Rottweilere kan også bide, Jens!
Fra : battlefields

Dato : 29-06-10 14:59

Læs her:
http://hsfo.dk/?artikel=15766

Hilsen Vibeke

Fra : Jopa

Dato : 29-06-10 15:08

Efter mange tanker skrev battlefields:
> Læs her:
> http://hsfo.dk/?artikel=15766

Jeg blev for nogen år siden bidt i benet af en gal lille pishund der
også stod bundet.
Tændte af da jeg gik forbi.
Tror ikke at ejeren mente at den skulle aflives for det, mon ikke jeg
blot kunne have gået en stor bue udenom .
Havde jeg ikke haft konen med havde jeg nok sparket den 30 meter ud af
snoren :-@

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Kim2000

Dato : 29-06-10 15:20

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunne have gået en stor bue udenom .
> Havde jeg ikke haft konen med havde jeg nok sparket den 30 meter ud af

Jeg tror man kunne komme utrolig langt, hvis ejeren blev tiltalt for
overfald, når hunden overfaldte.

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 16:23

Kim2000, skrev:

> Jeg tror man kunne komme utrolig langt, hvis ejeren blev tiltalt for
> overfald, når hunden overfaldte.

Det samme skal vel så gælde hvis man bliver kørt ned i trafikken.
Bruger du bevidst din hund som angrebsvåben er det skam yderst strafbart,
forsvarer den dig mod angreb er det ok.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 29-06-10 20:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det samme skal vel så gælde hvis man bliver kørt ned i trafikken.
> Bruger du bevidst din hund som angrebsvåben er det skam yderst strafbart,
> forsvarer den dig mod angreb er det ok.

Hvis din bil kan finde på at køre folk ned uden dig, så ja

Hvis folk blev stillet til ansvar for hundens overfald, så ville folk nok
være meget hurtigere til at aflive skøre kræ og folk ville måske endda tage
hvalpene på kursus for at lære dem at opføre sig ordentlig.

Fra : Pwh

Dato : 30-06-10 07:52

Kim2000, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis din bil kan finde på at køre folk ned uden dig, så ja

Det kan den ikke, jeg har ingen bil

> Hvis folk blev stillet til ansvar for hundens overfald, så ville folk
> nok være meget hurtigere til at aflive skøre kræ og folk ville måske
> endda tage hvalpene på kursus for at lære dem at opføre sig ordentlig.

Mig bekendt bliver man da allerede stillet til ansvar hvis ens hund bider
og det bliver meldt til politiet, hvad er det du vil have skærpet.
Er det en retsag du vil have kørt hvergang en hund bider,
så får domstolene vist rigeligt at tage sig til, tror ikke de mangler arbejde.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-10 10:06

"Kim2000" <Kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være meget hurtigere til at aflive skøre kræ og folk ville måske endda
> tage hvalpene på kursus for at lære dem at opføre sig ordentlig.

Tja, men nu er det ofte således, at når hvalpekurset starter.... Er det
længe siden hunden var hvalp...

Set herfra, har gevinsten ved de skærpede krav til trænerne... Været
temmelig negativ...

Det har resulteret i, et stort frafald af trænere.... Det har så betydet, et
drastisk fald i antallet af hold...

Men altså igen, er vi også tilbage til det sted, hvor vi må drøfte
mulighederne, for en eventuel kemisk påvirkning af hunden. Den havde jo
åbenbart stået bundet der adskillige gange før, uden problemer... Hvorfor
bliver den så pludseligt agressiv... Selvfølgelig, med en aflivning af
hunden... Så gør den ikke det igen... Men det er jo bare et spørgsmål om
tid, så sker det igen... Og dette vil fortsætte... Indtil engang, vi får
lyst til at blive klogere, og hellere vil finde grunden, end sprøjten.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 30-06-10 10:45

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> et spørgsmål om tid, så sker det igen... Og dette vil fortsætte...
> Indtil engang, vi får lyst til at blive klogere, og hellere vil finde

Helt enig Benny.
Synes man igen burde indfører hundeskat og lade de penge gå til den slags forskning.
Forbud og aflivning er og bliver symptombehandling som ikke løser problemet.

