Balderbilleder
Fra : Pwh

Dato : 01-07-10 16:04

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 01-07-10 16:09

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4c2cae7e$0$274$14726298@news.sunsite.dk...
> På utallige opforordringer
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=54393
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28243
>
> /Jens

Næste gang du runder det syd jyske, så læsser du ham bare af i Haderslev.

Rott'er er nu engang de dejligste. Og Balder er ingen undtagelse....

VH Pernille >>Smiley med masser af hjerter rundt om<<

Fra : Jopa

Dato : 01-07-10 18:49

Pernille Højgaard udtrykte præcist:

> Næste gang du runder det syd jyske, så læsser du ham bare af i Haderslev.

Du kan komme forbi og klappe min han er meget sødere.
Bor også i Haderslev komm :')

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-07-10 16:26

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> På utallige opforordringer
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=54393

Du har jo kørt de stakkels vuffer trætte, bare så de vil ligge stille længe
nok til at få taget de billeder

> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28243

og hvad var det du sagde om den lede kat?
Det så da meget fredeligt ud

Ser super lækkert ud.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-07-10 16:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> På utallige opforordringer
>
> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=54393
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28243
>
> /Jens

Nøøøj, hvor er han altså nuser. Lige til at kramme.

Jeg synes dog at Angel ser lidt betænkelig ud, men hun er måske bare blevet
kørt træt af den lille basse.

Missen derimod ser ikke ud til at være overvældende imponeret. Jeg tror
søreme' at de bliver fine venner alle tre.

Mange tak for synet. Håber at der snart kommer flere billeder og videoer
hvor de leger sammen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Pwh

Dato : 01-07-10 17:22

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Nøøøj, hvor er han altså nuser. Lige til at kramme.

Han er ikke til at stå for den lille terrorist

> Jeg synes dog at Angel ser lidt betænkelig ud, men hun er måske bare
> blevet kørt træt af den lille basse.

Hun er ikke vildt begejstret for ham, måtte tale med store bogstaver til hende
i morges da hun var lidt for grov, nu har hun så dæmpet sig.

> Missen derimod ser ikke ud til at være overvældende imponeret. Jeg
> tror søreme' at de bliver fine venner alle tre.

Han knurrer og gør af katten, han ved nok ikke rigtigt hvordan han skal forholde sig.
Katten har indtil videre bare trukket sig, den er ved at blive gammel

> Mange tak for synet. Håber at der snart kommer flere billeder og
> videoer hvor de leger sammen.

Tror det varer længe inden jeg ser Angel lege med Balder.
Han må nøjes med at banke mig indtil videre.
Han prøvede at hapse fast i min arm ude på plænen og slæbe af med mig i dag,
han har ret høje tanker om sig selv
Skal dog have dæmpet hans bideri inden det evnt bliver et problem,
men han mangler jo sine søskende at slås med, Angel gider ikke.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 01-07-10 18:47

Efter mange tanker skrev Pwh:

> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=54393
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=28243
Han er skisme da for lækker.

Ser ud som han er klar over at katten også hører til.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 01-07-10 19:12

Jopa, skrev:
> [...]

Men allerede dag 2 en terrorist, han er vist ved at falde til.
Måtte lige have fat i hans nakkeskind før da han bed en anelse for hårdt,
har sagt han kan bide i Angel, men det tør han vist ikke

Har heller aldrig oplevet mage til brokhoved, lige nu render han utifreds rundt
og småknurrer, tuder i vilden sky fordi han keder sig.

> Ser ud som han er klar over at katten også hører til.

Han "jagter" den nu hvergang han ser den,
katten bliver nu ikke sådan rigtigt skræmt

/Jens (som hellere må gå en lille tur med brokhovedet)

Fra : Bjarne K.

Dato : 01-07-10 18:57

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Også tillykke fra det midtjydske.

Glæder mig lige som resten af flokken over de nuser billeder og måske kommer
der senere en video, hvor Angel oplever en omgang payback time

Bjarne K.

Fra : Pwh

Dato : 01-07-10 19:14

Bjarne K., skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Også tillykke fra det midtjydske.

