Balderbarf
Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 17:58

Fra : Anelise

Dato : 02-07-10 18:21

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2e1aca$0$283$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28266
>
> /Jens

Han ser ud til at have taget på kødbenet.
Der er ikke noget som sådan et stort solidt kødben, når hvalpe skifter
tænder, det kan tage de løsnede hjørnetænder i en ruf

mvh Anelise

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 18:29

Anelise, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Han ser ud til at have taget på kødbenet.

Det kan han få lang tid til at gå med.
Han fik også et stykke af Angels kyllingelår i dag, det røg hurtigt ned.
Han gider nemlig ikke rigtigt sit tørfoder, ikke i de mængder han bør æde.
Så jeg har læst lidt på lektien (Billinghurst) og han har haft stor succes med
at opflaske hvalpe på primært kyllingevinger/halse.
Så nu vil jeg tage et smut forbi den lokale barfpuscher og se hvad de har,
jeg kan jo ikke tvangsfodrer ham med tørkost hvis han ikke gider æde det.
Angel gider heller ikke rører hans tørkost, hverken Olivers eller Pedigree,
hun ville leve af kyllingelår hvis det stod til hende

> Der er ikke noget som sådan et stort solidt kødben, når hvalpe skifter
> tænder, det kan tage de løsnede hjørnetænder i en ruf

Det varer nogle uger endnu

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-07-10 18:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Angel gider heller ikke rører hans tørkost, hverken Olivers eller
> Pedigree,
> hun ville leve af kyllingelår hvis det stod til hende

Så er det da en god ting, at du kan returnere posen og få pengene tilbage
hos Olivers, selvom der er taget lidt af den. De kommer jo også og henter
den uden beregning, eller det har de ihvertfald gjort tidligere.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 20:49

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> tilbage hos Olivers, selvom der er taget lidt af den. De kommer jo
> også og henter den uden beregning, eller det har de ihvertfald gjort

Det skal såmænd nok blive ædt hen af vejen, det er som om han har mest
appetit om aftenen, han har guflet en portion for en time siden.
Han bryder sig heller ikke om at spise fra madskål, men Louise fortalte også
at hun fodrede hvalpene ved at smide tørkost ud på græsset,
så det må jeg bare fortsætte med at gører.
Der sker heller ikke noget ved at han slanker sig en smule,
så en kombination af rå kylling og kødben og en gang tørkost til aftensmad
er måske ikke så tosset, nu vil jeg se tiden lidt an.

/Jens (som vil gå en lille luftetur med sin labrat og babyrat)

Fra : Dadyw

Dato : 03-07-10 08:21

Den 02-07-2010 18:58, Pwh skrev:
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28266
>
> /Jens

Det ser dejligt ud.
Er det resterne af postbudet?
Jeg har i øvrigt haft 2 Rottweilere. Dejlige hunde.
Nu har jeg en lalleglad Labrador han på 1½ år. (Jeg synes, det var
nemmere at opdrage Rottweilerne. Underligt!)
/Leif

Fra : Pwh

Dato : 03-07-10 09:24

Dadyw, skrev:

> Det ser dejligt ud.
> Er det resterne af postbudet?

Godt gættet

> Jeg har i øvrigt haft 2 Rottweilere. Dejlige hunde.
> Nu har jeg en lalleglad Labrador han på 1½ år. (Jeg synes, det var
> nemmere at opdrage Rottweilerne. Underligt!)

Tja, det ved jeg nu ikke,
jeg har mødt flere velopdragne Rotter end Labber

/Jens (hvis Balder ikke er velopdragen endnu)

Fra : JB

Dato : 03-07-10 10:44

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28266
>
> /Jens
Godt du har indset, at Balder skal have ordentlig mad. Men det er sjovt, at
selv helt små hvalpe godt ved, hvad et kødben skal bruges til.

Jytte

Fra : Pwh

Dato : 03-07-10 11:22

JB, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Godt du har indset, at Balder skal have ordentlig mad.

Han er allerede ved at opdrage på mig
Nu får han igen idag et stykke kyllingelår til frokost,
det i går kom fint ud som hvalpelort i dag.

> Men det er
> sjovt, at selv helt små hvalpe godt ved, hvad et kødben skal bruges
> til.

Billinghurst skrev også noget fornuftigt i den forbindelse.
At det er en utrolig god muskeltræning for hvalpen at flå i sådan
et kødben, den måde den skal spænde alle muskler, og holde dem spændt
er jo lige efter bogen hvis man skal styrketræne
Det ser man tydeligt på videoen af Balder at manden jo har ret i,
ikke meget muskeltræning i at gumle tørkost op fra en madskål

/Jens (hvis hunde vil have frokost NU)