/Jens (som får ny hund om 90 min, den kommer før tid)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-07-10 07:51

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> problemet.
>
> /Jens (som får ny hund om 90 min, den kommer før tid)

Tja, jeg ved ikke om hundeskat er en løsning, men jeg ved, at vores hverdag
bliver mere og mere kemisk... Jeg ved, at dem der kalder sig videnskaben,
snakker og snakker en grøn støvle.... Ser man dem på TV, står de og vrøvler
et udenadlært salmevers af sig, og gør hvad fanden du vil, du kan ikke ryste
dem ud af deres sang, som udelukkende sikrer sig, at der står en konstant
strøm af ord ud af deres mund... Men reelt siger de ikker en skidisse....

Jeg mindes morgentv, og den såkaldte ekspert om BSE, også kaldet
kogalskab... " Alle tidligere enkeltstående tilfælder, har været af samme
stamme... Så spørger Ole Stephensen, hvor mange har der været.... Svar "
Ingen " )).... Jamen hvad er det da for noget vrøvl... Jeg kan da kun
sige, at hvis denne person var ekspert, så måtte det være i vrøvl, og ikke i
noget, der havde med BSE at gøre....

Samme opfattelse får jeg, når jeg F.eks har dyrlæge... Man bestiller
dyrlægen, fordi man mener man har et problem, eller i hvert fald noget, som
måske kunne blive det... Enten fordi man ønsker at fange eventuelle
problemer i starten.... Eller af den simple grund, at man holder af sine
dyr.... Og derfor, selvfølgelig vil gøre hvad man kan, for at dyrene skal
have det bedst muligt.... Når så dyrlægen kommer.... Lister man så lige et
ekstra spørgsmål ind.... Så glider dyrlægen ALTID elegant af på spørgsmålet,
eller lader som om de ikke hører det.... Det er endnu ikke lykkedes mig, at
presse et ekstra svar ud af en dyrlæge.... Skal jeg have det, skal dyrlægen
køre hjem, og jeg skal bestille et nyt besøg, lige netop med det som
emne.... Ikke noget mirakel, at dyrlægerne altid har hundetravlt.... Somme
tider, får jeg den opfattelse, at det er fordi de ikke kender svaret.... Og
så kan du nok se, hvis min opfattelse er rigtig, så hjælper mere forskning
ikke... Fordi alt tilsyneladende, er baseret på, øjebliksviden, hentet i en
bog.... Den egentlige viden, går åbenbart tabt, sammen med de gamle
landdyrlæger Sigfried Farnum & James Herriot ...

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 01-07-10 10:05

Benny Mortensen, skrev:

> Tja, jeg ved ikke om hundeskat er en løsning, men jeg ved, at vores
> hverdag bliver mere og mere kemisk...

Jeg mente ikke at hundeskat i sig selv er en løsning, det var udelukkende
for at få finacieret forskningen.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-07-10 06:36

> Jeg mente ikke at hundeskat i sig selv er en løsning, det var udelukkende
> for at få finacieret forskningen.
>
> /Jens

Hej Jens

Jamen der var vel ingen der sagde, at hundene skulle financiere det...
Det er trods alt os, der bruger en masse kemi, vi reelt ikke ved nok om.

Jeg er ikke i tvivl om, at det sker... For jeg har set det ske.... Begge
gange på mine egne hunde... Heldigvis blev de ikke agressive... Men når det
kunne have så voldsom en påvirkning, på to ellers mentalt sunde hunde... Så
er jeg også sikker på... At de stoffer der får dem til at gå grassat, også
findes.... Og hvem ved, måske skal vi også finde forklaringen, på mange
menneskers totalt irrationelle adfærd, nede i den samme skuffe.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 02-07-10 09:44

Benny Mortensen, skrev:

> [...]
> til at gå grassat, også findes.... Og hvem ved, måske skal vi også
> finde forklaringen, på mange menneskers totalt irrationelle adfærd,

Jeg er ikke i tvivl om at du har fat i noget rigtigt Benny.
Desværre ser vi med den nye hundelov at det igen er de nemme løsninger der vinder.
At jeg så ikke tror på at problemet med agrassive hunde er så stort som det af medierne
gøres til er en anden snak.
Prøv evnt at holde problemet op imod tafikskadede/dræbte, der er jeg sikker på at
det er et marginalt problem. Hvornår blev en person sidst ligefrem dræbt af en hund,
og er det ikke gennemsnitligt to i døgnet der bliver dræbt i trafikken.
Sådan bare for at sætte tingene i perspektiv

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-07-10 12:30

> [...]
> og er det ikke gennemsnitligt to i døgnet der bliver dræbt i trafikken.
> Sådan bare for at sætte tingene i perspektiv

Det kan vi sådan set ikke blive uenige om. Som jeg engang skrev.... De har
da stadig en positiv statistik, ved at have reddet mange flere, end de har
skadet, så helt galt kan det da ikke være.