Takker

> Glæder mig lige som resten af flokken over de nuser billeder og måske
> kommer der senere en video, hvor Angel oplever en omgang payback time

Der mangler han 40-50kg kampvægt mere inden han nok tør det

/Jens (som vejede ham til 9 kg i dag)

Fra : JB

Dato : 01-07-10 19:40

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Han er godt nok sød, selvom han ikke er en schæferhund.
Han ser flot ud, så du skal da på udstilling med ham. Det er et must.

Hilsen
Jytte

Fra : Pwh

Dato : 01-07-10 21:25

JB, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Han er godt nok sød, selvom han ikke er en schæferhund.
> Han ser flot ud, så du skal da på udstilling med ham. Det er et must.

Han har skam lige været på udstilling, fik kun 2 præmie fordi han var for tyk

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 01-07-10 22:06

> Han har skam lige været på udstilling, fik kun 2 præmie fordi han var for
> tyk

Eller fordi han ikke er kuperet

Mvh John der tager ned for at følge Tour de France i morgen

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 09:45

Jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Eller fordi han ikke er kuperet

Det prøver han selv at gører, jagter tit sin hale

> Mvh John der tager ned for at følge Tour de France i morgen

God tour, du cykler vel derned.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 02-07-10 10:36

Pwh kom med denne ide:

> God tour, du cykler vel derned.

nej cykler dernede B-)

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 10:54

Jopa, skrev:
> Pwh kom med denne ide:

> nej cykler dernede B-)

Sløve kal

Nå, har lige været ude og gå en snortur med Balder,
det er kun 4 gang og han går allerede rigtigt fint.
Hans navn er han også begyndt at adlyde,
så min fornemmelse med ham er at han bliver nem at opdrage,
burde jo også værer en af fiduserne ved at få en brugshund

Kan også mærke at Angel (meget mod sin vilje) er begyndt at accepterer ham
og at det allerede har en posetiv effekt at der igen er to hunde.
Feks gad hun igen i går gnaske kødben, det var hun næsten holdt op med
efter Tyson var væk, der var jo ingen at ligge og knurrer af der misundte hende
Balder er også klog nok til ikke at generer hende, hun hader hvis hvalpe er for overgearede
som man oftest oplever at feks. Labhvalpe er.
Han snuser lidt til hende, sutter hende en del i mundvigene, men lader hende ellers værer i fred.
Hun har også kælderen for sig selv, der sover hun om natten, Balder har jeg endnu ikke vist
at der også er kælder her i huset, men han brokker sig når kældertrappen spiser han menneske
Balder sover indtil videre på stuegulvet om natten, så står vi op kl 4-5 stykker og går ud og tisser
og så tager jeg ham med i min seng og vi klemmer lige et par timer mere på øjet

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 02-07-10 12:10

Pwh formulerede fredag:

> Hans navn er han også begyndt at adlyde,
> så min fornemmelse med ham er at han bliver nem at opdrage,
> burde jo også værer en af fiduserne ved at få en brugshund

De plejer at lære lynhurtigt, og sindet er jo til dels fastlagt i
generne i modsat fald blandinger hvor man aldrig ved hvad man får.

Du skal nok få en super hund, men håber og regner med at du er mand for
at styre ham når han når lømmelalderen.
Som med højavlsschæfer hanner er de ikke primært skødehunde, men det
er du klar over

Min gamle ven Bresson som har skrevet bogen om Rotweilere fortalte om
en episode hvor hans hund var gået direkte gennem en glasdør for at
"hilse" på en uvelkommen gæst

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 14:27

Jopa, skrev:

> Du skal nok få en super hund, men håber og regner med at du er mand
> for at styre ham når han når lømmelalderen.

Knortekæppen er støvet af
Kan nu ikke mindes at hverken Tyson eller Angel kom i lømmelalder,
nu må vi se hvordan det går med Balder, synes allerede han er en lømmel

> Som med højavlsschæfer hanner er de ikke primært skødehunde, men det
> er du klar over

Meget ligger nok også i prægning, og der er jeg jo godt igang med at spolerer ham.

