en rigtig stor rottweilerhan. Min mand løber, men er så uheldig
at falde, da hunden når ham. Den tager fat oven over ærmet, men da den
opdager, at der kun var arm, slipper den omgående og tager fat i ærmet. Det
var skjult ærme, det brugte man dengang.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 04-07-10 15:49

JB, skrev:

> Ja hvad skal det ikke blive til med ham, ham får du sikkert meget
> glæde af .

Ingen tvivl om det, han skal nok give mig kam til håret

> [...]
> over ærmet, men da den opdager, at der kun var arm, slipper den
> omgående og tager fat i ærmet. Det var skjult ærme, det brugte man

Flot
Den slags har jeg nu ingen planer om at træne med Balder,
han skal bare lærer at værer en rar hund, vagtinstinktet har han allerede
kan jeg mærke, det behøver jeg ikke stimulerer.

/Jens

Fra : JB

Dato : 04-07-10 16:34

> [...]
> han skal bare lærer at værer en rar hund, vagtinstinktet har han allerede
> kan jeg mærke, det behøver jeg ikke stimulerer.

Det er heller ikke vagtinstinktet, man træner, det er byttedriften, og det
er sjovt både for hund og ejer.

Vi træner nu i DcH, der er meget næsearbejde, og det er lige så sjovt. Vi er
blevet for gamle til PH. Men jeg vil ikke undvære træningen.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 04-07-10 17:32

JB, skrev:

> Det er heller ikke vagtinstinktet, man træner, det er byttedriften,
> og det er sjovt både for hund og ejer.

Man træner vel i bund og grund at ens hund ryger på et menneske,
må jeg indrømme at jeg har svært ved at se at andre end politiet har brug for.
På det punkt føler jeg mig overbevist om at Angel, og sikkert også Balder
nok skal dække mit behov via deres naturlige instinkter,
ser jeg ingen grund til at fremelske yderlige

/Jens

Fra : JB

Dato : 04-07-10 18:21

> [...]
> nok skal dække mit behov via deres naturlige instinkter,
> ser jeg ingen grund til at fremelske yderlige

Du har helt ret, der er ingen tvivl om at både Angel og Balder vil bide en
indbrudstyv. Men vil du så også kunne stoppe dem? Det lærer de jo også ved
træning.

Men træne hund skal man kun gøre, hvis man brænder for det og synes, det er
det sjoveste, der findes.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 04-07-10 18:42

JB, skrev:

> Du har helt ret, der er ingen tvivl om at både Angel og Balder vil
> bide en indbrudstyv. Men vil du så også kunne stoppe dem? Det lærer
> de jo også ved træning.

Det vil jeg mene ligger i alm opdragelse at jeg har kontrol over mine hunde,
har endnu ikke oplevet med hverken Tyson eller Angel at de ikke har stoppet
et hundeslagsmål når jeg sagde det. Balder er det self for tidligt at udtale sig om
Men ellers må jeg sige at en indbrudstyv i givent tilfælde at jeg ikke ville
kunne stoppe dem må glæde sig over at blive reppet gratis på statens regning,
han skal nok ikke forvente den store ynk fra min side

> Men træne hund skal man kun gøre, hvis man brænder for det og synes,
> det er det sjoveste, der findes.

Jeg har absolut ingen probs med at folk går til træning med deres hunde.
Men synes stadig det er en smule betænkeligt at træne sin hund til at angribe mennesker,
der må værer fredeligere sysler man kan beskæftige den med

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-07-10 02:52

On 3 Jul., 21:23, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
> Skulle lige prale med at min bidske Rotte har bidt sit første menneske

Jens, du må have et rigtigt bredt læderhalsbånd til Balder.
Og sådan nogen klistermærker med silhouetter af diverse små og store
hunde, børn, ænder, voksne, politifolk, etc. Du ved ligesom de
engelske flyvere.

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 05-07-10 14:13

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> Og sådan nogen klistermærker med silhouetter af diverse små og store
> hunde, børn, ænder, voksne, politifolk, etc. Du ved ligesom de

Rigtig god ide
Så kan jeg også sætte et hak for hvet offer som revolvermændene
i det vilde vesten gjorde

/Jens (som leder efter en side der beskriver hvordan man selv ørerkuperer)

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-07-10 15:13

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Rigtig god ide
> Så kan jeg også sætte et hak for hvet offer som revolvermændene
> i det vilde vesten gjorde
>
> /Jens (som leder efter en side der beskriver hvordan man selv ørerkuperer)

Har du da "flyveører" ??

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 05-07-10 16:04

Tove Krieger, skrev:

> Har du da "flyveører" ??

Nemlig .-)

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 05-07-10 08:48

On 5 Jul., 15:12, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Rigtig god ide
> Så kan jeg også sætte et hak for hvet offer som revolvermændene
> i det vilde vesten gjorde
>
> /Jens (som leder efter en side der beskriver hvordan man selv ørerkuperer)

Jeg plejer a bruge dem her. I stedet for narkose bruger jeg gaffa
tape.

http://www.puppys-place.com/ear_cropping.html
http://www.petplace.com/dogs/ear-cropping/page1.aspx

Fra : Pwh

Dato : 05-07-10 16:08

Kim Christensen, skrev:

> Jeg plejer a bruge dem her. I stedet for narkose bruger jeg gaffa
> tape.
>
> http://www.puppys-place.com/ear_cropping.html
> http://www.petplace.com/dogs/ear-cropping/page1.aspx

Narkose ???, han kan få en kat og bide i mens jeg klipper

/Jens (som lige har bestilt 18kg kyllingevinger/halse hjem til lilleballe)