Noget andet er så, at skulle de nu ikke have et Dansk eksempel, så låner man
da bare et abroad.. For den negative snak, må jo ikke stoppe...

Det er vel nogenlunde det samme, som med Hof-Joy's hunde... Når først man
skulle bruge noget at slå med, blev der ufatbart stille... Så alt tyder jo
altså på, at det var ubrugelige ejere, mere end det var ubrugelige hunde....

Det er nok som med kamphundene... Man får aldrig den sande historie, før
alle chancer for flugt er udelukket....

Lige som BT.... " Helle scorer dobbelt rentefradrag ".... Den opskrift vil
jeg dæleme gerne have... For den kunne jeg godt have brug for )... Men
jeg kunne selvfølgelig ringe til BT og få opskriften.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 03-07-10 14:17

Benny Mortensen, skrev:

> Det er nok som med kamphundene... Man får aldrig den sande historie,
> før alle chancer for flugt er udelukket....

Også det jeg ser som faren ved den nye hundelov, hvis (når) den viser sig
ikke at have nogen effekt er det nok Rottweilere og Schæfere de kaster
sig over næste gang.
En Rottweiler har jo beviseligt lige bidt en uskyldig kvinde,
der var jo et flot arkivfoto af en hund der ligner en Rottweiler,
så det må jo værer sandt.

/Jens (som er blevet bidt af sin Rotte 10000 gange i dag)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-07-10 13:21

> [...]
> så det må jo værer sandt.
>
> /Jens (som er blevet bidt af sin Rotte 10000 gange i dag)

Ja de er godt nok farlige de Rotter....

Ned i kloakken med dem, hvor de hører hjemme ))

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 16:20

battlefields, skrev:
> Læs her:
> http://hsfo.dk/?artikel=15766
>
> Hilsen Vibeke

Det var den slags jeg frabad mig i min tråd om forudfattede meninger.
Jeg har efterhånden lært at tage det med et gran salt hvad aviserne skriver
da de ofte ikke har styr på fakta eller digter en historie selv.
Så om det overhovedet var en Rotte der bed den dame vil jeg sige står
hen i det uvisse, eller har du set stamtavlen på den.
Kan jo let have været en Rottweilerblanding, og det er jo ikke en Rottweiler

Feks er min Angel blevt kaldt alt fra Golden retriver til en kamphundeblanding,
de fleste tager hende dog for en Labradaor, og hun er intet af det, men Lab/Rotteblanding.
Ikke alt er hvad det ser ud til at værer, men den slags bekymrer ikke medierne

/Jens

Fra : Dadyw

Dato : 30-06-10 08:03

Den 29-06-2010 17:20, Pwh skrev:
Jeg har haft Rottweilere (3 stk.). Den seneste var en hanhund. Han bed
aldrig nogen (dog forsvarede han en gang vores gravhund, der blev
overfaldet af en Kernterier). Rottweileren var nem at have med at gøre.
Han blev f. eks. dækket af udenfor bagerbutikken og blev liggende, til
jeg kom tilbage. Men det var irriterende, at andre lod deres hunde gå
hen til min, der skulle blive liggende. En Rottweiler i "forkerte"
hænder kan være farlig.
Nu har jeg en lalleglad Labrador hanhund på 1½ år. Han er stor (45 kg.
Han tror, han skal hilse på og lege med alle andre hunde. Der var
Rottweileren nemmere at opdrage. Selv om visse folk tror, min Labrador
er en kamphund (han er brun), så ved han tilsyneladende ikke, hvordan
man slås. Men det skal han heller ikke.
Jeg mener ikke, at Rottweileren er farligere end andre hunde, men nogle
af de personer, jeg gik til træning sammen med, satte en ære i, hvor
"farlig" deres hun var. Det er så ikke hunden, der er noget galt med.
/Leif

Fra : Pwh

Dato : 30-06-10 08:19

Dadyw, skrev:
> [...]
> liggende, til jeg kom tilbage. Men det var irriterende, at andre lod
> deres hunde gå hen til min, der skulle blive liggende. En Rottweiler

Det er klart at den kan blive farlig, den har jo styrken og sindet til det
hvis det er det man ønsker af en hund.