> Min gamle ven Bresson som har skrevet bogen om Rotweilere fortalte om
> en episode hvor hans hund var gået direkte gennem en glasdør for at
> "hilse" på en uvelkommen gæst

Tror også at Balder bliver en god vagthund, han knurrer/gør allerede af
folk der går forbi min grund, det kan de sgu da også bare lade værer med

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 14:55

Jopa, skrev:

> Min gamle ven Bresson som har skrevet bogen om Rotweilere

Fandt bogen hos Vejle antikvariat til 35 kr, så den er bestilt.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-07-10 13:57

> [...]
> stykker og går ud og tisser
> og så tager jeg ham med i min seng og vi klemmer lige et par timer mere på

LOL Jamen så er alting jo den rene idyl. Han ser godt nok ud til at
blive godt forkælet, men jeg tror også at han kan tåle det.

Hovedsagen er jo at han, Angel og missen kommer godt ud af det sammen. Godt
at Angel igen har fået en bror.

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 14:32

Tove Krieger, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> LOL Jamen så er alting jo den rene idyl. Han ser godt nok ud til at
> blive godt forkælet, men jeg tror også at han kan tåle det.

Kan ske pladsen bliver lidt kneben når ham bliver voksen,
så er det slut med at inviterer tøsebørn med hjem

> Hovedsagen er jo at han, Angel og missen kommer godt ud af det
> sammen. Godt at Angel igen har fået en bror.

Godt ud af det sammen er nok for stort et ord.
Angel er så småt begyndt at accepterer ham, men det kommer til at tage
tid før hun ligefrem vil sætte pris på ham.
Der er ikke noget Disney over Angels møde med Balder, det bliver et forhold
jeg skal arbejde for at få til at fungerer, men det vidste jeg i forvejen.
Katten glor bare åndsvagt på på, har kun på skrømt hvæset en smule af ham

/Jens

Fra : Hm

Dato : 02-07-10 09:39

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Han er godt nok sød, selvom han ikke er en schæferhund.

Helt enig Jytte , men jeg syntes han kunne være en sød efterligning der
hvor han ligger og sover på siden.

Hanne/ som altså ikke forstår at Jens ikke købte en "rigtig" hund

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 10:00

Hm, skrev:
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig Jytte , men jeg syntes han kunne være en sød
> efterligning der hvor han ligger og sover på siden.

Alle dyrebørn er jo dejlige, selv Schæferehvalpe

> Hanne/ som altså ikke forstår at Jens ikke købte en "rigtig" hund

Som jeg skrev til Tove, for meget pels og for lidt hund
Tænk på at Balder om 4-5 mdr er størrer end din lommehund,
og så vokser han lige et halvt år mere

Spøg til siden, Schæfere er da også dejlige.
Men det jeg kan lide ved Rotter er deres selvstændige sind
hvor mange (ikke alle) Schæfere er for førerfikserede til mig.
Sikkert genialt hvis man skal træne/arbejde med den, men det skal jeg jo ikke.

Så sådan er det bare, Rottesindet passer nogen, Schæfersindet andre,
og Labsindet er der også er stort publikum til.
Alle tre racer har jeg jo i princippet haft, Tyson var jeg glad for,
men har altid sagt at jeg ikke skulle have en hund med hans sind igen.
Angel som har 90% Rottesind fandt jeg ud af passede perfekt til mig,
derfor skulle det værer den ægte vare denne gang.
Kan se med Balder at han på mange punkter ligner Angel i sind,
hvor Tyson og Angel/Balder var vidt forskellige, på godt og ondt

/Jens

Fra : Hm

Dato : 02-07-10 13:38

> [...]
> Kan se med Balder at han på mange punkter ligner Angel i sind,
> hvor Tyson og Angel/Balder var vidt forskellige, på godt og ondt

Ja, det er jo det der er så dejligt, at vi alle kan få en hund der passer
til vore behov.
Jeg elsker når min gladelig følger mig hele tiden, hun er altid på forkant
og går aldrig glip af noget, men samtidig er hun jo en meget selvstændig
hund, hun gider bestemt ikke kæle, men kommer lige og tager kontakt og så
går hun på opdagelse igen.