> Nu har jeg en lalleglad Labrador hanhund på 1½ år. Han er stor (45 kg.
> Han tror, han skal hilse på og lege med alle andre hunde. Der var
> Rottweileren nemmere at opdrage.

Der bor en pige her på min vej der har en Rottetæve, den er også bare lalleglad
som en Labrador. Jeg har ikke tal på de gange hvor min Angel har måtte mule den
fordi hun ikke gider lege med den, det fatter den bare ikke
Der bor også en AmStaffhan her på min vej, den er om muligt endnu mere lalleglad,
og har fået endnu flere "tæsk" af mine, så det er helt sikkert meget op til ejeren
hvordan hunden bliver.

> Selv om visse folk tror, min Labrador
> er en kamphund (han er brun), så ved han tilsyneladende ikke, hvordan
> man slås. Men det skal han heller ikke.

Jeg vil heller ikke have at mine hunde slås, men forsvarer sig har de nu lov til.
At nogen kan tage din Lab for en kamphund viser tydeligt at folk ser kamphunde
allevegne nu om dage.

> [...]
> nogle af de personer, jeg gik til træning sammen med, satte en ære i,
> hvor "farlig" deres hun var. Det er så ikke hunden, der er noget galt

Tak for dit svar,
rart at hører fra nogen der har personlige (gode) erfaringer med racen.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 29-06-10 16:44

battlefields kom med denne ide:
> Læs her:
> http://hsfo.dk/?artikel=15766

Alle hunde kan bide.
Det er op til ejeren at forhindre.

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 16:49

Jopa, skrev:

> Alle hunde kan bide.

Det er der jo også nogen af os der sætter pris på

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 29-06-10 16:55

Pwh som får ny hvalp om 17 timer:

> Det er der jo også nogen af os der sætter pris på
Nu forstår jeg ikke hvad folk vil med agressive hunde

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 17:36

Jopa, skrev:
> Pwh som får ny hvalp om 17 timer:

> Nu forstår jeg ikke hvad folk vil med agressive hunde

Heller ikke jeg.
Det jeg mente var at det er fint med mig at mine hunde kan passe
på hjemmet og mig, for at kunne gører det skal de jo kunne bide.

/Jens

Fra : battlefields

Dato : 29-06-10 17:56

> Heller ikke jeg.
> Det jeg mente var at det er fint med mig at mine hunde kan passe
> på hjemmet og mig, for at kunne gører det skal de jo kunne bide.

Hej
Skal de det?
Vi så (da vi var på Verdensudstillingen i Herning) opvisning med politiets
hunde og der blev det fortalt, at det danske politis hunde blevet trænet på
en speciel måde, så de faktisk kun pacificerede forbryderen, men ikke bed
ham når de havde stoppet ham. Kun hvis han så stak af bed de ham i armen.
Åbenbart noget, der var specielt for det danske politi. I øvrigt en meget
fin opvisning
Hilsen Vibeke, der er sikker på at en evt. indbrudstyv ville løbe langt væk
hvis han hørte mine tre labber gø, helt uden at de behøvede bide.

Fra : Pwh

Dato : 29-06-10 18:12

battlefields, skrev:
> [...]
> Hilsen Vibeke, der er sikker på at en evt. indbrudstyv ville løbe
> langt væk hvis han hørte mine tre labber gø, helt uden at de behøvede

Jo, men hvis ikke den indbrudstyv vidste at han kunne risikerer at blive bidt
ville deres gøen nok ikke have nogen effekt.
Jeg skrev jo ikke at hunde skulle bide, men truslen om at den evnt gør det
skal jo værer til stede for at have en præventiv effekt, gælder også politihunde.

/Jens

Fra : Jopa

Dato : 29-06-10 18:29

Følgende er skrevet af battlefields:

> [...]
> når de havde stoppet ham. Kun hvis han så stak af bed de ham i armen.
> Åbenbart noget, der var specielt for det danske politi.

Min passede på en mand der stod ved vores indgang.
Da jeg kom til stede sagde han at hvis jeg ikke var kommet havde han
skidt i bukserne.
Han havde stået der 1 over 10 min.

Jeg kunne trøste ham med at den kun bed hvis han forsøgte at rende :-@

Rart at have en effektiv tyverisikring