Jens, husk nu at en rotte han er ikke en man skal slås med heller ikke i
leg.

Hanne/ som syntes de 30-35 kg. er rigeligt

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 14:41

Hm, skrev:

> Ja, det er jo det der er så dejligt, at vi alle kan få en hund der
> passer til vore behov.

Bare flere valgte hund ud fra det.

> Jens, husk nu at en rotte han er ikke en man skal slås med heller
> ikke i leg.

Tror jeg heller ikke jeg kommer til, men det må tiden vise
Grunden til at jeg "slås" med Angel var fordi Tyson ikke turde mere
da hun blev stor, så måtte jeg jo stille op som figurant.
Jeg kunne forestille mig at Angel simpelthen ville tænde af hvis jeg begyndte
at tumle rundt på samme måde med Balder når han bliver stor.
Så den slags lege må de to lege indbyrdes hvis han får de lyster.

> Hanne/ som syntes de 30-35 kg. er rigeligt

For en stor hvalp er det da meget passende

/Jens

Fra : Hm

Dato : 02-07-10 17:42

> For en stor hvalp er det da meget passende
>
> /Jens

Åh, Jens

Hanne/ som syntes Jens er lidt ustyrlig i dag

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-07-10 18:54

"Hm" <mishm8116@gmail.com> skrev i meddelelsen

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Åh, Jens
>
> Hanne/ som syntes Jens er lidt ustyrlig i dag

Det kan man da ikke forstå ? Jeg tror at han er helt rundt på gulvet af
glæde over den "lille" Balder. Hundehvalpe er også så skønne (især når de
kommer ud af lømmelalderen ).

Fra : Hm

Dato : 02-07-10 19:53

"Tove Krieger" <missminimiv@dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>>

> Det kan man da ikke forstå ? Jeg tror at han er helt rundt på gulvet af
> glæde over den "lille" Balder. Hundehvalpe er også så skønne (især når de

Jo, Tove det bestemt man kan, men fortæl ham det endelig ikke.

Hanne/ som ikke håber Jens kikker

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 20:40

Hm, skrev:

> Jo, Tove det bestemt man kan, men fortæl ham det endelig ikke.

Jeg ville værer et skarn hvis jeg ikke stod ved at jeg holder af den lille purk
Bliver gladere og gladere for ham time for time, selv Angel har været "sød"
ved ham her til aften ude i haven.
Det skal forståes som at hun ikke slog ham ihjel da han hapsede hende i halen og
hoppede lidt op af hende, han fik dog et fur da han ville kravle op på hende ryg

/Jens

Fra : jytte M

Dato : 01-07-10 16:15

On 1 Jul., 17:04, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

Hej

Stort tillykke skal der også lyde herfra med dit lille vidunder

> http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=54393

Jeg er vild med billed nummer to, hvor han ligger og slapper den - der
er han bare skøn :)

Hilsen Jytte M

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 09:48

jytte M, skrev:
> On 1 Jul., 17:04, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:
>
> Hej
>
> Stort tillykke skal der også lyde herfra med dit lille vidunder

Takker )

> Jeg er vild med billed nummer to, hvor han ligger og slapper den - der
> er han bare skøn :)

Han har jo hvalpes vidunderlige egenskab med at falde i søvn på stedet,
så går der lige 15-20 min, så er der strøm på batteriet igen

/Jens (hvis Balder liger tager sig en powernap, så skal vi ud og gå tur)

Fra : Hm

Dato : 02-07-10 09:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jens, tillykke med den lille "tyksak" og tak for billeder, kan godt forstå
du er glad for ham.

Hanne/ som husker hvalpetiden endnu tydeligere nu

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 10:02

Hm, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jens, tillykke med den lille "tyksak" og tak for billeder, kan godt
> forstå du er glad for ham.

Takker

> Hanne/ som husker hvalpetiden endnu tydeligere nu

Det er også gået op for mig igen i sin fulde gru

/Jens (som glæder sig til Balder bliver 6 mdr)